Peugeot 206Peugeot blev i 2009 Danmarks mest solgte per­son­bils­mærke for 10. gang.

Peu­geot kan fejre et særligt jubilæum: I 10 år ud af de seneste 11 år har Peugeot været danskernes foretrukne per­son­bilsmærke.

2009 var et øko­nomisk udfordrende år, men Peugeot fastholdt sin første­plads med en mar­kedsandel på 10,2 % og cemen­terer således sin posi­tion som markedsleder på det danske marked.

For at sige tak til de mange loyale Peugeot-ejere, vil Peugeot gerne fejre førstepladsen og guldet ved at forære Toms Guldkarameller til alle Peu­geot-eje­re. Det sker i weekenden den 30.- 31. januar, hvor man kan tage forbi sin nærmeste Peugeot-forhandler og få en pose Toms Guldkaramel­ler (så længe lager haves).

Bilbranchens opgørelse over salget i 2009 viser, at danskerne fortsat har stor forkærlighed til Peugeot, når der skal købes personbil. Det blev til 11.418 solgte personbiler med en løve på fronten og en mar­kedsandel på 10,2 %, hvilket placerer Peugeot øverst på skamlen.

Peugeot 107Succes for Peugeots brede varebilsprogram
Også når det gælder varebiler, er Peugeot med helt fremme på salgs­­listen. Peugeot har Danmarks bredeste varebilsprogram med en række nye modeller, og det har båret frugt i 2009, hvor Peugeots salg af varebiler ople­vede en støt stigning. År til dato er mærket at finde på en solid femte plads med en markedsandel på 8,2 %, hvilket er en stigning på 1,8 procentpoints i forhold til sidste år. Peugeot er dermed ét af de mærker, der i 2009 har klaret sig bedst på varebils­markedet.

Peugeot dominerer fortsat den lille klasse
Den lille klasse har de seneste år udviklet sig til det hurtigst voksen­de segment og udgør i dag halvdelen af det danske personbilsmar­ked. Peugeot dominerer dette segment med modellerne 107, 206+ og 207, der tilsammen har erobret 14,3 % af segmentet – en domi­nans, der kan tilskrives det smarte design, kvaliteten og det brede udvalg af både brændstofbesparende og dynamiske HDi diesel- og benzinmotorer.

Peugeot 308: Bedste up-coming i familiebilsklassen
Peugeot 308 CCDen brede palet i 308-familien med 3/5-dørs, SW og Stationcar blev fuldendt i 2009 med en luksuriøs 308 CC. Peugeot 308 rammer en bred målgruppe af stilbevidste kunder, der uanset behov vil kunne finde en variant, der matcher netop deres ønsker - både når det gælder sikkerhed, komfort og pris – og det kan ses på salgslisten. Peugeot 308 har støt og vedholdende indta­get familiebilsklassen og som den eneste model i denne klasse, har den oplevet en fremgang på 11 %, hvilket giver den en sikker andenplads – kun et ”mulehår” fra førstepladsen.

Blue Lion: Køreglæde med respekt for miljøet
Peugeot har gennem en årrække arbejdet for at minimere bilernes miljø­mæssige fodaftryk, og dette er bl.a. miljøstandarden ”Blue Lion” et eksempel på. ”Blue Lion” betyder, at bilerne skal leve op til tre krav: En CO2-udledning på maksimalt 130 g/km, en renlig og ansvar­lig produktion og mindst 95 % af bilerne skal kunne genbruges/gen­vindes.

Peugeots modelprogram i Danmark kan præsentere hele 25 ”Blue Lion”-modeller fordelt over det brede modelprogram, lige fra en 107 med en CO2-udledning på 106 g/km, en 207 med en CO2-udled­­ning på kun 99 g/km til en 308 med en CO2-udledning på 120 g/km eller en 3008 med CO2-udledning på 130 g/km.

At hele 73 % af Peugeots samlede personbilssalg i 2009 var ”Blue Lion”-modeller understreger, at Peugeots fokus på klima og miljø har båret frugt og at Peugeot-kunder værdsætter kombinationen af køre­glæde og miljøbevidsthed.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Autocoms hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.