Volks­wa­gen Nutz­fahr­zeuge kan lan­ce­re sin før­ste pick-up i anden halvdel af 2010 - i alle tilfælde på det store tyske marked. Model­len har fået nav­net Amarok - det er inuit for "Ulv" eller på tysk "Wolf." Og så er kæ­den sluttet, for Volks­­wa­gen­werk lig­ger som bekendt i Wolfs­burg.

Men man skal til Han­nover for at finde produktionsbåndet for den nye, spændende Amarok.

Modellen er på 5,25 m i længden og man planlægger at den lanceres som dobbelt­kabine, mens man skal vente til 2011 for at kunne er­hverve sig Sing­le Cab.

Ladet måler 2,52 m2, når vi taler dobbelt­kabinen - plads nok til en euro­palle og en nyttelast på 1,15 t og med indvendig plads til 4 pas­sa­gerer plus fører, lyder det fra Hannover.

Motormæssigt er mo­dellen forsynet med en dieselmotor på 4 cylindre og Common Rail indsprøjt­nings­system - enten som en 2.0 liters Bi-Turbo på 163 hk og et max. drej­ningsmoment på 400 Nm ved 1.500 omdr. - eller den no­get mindre variant på 122 hk og et maksi­malt drej­ningsmoment på 340 Nm ved 2.000 omdrejninger.

Forbruget ligger på 13,2 km/l svarende til en CO2-værdi på 199 g/km, mens den store motors tal er tilsva­rende 12,8 km/l og 206 g/km. Det giver en akti­onsradius på mere end 1.000 km, så det er ikke på tanksta­tio­nen man spiller tiden.

Den råseje model an­vender bag­hjulstræk og leveres med enten valg­fri eller permanent 4-hjulstræk. Seriemæssig finder du ASR, EDS og ABS samt en OffRoad-fukntion.

Og kører du under 30 km/t til­knyttes en "bjergas­sistent" til ABS-funktionen, men denne funktio­n er efter ønske. 

Præcist hvornår "Ul­ven" ankommer til de tyske forhandlere og til hvilken pris vides endnu ikke.

 

 

 

 


annonce - klik på logo
Klik her og gå til Odsherred Motor Co. hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.