Porsche og Volks­wagen har fået slebet de fleste knaster væk og er nu godt på vej til at skabe en au­tomobilgigant, der går efter før­ste­pladsen i verden - en plads der i dag besættes af Toyota. Og den se­neste tilba­gegang for både To­yota og GM har bragt Volkswagens før­­steplads inden for det opnå­elige.


 

Ny autogigant

 

på vej

 


I sidste uge sad beg­ge koncerners bestyrelser - altså Porsches og Volks­wagens - hver for sig. Og beg­ge bestyrelser blev enige med sig selv om at man skulle sam­men­smelte de to bestyrelser til én sam­let bestyrelse for den kom­mende autogigant. I spidsen for den nye kon­cern kommer nuvæ­rende VW-Chef Martin Winterkorn til at her­ske. Og man har samti­digt underskrevet en slags aktionsplan, der baner ve­jen for at samme herre også sætter sig i chefstolen for Porsche SE. Og her bliver nuværende VW-finanschef Hans Dieter Pötsch ny fi­nans­chef.

Porsche får reduceret sine renteudgifter betydeligtMan regner med at de indtræder på deres nye poster, når Porsche den 25.11.2009 af­holder deres årlige pressekonference, hvor regn­skabet 2008/09 præ­senteres.

I forbindelse med hele sammen­smelt­ningen har man revurderet Por­sches store gæld og gennem forhand­linger med Porsches bankfor­bin­delser, som har skaffet en ny kredit på i alt 8.5 milliarder euro. Trods tallets store stør­relse reduceres Por­sches renter ganske bety­deligt, og det har været en forudsætningen for fusionen.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Nordic AutoParts hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.