Hvor stort er dit net­værk? Med "DRIVe Around the World" giver Volvo interes­se­rede mulighed for en virtuel tur jorden rundt i en Volvo C30 ved hjælp af vennerne på Facebook. Volvo donerer 15.000 euro i det vin­dende holds navn til et CO2 neu­tralt kli­ma­projekt promoveret af my­climate.

Mindst 100 millioner mennesker logger på Facebook hver eneste dag, og Volvo's "jorden rundt i 80 dage" dyst kan betragtes som en slags socialt eksperiment, der giver deltagerne mulighed for at finde ud af, hvor stort deres netværk i virkeligheden er.

"DRIVe Around the World bygger på den filosofi, at hvis man går seks led ud, er alle mennesker forbundet med resten af verdens be­folkning. Vores tanke er at udføre et spændende eksperiment, som får mennesker ver­den over til at sætte sig i forbindelse med hinan­den på en ny og unik må­de," forklarer Lukas Dohle, som har ansva­ret for Live communication og Social Media hos Volvo Cars.

Dysten startede den 16. november og slutter den 5. februar. Man finder den ved enten at logge på Volvo Cars' side på Facebook (www.facebook.com/volvo), hvor der også er flere informationer, eller man kan logge på direkte apps.facebook.com/drivearoundtheworld

 


 

"There is more to life than a Volvo,

thats why you drive one"

 


Kort fortalt går det ud på visuelt at køre den brændstoføkonomiske Volvo C30 DRIVe jorden rundt ved hjælp af et netværk. C30 DRIVe kører 26,3 kilometer på literen, og dermed kan den køre 1.333 kilo­meter på en tank­fuld. Det betyder, at de enkelte deltagere kører bi­len 1.333 virtuelle kilometer, inden de giver den videre til en ven fra Facebook, som derefter gør det samme. Cirklen fuldendes, når bilen vender tilbage til sit oprindelige udgangspunkt.

De ruter, de forskel­lige hold bruger til at kom­me jorden rundt kan følges på Volvo's side på Facebook. 

Vinderholdet bliver belønnet med en dona­tion på 15.000 Euro (ca. 111.000 danske kroner) til et CO2 neutralt klima­projekt promoveret af orga­nisationen myclimate, som arbejder på at nedbringe den glo­bale opvarmning. Myclimate følger den såkaldte Gold Standard, som er certifi­ceret af FN og formuleret bl.a. af WWF International og Greenpeace International. Donationen rækker til at neutralisere den mængde CO2, en gennemsnitlig person genererer i et langt livsfor­løb.

Hver gang en ny fører overtager bilen, bidrager Volvo med midler, der svarer til 99 gram CO2, som er den mængde CO2, en Volvo C30 DRIVe udleder pr. kilometer.

"Dysten er forbundet med Volvo's nye kampagne "There is more to life than a Volvo, thats why you drive one". Den viser, hvor vigtigt vores personlige netværk er, når det gælder om at gøre verden til et bedre sted at leve, og det hold, der løber af med sejren, er uden tvivl nogle af de personer i verden, der har det største netværk," fastslår Lukas Dohle.

Tjek dit netværk med DRIVe Around

annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.