Hvor stort er dit netværk? Med "DRIVe Around the World" giver Volvo interesserede mulighed for en virtuel tur jorden rundt i en Volvo C30 ved hjælp af vennerne på Facebook. Volvo donerer 15.000 euro i det vindende holds navn til et CO2 neutralt klimaprojekt promoveret af myclimate.
Mindst 100 millioner mennesker logger på Facebook hver eneste dag, og Volvo's "jorden rundt i 80 dage" dyst kan betragtes som en slags socialt eksperiment, der giver deltagerne mulighed for at finde ud af, hvor stort deres netværk i virkeligheden er.
"DRIVe Around the World bygger på den filosofi, at hvis man går seks led ud, er alle mennesker forbundet med resten af verdens befolkning. Vores tanke er at udføre et spændende eksperiment, som får mennesker verden over til at sætte sig i forbindelse med hinanden på en ny og unik måde," forklarer Lukas Dohle, som har ansvaret for Live communication og Social Media hos Volvo Cars.
Dysten startede den 16. november og slutter den 5. februar. Man finder den ved enten at logge på Volvo Cars' side på Facebook (www.facebook.com/volvo), hvor der også er flere informationer, eller man kan logge på direkte apps.facebook.com/drivearoundtheworld
"There is more to life than a Volvo,
thats why you drive one"
Kort fortalt går det ud på visuelt at køre den brændstoføkonomiske Volvo C30 DRIVe jorden rundt ved hjælp af et netværk. C30 DRIVe kører 26,3 kilometer på literen, og dermed kan den køre 1.333 kilometer på en tankfuld. Det betyder, at de enkelte deltagere kører bilen 1.333 virtuelle kilometer, inden de giver den videre til en ven fra Facebook, som derefter gør det samme. Cirklen fuldendes, når bilen vender tilbage til sit oprindelige udgangspunkt.
De ruter, de forskellige hold bruger til at komme jorden rundt kan følges på Volvo's side på Facebook.
Vinderholdet bliver belønnet med en donation på 15.000 Euro (ca. 111.000 danske kroner) til et CO2 neutralt klimaprojekt promoveret af organisationen myclimate, som arbejder på at nedbringe den globale opvarmning. Myclimate følger den såkaldte Gold Standard, som er certificeret af FN og formuleret bl.a. af WWF International og Greenpeace International. Donationen rækker til at neutralisere den mængde CO2, en gennemsnitlig person genererer i et langt livsforløb.
Hver gang en ny fører overtager bilen, bidrager Volvo med midler, der svarer til 99 gram CO2, som er den mængde CO2, en Volvo C30 DRIVe udleder pr. kilometer.
"Dysten er forbundet med Volvo's nye kampagne "There is more to life than a Volvo, thats why you drive one". Den viser, hvor vigtigt vores personlige netværk er, når det gælder om at gøre verden til et bedre sted at leve, og det hold, der løber af med sejren, er uden tvivl nogle af de personer i verden, der har det største netværk," fastslår Lukas Dohle.
Tjek dit netværk med DRIVe Around
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.