Toyota vil styrke sin fører­po­si­tion inden for hybrid­mo­deller, og derfor præ­sen­terer sel­ska­bet en ny hy­bridmodel på den internationale bil­ud­­stilling i Frankfurt. Denne gang er det en model i den meget popu­lære Golf-klasse - nem­lig deres se­neste Auris-model: Studie­modellen Auris HSD, der brillie­rer med en både lav forureningsgrad og et lavt for­brug. CO2 emissionen er mindre end 100 g/km.

Studie-modellen er forsynet med et valg­frit køre-mode - det såkaldte ECO-modus, som giver et lavere forbrug end normalt. Kører du i EV-Modus anvender du ude­luk­kende elektro­motoren og forbræn­dings­­mo­­toren tager sig en slapper. Men hvis du synes den form for kørsel bliver lidt kedeligt i længden, kan du gå over i Power-Modus - en kø­restil, der giver mere køreglæde og som får modellen til at gå fra 0-100 km/t på omkring 10 sekunder.

Hvor meget din akti­onsradius er inden for de forskel­lige kør­sels­mu­lig­heder, op­ly­ser Toyota ikke, og det er jo lidt ærger­ligt, for dette tal er nok så vitalt i bedøm­melse af model­lens mobilitet.

Lige som i Prius-modellen satser Toyota også i Auris HSD på solener­gi. Med de indbyggede solceller er det således muligt at oplade din MP3-spiller eller din iPhone.

På Toyota-stan­den på IAA er det endvidere muligt at beskue den 3. generation af Prius Plug-in-modellen. Den opdaterede model kan gen­indvinde strøm fra både brem­serne og via den al­mindelige stik­dåse.

 

 

 

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Monk Biler A/S hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du me­ner, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send sam­tidig en lille hilsen.