Intro­du­cerer tred­je version af miljø­kon­ceptet BlueMo­tion.

Pas­sat Blue­Mo­tion Techlology 1.6 TDI med 105 hk 22,2 km på literen.

De danske forbrugere kan alle­rede nu be­stil­le tredje version af Volks­­wa­gen Passat fra Volks­wa­gens mil­jøkon­cept "Blue­Mo­tion".

Den før­ste Passat Blue­Mo­tion så dagens lys allerede tilbage i 2007. Der­efter introducerede Volkswagen dieselmotoren med 110 hk, som allerede hører til 2. gene­ration af BlueMotion- konceptet.

Nu kan Volks­wagen præ­sentere den tred­je version: Passat BlueMoti­on Tech­no­lo­gy med 1.6 liters TDI-motor og 105 hk er klar til at gøre det end­nu bedre end forgæn­gerne.

Den nye miljøvenlige Passat præsterer at køre 22,2 km pr. liter diesel, det er nøjagtig samme forbrugstal som første generation af Golf Blue­Motion kunne bryste sig af.

Den nye Passat Blue­Motion Tech­nology, er udstyret med en 1,6l TDI mo­tor med 105 hk og bl.a. start-stop-systemet og energi-genvin­dingssy­ste­met er med til at spare på de dyre dråber. Dertil kommer detaljer som dæk med lavere rulle­modstand, aero­dy­namiske forbed­ringer og anbe­fa­ling af valg af gear, som vises i displayet.

CO2-udslippet er på 118g pr. kilometer (119g for Variant). Common-rail-indsprøjtningen sikrer støjsvag kørsel, samtidig sørger et mo­ment på 250 Nm allerede fra 1.500 - 2.500 omdrejninger for, at man ikke kommer til at savne trækkraft. Passat BlueMotion Technology når en tophastighed på 193km/t.

Mangfoldigt udvalg
Passat BlueMotion Technology kan be­stilles i udstyrs­vari­anterne Trend­line og Comfortline.

Netop dette tiltag er gjort ud fra Volks­wagens overbe­vis­ning om, at man ikke skal gå på kompro­mis med sit udstyrsniveau for at kunne køre grønt. Med Passat BlueMotion Technology er det med andre ord blevet lettere at vælge en miljøvenlig bil, der til fulde kan opfylde så­vel sælgerens som familiens divergerende behov.

Som illustration af det høje udstyrsniveau skal nævnes, at Trend­line versionen bl.a. har følgende standardudstyr: Start-Stop-system, ener­gigenvindingssy­stem, ESP (elek­tro­nisk stabilitets­pro­gram) der sikrer opti­mal kontrol af bilen i kritiske situa­tioner. Systemet omfatter samtidig ABS-brem­ser, komfortbremseassistent for optimeret op­bremsning, hjul­spins­regulering (ASR) samt elektronisk differenti­ale­spærre (EDS), der sik­rer bedre fordeling af trækkraften. Midterarmlæn foran med opbeva­ringsrum, kromringe omkring instrumenter, fører­sæde med højdeju­stering. Bagsæderyglæn asymmetrisk delt så det er muligt at lægge ned, inkl. midterarmlæn. Hovedairbagsystem til for- og bagsædepas­sagerer inkl. sideairbags foran.

Fartpilot. Aircondition Climatic. Radio med CD-afspiller „RCD310" med mp3 funktion og 8 højttalere er lige­ledes standard.

Mindre pris
Volkswagen har valgt at introducere den nye Passat Blue­Mo­tion Tech­­nology til en favorabel pris, der endog ligger under prisen på for­gæn­­geren. Og det er ikke kun prisen, der er gjort skarpere, også forbrugstal, CO2-udledning og den halvårlige ejerafgift er blevet me­re attraktive med seneste skud på Volkswagens grønne vision.

Sammenlignet med forgængeren Pas­sat BlueMotion 2,0 TDI m 110 hk (sedan) er CO2-udslippet redu­ceret med 10g pr/km (fra 128 til 118), brænd­stoffor­bruget er faldet, således at Pas­sat BlueMotion Tech­no­lo­gy kører 22,2 km/l mod forgæn­gerens 20,4 km/l og som direkte kon­sekvens heraf er afgiften sænket fra 1.610 kr. til 1.300 kr. pr. halvår.

Passat BlueMotion Technology introduceres fra 360.400 kr. for se­dan-udgaven og 380.400 kr. hvis man vælger en Variant. For begge modellers vedkommende er det en besparelse på 5.000 kr. sammen­lignet med for­gængeren.

For yderligere info om Volkswagens miljømodeller:
www.volkswagen.dk/BlueMotionTechnologies

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Autohuset Hørsholms hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.