Danmarks største bilimportør: Bilejere skal have faktuel besked om garanti.
I en udgave af DR-programmet Kontant fra tirsdag den 8. september fremgår det, at det er en generel holdning i den autoriserede bilbranche, at det er legitimt at "fifle med salgsargumenter" i forbindelse med garanti-forhold. Skandinavisk Motor Co og vores netværk af 132 forhandlere tager kraftigt afstand fra denne holdning.
Her følger Skandinavisk Motor Co holdning til udmeldinger om garanti - en holdning, som vi videregiver til vores forhandlere:
Bilejere kan opretholde deres garanti uanset, om de bruger autoriserede eller uautoriserede værksteder. Bilejeren skal dog være opmærksom på, at garantien kan bortfalde, hvis det uautoriserede værksted, bilejeren benytter, ikke servicerer bilen efter producentens anvisninger i servicebogen. Garantien kan aldrig bortfalde, hvis værkstedet, der har serviceret bilen, er autoriseret.
Som repræsentant for den autoriserede branche er det klart, at Skandinavisk Motor CO entydigt vil anbefale bilejeren at benytte autoriseret værksted på grund af kvaliteten, teknologien og sikkerheden. Men anbefalingen må aldrig ske med garantien som gidsel.