Kim Skovgaard RasmussenDanmarks største bilimportør: Bilejere skal have faktuel besked om garanti.

I en udgave af DR-programmet Kontant fra tirsdag den 8. september frem­går det, at det er en generel holdning i den autoriserede bil­bran­che, at det er legi­timt at "fifle med salgsargumenter"  i forbin­delse med garan­ti-forhold. Skan­dinavisk Motor Co og vores netværk af 132 forhandlere tager kraftigt afstand fra denne holdning.

Her følger Skan­dinavisk Motor Co hold­ning til udmeldinger om garanti - en holdning, som vi videregiver til vores forhandlere:

Bilejere kan opretholde deres garanti uanset, om de bruger autori­se­rede eller uautoriserede værksteder. Bilejeren skal dog være op­mærksom på, at garantien kan bortfalde, hvis det uautoriserede værk­­sted, bilejeren benytter, ikke servicerer bilen efter producentens anvisninger i service­bogen. Garantien kan aldrig bortfalde, hvis værk­stedet, der har serviceret bilen, er autoriseret.

Som repræsentant for den autoriserede branche er det klart, at Skan­dinavisk Motor CO entydigt vil anbefale bilejeren at benytte au­to­riseret værksted på grund af kvaliteten, teknologien og sikkerhe­den. Men anbe­falingen må aldrig ske med garantien som gidsel.