En tysk rundspørge lanceret af mærkestrategifirmaet Brand i Nürnberg bekræfter endnu engang, at den tyske forbruger betragter Audi som det mest attraktive bilmærke. Og det gjorde de også i 2008, men i dette års undersøgelse har Audi distanceret sig yderligere fra konkurrenterne.
Efter Audi følger Volkswagen, BMW og på en fjerde-plads kommer Mercedes-Benz med de højeste points.
På taber siden finder man Porsche - godt nok er mærket steget i kategorien "kendskab til," men derimod er Porsche faldet tilbage, når spørgsmålet lyder, om man vil anbefale det til andre. Der er sikkert ingen tvivl om, at den meget - til tider lidt forvirrende - omtale af mærket i forbindelse med en eventuel overtagelse af Volkswagen, som nu endte med modsat fortegn, har skabt usikkerhed om mærket.
Markedsforskningsinstituttet GfK stod for den praktiske del af analysen som blev gennemført dels i august 2008 og dels også i slutningen af juli i år, hvor henholdsvis 1.000 mænd og kvinder deltog i undersøgelsen.
Helt i bund lå asiatiske mærker som Hyundai, Kia og Suzuki. Heller ikke Toyota nåede op på siden af sine tyske konkurrenter, og det til trods for at Toyota Prius har imponeret mange tyskere. Og når man selv producerer glimrende tyske biler, kan det ikke undre, at de franske mærker Renault, Peugeot og Citroën forblev diffuse mærker i den tyske undersøgelse, som blev præsenteret i torsdags i Nürnburg.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.