­­EuroNCAP doku­men­te­rer: pas­sager- og fod­gæn­ger­sik­ker­hed opti­mal i den nye Polo.

Den nye Polo har netop gen­nem­gået Euro­NCAPs sik­ker­hedstests og hø­stet de optimale 5 stjer­ner. Volks­wagen har ved udviklingen af den nye Polo, opti­me­ret sik­kerheden betrag­teligt: karosseri­struk­tu­ren er optimeret og bi­len er yderst veludsty­ret hvad angår seler, air­b­ags og ikke mindst sikker­hedsoptimerende assistentsystemer.

Under „New Car Assessment Program" (NCAP)s test kolliderede Polo med en hastighed på 64 km/t med en barriere, alligevel var kabinen efterføl­gende så godt som intakt. Særligt viser EuroNCAPs crash­tests, at pas­sager- og ikke mindst børnesikkerheden i den nye Polo ligger helt i top. Dette skyldes bl.a. det nye opti­merede karosseri.

Volkswagens ingen­iører har anstrengt sig for at skabe en af ver­dens sikreste små biler, det er bl.a. lykkedes ved at give sider og benom­rådet foran en mere fast struktur. Foran sørger en opti­meret tvær­­vange for, at den energi der optår ved en kollission for­deles mest hensigts­mæssigt.

 


annonce - klik på logo
Klik her og gå til Odsherred Motor Co. hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.

 

 


Lige så vigtig som passagersik­kerheden er medtrafikanternes sikker­hed. Allerede un­der designfasen af den nye Polo tænkte man såle­des fodgæn­ger­­­sik­kerheden med i udviklingsarbejdet. Man har derfor udformet fron­­ten således, at man ved kollision har den nødvendige deformations­plads, der kan mindske benskader.

Ved de nye skærpe­de tests hos EuroNCAP bedømmer man som no­get nyt også de af bilens sikkerheds- og assistentsystemer, der re­ducerer risikoen for ulykker og hårde kvæ­stelser. Et af de vigtig­ste systemer, det elek­troniske stabilise­rings­program (ESP) er stan­dard­udstyr i den nye Polo.

Ligeledes er et sindrigt sele- og airbagsystem med i alt seks airbags standard og de forreste nakkestøtter, der mindsker risiko for piske­smældsskader er optimerede i den nye Polo. Nye sikkerhedstiltag er desuden sideairbags foran som standard og som tilvalg bagi.

Resultatet af testen samt crashtest-videos kan ses på Euro NCAPs hjemmeside:
http://www.euroncap.com/results/vw/polo/371.aspx