Salgsplus på 15,2 procent i juli måned.
Til trods for den internationale finanskrise kan Volkswagen notere fremgang på 15,2 procent i juli måned.
Kernemarkederne Tyskland og Kina i massiv vækst.
Volkswagen kan på trods af, at den økonomiske krise endnu ikke er overstået, notere en stigning i udleveringen af nye personbiler på verdensplan.
Særlig markant er fremgangen på såvel det tyske som det kinesiske marked, hvor statslige støtteordninger, har været medvirkende til at bremse krisen i bilindustrien.
annonce - klik på logo
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.
Sammenlagt blev der i juli måned på verdensplan udleveret hele 351.000 personbiler af mærket Volkswagen (2008: 304.800), hvilket resulterer i en procentuel stigning på hele 15,2 procent. Udover de populære modeller fra Golf-rækken er det særligt asiaternes efterspørgsel på modellerne Lavida, Passat Lingyu, Jetta og New Bora, der skaber fundamentet for Volkswagens fremgang.
På hjemmemarkedet Tyskland kan Volkswagen med hele 60.400 solgte personbiler i juli måned, notere en fremgang på ikke mindre end 38, 3 procent (2008: 43.700), et tal der dog blegner sammenlignet med statistikken fra Kina, hvor Volkswagen kan notere en fremgang på hele 67, 5 procent (104.300 vs. 62.300). Alt i alt udleverede Volkswagen i årets første syv måneder 2,3 millioner personbiler til kunder over hele verden. Dette svarer til en procentuel fremgang på 3,8 (2008: 2,21 mio.).
De positive tal peger på, at Volkswagen rammer rigtigt med deres produktstrategi. På det danske marked glæder man sig over, at man netop har kunne introducere den nye Polo: „Med den nye Polo rammer vi helt rigtigt: det er et veldesignet kvalitetsprodukt til den helt rigtige pris lige nu, hvor man ikke skal være bange for om gensalgsværdien holder", udtaler Volkswagen Personbilers danske direktør, Ulrik Schönemann og tilføjer: „Vi forventer os meget af den nye Polo og lige nu mærker vi en markant interesse for produktet, og det er selvfølgelig glædeligt".