Den nye PoloSalgsplus på 15,2 pro­cent i juli måned.

Til trods for den in­ter­na­tio­na­le fi­nans­­krise kan Volkswa­gen no­te­re fremgang på 15,2 pro­cent i juli måned.

Ker­ne­mar­kederne Tysk­land og Kina i massiv vækst.

Volks­­wa­gen kan på trods af, at den øko­no­miske krise end­nu ikke er over­stået, notere en stigning i udleve­ringen af nye per­sonbiler på verdensplan.

Særlig markant er fremgangen på såvel det tyske som det kinesiske mar­ked, hvor statslige støtteordninger, har været medvirkende til at bremse krisen i bilindustrien.


annonce - klik på logo
Klik her og gå til Odsherred Motor Co. hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


Sammenlagt blev der i juli måned på verdensplan udleveret hele 351.000 personbiler af mærket Volkswagen (2008: 304.800), hvilket resulterer i en procentuel stigning på hele 15,2 procent. Udover de populære modeller fra Golf-rækken er det særligt asiaternes efter­spørg­sel på modellerne Lavida, Passat Lingyu, Jetta og New Bora, der skaber fundamentet for Volkswagens fremgang.

Den nye PoloPå hjemme­mar­kedet Tyskland kan Volks­wa­gen med hele 60.400 solgte person­biler i juli måned, no­tere en fremgang på ikke mindre end 38, 3 pro­cent (2008: 43.700), et tal der dog blegner sammen­lig­net med sta­tistik­ken fra Kina, hvor Volkswagen kan no­tere en frem­gang på hele 67, 5 procent (104.300 vs. 62.300). Alt i alt udleverede Volkswagen i årets første syv måneder 2,3 millioner personbiler til kunder over hele ver­den. Dette svarer til en procentuel fremgang på 3,8 (2008: 2,21 mio.).

TiguanDe positive tal pe­ger på, at Volkswagen rammer rigtigt med deres pro­duktstrategi. På det danske marked glæder man sig over, at man netop har kunne intro­ducere den nye Polo: „Med den nye Polo ram­mer vi helt rigtigt: det er et vel­designet kva­litetspro­dukt til den helt rigtige pris lige nu, hvor man ikke skal være bange for om gensalgs­vær­dien holder", ud­taler Volkswagen Personbilers danske direktør, Ulrik Schönemann og tilføjer: „Vi forventer os meget af den nye Polo og lige nu mærker vi en markant interesse for produktet, og det er selvfølgelig glædeligt".