Dr. Ing. h.c. F. Por­sche AG indtog for femte gang i træk før­ste­plad­sen som det førende bilmærke i den sene­ste under­sø­gelse "Auto­mo­tive Performance Exe­cution and Layout Stu­dy (APEAL)", fore­taget af det amerikanske in­stitut for markeds­un­der­søgelser J.D. Power.

Således er det lykke­des Porsche at springe yderligere til tops i for­hold til de øvrige bil­mær­ker i luk­sus­klassen i USA. Foruden den ene­stående over­ord­nede klassificering af Por­sche, blev sports­vogns­mo­dellerne Porsche 911 og den sportige Porsche Cayenne også hæd­ret: Med udgangspunkt i begge modelseriers høje kvalitet og aner­kendelse, udnævnte kunderne de to som de bedste i kategorierne "Pre­mium Sporty" and "Midsize Pre­mium Multi Activity Vehicle". I APEAL-un­der­søgelsen blev kundernes til­fredshed efter de første 90 dage målt.

Et samlet antal på omkring 81.000 personer deltog i undersøgelsen og blev i perioden februar til maj 2009 bedt om at vurdere deres bil ud fra 95 kriterier inden for områder som køredynamik, kørekraft, de­sign, komfort og egnethed til hverdagsbrug.

Blot en måned for­inden blev den enestående nye bilkvalitet fra Por­sche hædret på en andenplads i den ligeså prestigefyldte under­sø­gelse "Initial Quality Study" af J.D. Power.

J.D. Power and Associates er blandt de førende og mest velreno­m­me­rede markedsanalysebureauer i verden.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til arcurios hjemmeside - med gaveidéer til autofolket

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.