Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG indtog for femte gang i træk førstepladsen som det førende bilmærke i den seneste undersøgelse "Automotive Performance Execution and Layout Study (APEAL)", foretaget af det amerikanske institut for markedsundersøgelser J.D. Power.
Således er det lykkedes Porsche at springe yderligere til tops i forhold til de øvrige bilmærker i luksusklassen i USA. Foruden den enestående overordnede klassificering af Porsche, blev sportsvognsmodellerne Porsche 911 og den sportige Porsche Cayenne også hædret: Med udgangspunkt i begge modelseriers høje kvalitet og anerkendelse, udnævnte kunderne de to som de bedste i kategorierne "Premium Sporty" and "Midsize Premium Multi Activity Vehicle". I APEAL-undersøgelsen blev kundernes tilfredshed efter de første 90 dage målt.
Et samlet antal på omkring 81.000 personer deltog i undersøgelsen og blev i perioden februar til maj 2009 bedt om at vurdere deres bil ud fra 95 kriterier inden for områder som køredynamik, kørekraft, design, komfort og egnethed til hverdagsbrug.
Blot en måned forinden blev den enestående nye bilkvalitet fra Porsche hædret på en andenplads i den ligeså prestigefyldte undersøgelse "Initial Quality Study" af J.D. Power.
J.D. Power and Associates er blandt de førende og mest velrenommerede markedsanalysebureauer i verden.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.