Honda i Danmark har succes med deres nye modeller både på bil og motor­cykel fron­ten. Honda Jazz er af Mo­torjournalisternes Klub Danmark kåret til ”Årets Bil i Danmark 2009” og Honda CB1000RA er af den danske motor­cykel­presse kåret som ”Årets Motorcykel i Dan­mark 2009”. Det er første gang nogensinde at et mærke modtager begge titler.

Da Honda Jazz blev kåret som ”Årets bil i Danmark 2009” var det blandt andet på grund af den gode plads og store fleksibilitet, hvor især bagsæ­de­pladsen imponerer de fleste. Samtidig har Honda Jazz et bagsæde, der både kan klappes op, således der er plads til en cykel og lægges ned, så man har en helt flad bund i bilen fra bag­klappen og hen til forsæderne. Bagdørene har en 80 graders åb­ningsvinkel der gør indstigning og ind­læsning let og bekvem. Denne fleksibilitet og anvendelighed kombi­neret med god brænd­stoføko­nomi og fornuftig pris gjorde Honda Jazz til en vinder.

Honda CB1000RA var for nylig i skarp konkurrence i et felt med 23 for­skellige modeller fra verdens førende motorcykelfabrikanter, og efter 3 dages intensiv test lykkedes det for Honda CB1000RA at sej­re.

Begrundelsen var blandt andet: ”Den har 1.000 cc og fanta­stiske køre­egen­ska­ber, og ydermere er prisen (159.995 kr.) yderst for­nuf­tig” og ”CB1000RA vandt grundet ekstrem let­kørthed og en nær­mest perfekt pakke uden svag­heder”. Hos importøren af Honda Motorcykler i Dan­mark er der naturligvis stor glæde over denne kåring og importøren fortæller samtidig at kunderne skal være hurtige på aftrækkeren, hvis de skal nå at erhverve sig en af de få 2009 modeller der er tilbage af CB1000RA.

Hvad bilsalget angår tegner 2009 til at blive et helt fantastisk Honda år i Danmark. Ikke nok med at de fine kåringer skaber glæde - Honda oplever som det eneste bilmærke fremgang i salgstallene, og dette skyldes i høj grad den nye Honda Jazz, som passer perfekt til de danske kunder og den ”downsizing” trend som vi ser.

Hondas privatleasing kampagner på blandt andet Accord, Civic og FR-V har skabt genlyd og bidrager til en samlet stigning i salget på 135%. Disse salgs resultater er unikke og ingen andre bilmærker oplever samme fremgang for deres 2009 bilsalg i Danmark.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Nordic AutoParts hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.