Bare fordi det er en van behøver det jo ikke være kedeligt. Det er den nye Megane Coupé van et godt eksempel på. Prisen er under 200.000 kroner for en eksklusiv og hurtig bil - det er markedets skarpeste pris..  Den kraft­fulde og smuk­­ke Renault Me­gane Coupé fås nu og­så som van med hen­­holds­vis 130 hk die­sel og 180 hk tur­bo­motor. Og det til mar­ke­dets skrap­peste pris.

At det ikke behø­ver at være forbundet med snus­fornuft og krav om meget plads at købe en van, er den nye Renault Megane Coupé van et oplagt eksempel på. Med smækre kurver, og kraftfulde motorer henvender den nye Coupé van sig til et publikum, der sætter køredy­na­mik i højsædet, og kun har brug for to sæder, uden på nogen må­de at gå på kompromis med sikkerhed og kom­fort. Således er bilen udstyret med seks airbags, ganske som den almin­delige coupé og varerumsadskillelsen er udformet så forsæ­derne kan køre helt tilba­ge - uden at komme i karambolage med adskil­lelsen.


annonce - klik på logo
Klik her og gå til Nordic AutoParts hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


Under 200.000 kroner
Prisen for en 130 hk diesel er 167.748 kroner (inkl. moms 197.699 kr.), mens man må give 171.208 kroner (199.738 kr.) for benzinud­gaven. En pris, der ligger et godt stykke under den oplagte konkur­rent- VW Scirocco, hvor 140 hk diesel koster 250.800 kroner og ben­zinudgaven med 1,4 liters motor og 160 hk koster 252.381 kroner.

- Indtil nu har vi koncentreret os om de ”rigtige” varebiler, hvor Re­nault har en stor og varieret modelpalet. Med Master og Trafic som de rigtige kassebiler. Siden har vi fået firehjulstrækkeren Koleos og den lille Grand Modus ombygget, og nu er tiden kommet til de rigtig sjove biler, siger flåde og varevognschef Peter Nielsen fra Renault. Og netop fordi der er tale om en smart og eksklusiv bil, har vi gjort ekstra meget ud af vare­rums­sadskillelsen. Sikkerhedsbøjlen er såle­des udført i børstet aluminium så det matcher instrumentbordet, og vi har haft meget fokus på støj­dæmpningen af kabinen, siger Peter Nielsen.

Vælg efter temperament
Om man har brug for en diesel eller en benzin afhænger helt af be­hov og temperament. Ønsker man en sejtrækkende, støjsvag og øko­nomisk Coupé er valget oplagt. Den 130 hk dieselmotor har et moment på 300 Nm ved blot 1750 omdr./min og klarer 0-100 km/t på 9,5 sekund. Top­hastigheden er på 210 km/t og forbruget ved blan­det kørsel er på blot 19,6 km/l. Dieselpartikelfilter er naturligvis stan­dard og der er 30.000 km serviceinterval.

Varerumsadskillelsen er udført i lækre materialer. Sikkerhedsbøjlen er således udført i børstet aluminium, så det matcher instrumentbordet, og der er gjort ekstra meget ud af støjdæmpningen.Vægter man acce­le­ration og benzin i tan­ken er det den 180 hk turbo udgave man skal kigge nærmere på. Den spadserer fra 0-100 km/t på blot 7,8 sekund og festen stop­per først ved 230 km/t. Trods de heftige præstationer er brænd­stofforbruget ved blandet kørsel på 13,2 km/l.

Rigt udstyret og fuld sikkerhed
Ganske som personvognsudgaven er Megane Coupé van sikker og utrolig veludstyret som standard. ESC og seks airbags er naturligvis standard, og det er svært at finde ret meget ekstraudstyr som man står og mangler. Standard er således bizone klimaanlæg, 16 tommer alufælge, læderrat, lædergearknop, fartpilot, cruisecontrol, regnsen­sor, højdejusterbart passa­gersæde og ratbetjent radio CD. Ønsker man at tilføje bilen endnu mere eksklusivitet kan man vælge frit blandt en lang række muligheder, der blandt andet tæller glastag og hands free smart card.

Renault Megane Coupe van er klar til omgående levering, blot skal man påregne cirka 14 dage til ombygningen.

Varerumsmål er:
• Længde (gulvplan) 1.485 mm
• Bredde (maks)  1.320 mm
• Bredde (ml hjulkasser) 1.130 mm
• Højde  876 mm