Peugeot 207 ryk­kede i 2007 helt i front som mar­keds­leder i klas­sen af små biler i Eu­ropa og en fortsat topplacering i 2008 med 423.700 solgte eksem­plarer under­stre­gede, at 207´e­rens tre varianter har appelleret til en bred målgruppe i hele Europa. Nu præsen­terer Peu­geot en ny 207 med endnu mere personlighed. Hatchback og SW udgaverne indtager de danske veje i sensommeren, mens den nye 207 CC kommer til foråret 2010.

Med introduktionen af den nye 207 demonstrerer Peugeot endnu en gang sin ekspertise i den lille klasse. Peugeot har i 2009 fornyet det komplette udvalg af modeller i denne klasse og kan nu tilbyde en ny 107 med endnu mere appeal, en 206+ med kvaliteter til at gøre den populære 206 kunsten efter og nu en ny 207 med et endnu højere standardniveau for både design og udstyr.

Design med endnu mere appeal
Peugeot 207 er siden sin introduktion produceret i 1,460,000 eksem­plarer, og forklaringen bag dens popularitet kan i høj grad tilskrives dens nøgle­kvaliteter. Den har sat høje stan­darder i B-segmentet, når det gælder køreegenskaber, design og sikkerhed og holder sam­tidig et højt niveau for standardudstyr.

Med den nye 207 tager Peugeot design, komfort og miljøbevidsthed et skridt videre. Fronten er re-designet med et dynamisk og blødere look, der understreges af flere indfarvede detaljer. Som et nyt de­signelement er fronten bl.a. udstyret med to fir­kantede ”køleindtag” i siderne, der får den til at synes bredere og endnu mere sporty. På Comfort Plus niveau kan disse udstyres med runde tågeforlygter.

Bagtil er den nye 207 i hatchback og CC udgaverne udstyret med helt nye hi-tech bag­lygter med LED dioder, hvilket giver bagenden et mo­der­ne udtryk. LED dioder er en hel unik feature i dennne bilklasse.

Den nye 207 fås desuden med nye fælgdesign, nyt indtræk og to nye farver: Blå Inari og Rød Erythan.

Et sikkert miks af komfort og køreegenskaber
Peugeot 207 er værdsat for sin sikkerhed og køreegenskaber, og den nye 207 fortsætter i samme spor. Herudover er den udstyret med nye features, der fremmer både sikkerhed og komfort. Instru­mentpanelet har fået ny og mere ergonomisk aircondition/kli­maan­læg instrumentering, der er lettere at betjene. Ligesom 308 er den nye 207 udstyret med motorvejsblink, som ved et let tryk blinker tre gange, og som noget nyt er der kommet gearskift indikator på alle Euro 5 motorer. Denne feature er ikke blot med til at fremme kom­forten og bekvemmeligheden for føreren – den bidrager i høj grad til en mere miljøvenlig kørestil. Ved at indikere den mest optimale gea­ring sikres det lavest mulige brændstofforbrug og den lavest mulige CO2-udledning. Gearskift indikatoren ses på displayet med kilome­tertælleren og er visualiseret af en pil, der indikerer det optimale tids­punkt for gearskifte. Pilen er synlig, indtil føreren har fulgt indi­katorens anvisninger og har skiftet gear.

Optimerede og mil­jøbevidste motorer
Den nye Peugeot 207 fås med en bred vifte af benzin- og diesel­mo­torer, der appel­le­rer til en bred kunde­gruppe, uanset om de vægter tekno­logi og dynamik eller brændstoføkonomi og miljøbevidsthed.

Benzinmotorer:

  • 1,4 liter 75 hk - 118 Nm ved 3300 omdr./min. Opfylder Euro 5 normen.
  • 1,4 liter 90 hk - 133 Nm ved 3250 omdr./min. 2 tronic gearkasse.
  • 1,4 liter VTi 95 hk -136 Nm ved 4000 omdr./min.
  • 1,6 liter VTi 120 hk - 160 Nm ved 4250 omdr./min. Opfylder Euro 5 normen.
  • 1,6 liter VTi 120 hk – 160 Nm ved 4250 omdr./min og aut. gearkasse. Opfylder Euro 5 normen.
  • 1,6 liter THP 150 hk – 240 Nm ved 1400 omdr./min.

HDi dieselmotorer:

  • 1,4 liter 70 hk – 160 Nm ved 2000 omdr./min.
  • 1,6 liter 90 hk – 215 Nm ved 1750 omdr./min.
  • 1,6 liter 110 hk – 240 (260 med overboost) Nm ved 1750 omdr./min og FAP partikelfilter.

Peugeot arbejder målrettet mod at opnå så lav en CO2-emisson som muligt, og et af resultaterne af dette arbejde er den nye 207 HDi 99 g, der som navnet indikerer, har en udledning på kun 99 g CO2 pr. km. og en brændstoføkonomi på 26,3 km/l. Den er udstyret med en 1,6 liters HDi 90 hk dieselmotor med et drejningsmoment på 215 Nm ved 1750 omdr./min., som er optimeret med et specielt motorstyrings software og en EGR køler.

Peugeot 207 HDi 99 g kommer til Danmark ved udgangen af 2009.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Autocoms hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.