SEAT Dan­mark ser opti­mis­tisk på salget, hvor mær­­ket netop har kun­net notere en frem­gang på hele 35 procent i mar­keds­andelen. De flotte tal fremgår af Bilstati­stik.dk, hvor salget af nye bi­ler opli­stes. Det frem­går, at SEAT har øget sin markeds­andel fra 1,1 procent til 1,5 procent i peri­oden 1.1.2009- 31.5.2009.

Den primære årsag til fremgangen hos SEAT skyldes intro­duktionen af den nye Ibiza og ikke mindst, at SEAT netop dette forår har lan­ceret den miljø­venlige Ibiza Ecomotive, en af markedets mest brænd­stoføkonomiske biler.

SEAT har med an­dre ord leveret det rig­tige produkt på det rigtige tids­punkt. "Vi ser en generel ten­dens til, at for­bru­ger­ne efter­spør­ger de små biler og me­get gerne i de så­kaldte øko-versio­ner", giver SEATs salgschef, Nicolai Søgaard Olsen, som forklaring på den mar­kante frem­gang i en gene­relt presset branche.

Leveringstid mini­meret
SEAT har den se­ne­ste tid oplevet en stor efterspørgsel på Ibiza Eco­motive, hvil­ket har givet fla­ske­halsproblemer med fabrikken i Spa­nien. Fa­brikken ga­ran­terer nu ekstra-produktion af Ibiza Ecomotive, hvilket for de danske kunder betyder en mini­meret leve­rings­tid.

At den nye Ibiza er blevet så populær vidner om, at dan­skerne for al­vor har bidt mær­ke i det spanske brand, der ikke blot står for dy­na­misk design, men også for gedi­gen kvalitet til for­nuftige priser. "Det er måske en med­vir­kende år­sag til vores frem­gang, at vi til­byder høj kvalitet til relativt lave priser, i en tid hvor mange forbrugere er yderst prisbevidste", supplerer Nicolai Søgaard Olsen.

I nærmeste fremtid introducerer SEAT endnu en Ibiza, nemlig den sports­lige Ibiza Cupra. Se seat.dk for yderligere information.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Nordic AutoParts hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.