SEAT Danmark ser optimistisk på salget, hvor mærket netop har kunnet notere en fremgang på hele 35 procent i markedsandelen. De flotte tal fremgår af Bilstatistik.dk, hvor salget af nye biler oplistes. Det fremgår, at SEAT har øget sin markedsandel fra 1,1 procent til 1,5 procent i perioden 1.1.2009- 31.5.2009.
Den primære årsag til fremgangen hos SEAT skyldes introduktionen af den nye Ibiza og ikke mindst, at SEAT netop dette forår har lanceret den miljøvenlige Ibiza Ecomotive, en af markedets mest brændstoføkonomiske biler.
SEAT har med andre ord leveret det rigtige produkt på det rigtige tidspunkt. "Vi ser en generel tendens til, at forbrugerne efterspørger de små biler og meget gerne i de såkaldte øko-versioner", giver SEATs salgschef, Nicolai Søgaard Olsen, som forklaring på den markante fremgang i en generelt presset branche.
Leveringstid minimeret
SEAT har den seneste tid oplevet en stor efterspørgsel på Ibiza Ecomotive, hvilket har givet flaskehalsproblemer med fabrikken i Spanien. Fabrikken garanterer nu ekstra-produktion af Ibiza Ecomotive, hvilket for de danske kunder betyder en minimeret leveringstid.
At den nye Ibiza er blevet så populær vidner om, at danskerne for alvor har bidt mærke i det spanske brand, der ikke blot står for dynamisk design, men også for gedigen kvalitet til fornuftige priser. "Det er måske en medvirkende årsag til vores fremgang, at vi tilbyder høj kvalitet til relativt lave priser, i en tid hvor mange forbrugere er yderst prisbevidste", supplerer Nicolai Søgaard Olsen.
I nærmeste fremtid introducerer SEAT endnu en Ibiza, nemlig den sportslige Ibiza Cupra. Se seat.dk for yderligere information.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.