For femte måned i træk øger Ford sin markedsandel i Europa.
Fords markedsandel steg i maj måned med 0,2 procent point til i alt 8,9 procent. Ford har år til dato opnået en markedsandel på 9,2 procent - en stigning fra 8,7 procent i samme periode sidste år. Det betyder, at Ford stadig fastholder pladsen som Europas næststørste bilmærke både i maj måned og år til dato.
Bestselleren er Fiesta med 39.200 solgte enheder alene i maj måned. Siden lanceringen sidste efterår er der nu solgt over 252.000 Ford Fiesta.
Salgstallene viser, at Ford har haft fremgang på 11 ud af de 19 vigtigste markeder i Europa i maj, og på 18 af 19 markeder i årets første fem måneder.
"Den fortsatte økonomisk usikkerhed og nedgangen i bilsalget kombineret med politisk og industriel uro på nogle af de vigtigste markeder i Europa har ikke afholdt forbrugerne fra at købe Ford nyeste modeller, Fiesta og Ka, og det har resulteret i at Fords markedsandel fortsætter med at stige", udtaler Ingvar Sviggum, Vice President for marketing, salg og eftermarked i Ford Europa.
"Vi har det stærkeste Ford sortiment nogensinde, så det er en stor glæde at kunderne samtidig viser Ford-ovalen så meget tillid som salgstallene er et udtryk for" siger Ingvar Sviggum.
annonce - klik på logo
ÅRETS GAVEIDÉ:
En ægte håndfremstillet Oldtimer fra arcurio - helt i særklasse - fremstillet af 3-4 forskellige træsorter i størrelsesforholdet 1:12.
Meget anvendelig til runde fødselsdage, svendegave, jubilæer, julegave, vandrepokal, præmie til åbent hus og mange andre begivenheder, der skal fejres på en særlig og meget personlig måde.
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante emailadresse og send samtidig en lille hilsen.