Årets store AutoIndex undersøgelse er igen gennemført i Skandinavien. I Danmark er Subaru stadig ikke med, men i Sverige er Subaru nu med for 3. gang. I Autoindex 2009 har Subaru generobret 1. pladsen. Over 16.000 svenske bilejere har svaret på ca. 120 spørgsmål om bilen, forhandlere, værksteder og loyalitet. De allermest tilfredse bilejere er Subaru ejerne, efterfulgt af de som kører BMW og Toyota.
AutoIndex er den største og mest omfattende bilejerundersøgelse som foretages i Skandinavien. Undersøgelsen er blevet udført årligt siden 2001, og allerede det første år hvor Subaru var med i Sverige (2007), strøg mærket direkte ind på en 1. plads.
Sidste år (2008) fik Subaru endnu højere karakterer af sine ejere, men der rakte det ”kun” til en 3. plads i et tæt opgør. I år er Subaru et af de få mærker som i alle kategorier har fået højere karakterer, og er tilbage på 1. pladsen.
Da SUBARU Nordic AB startede arbejdet med at relancere Subaru på det nordiske marked satte selskabet et antal visioner op. En af disse visioner var at have Nordens mest tilfredse bilejere.
annonce - klik på logo
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.
De tre seneste års topplaceringer i AutoIndex beviser at man er lykkedes med denne målsætning, i hvert tilfælde for det svenske marked. Det kan naturligvis ikke vides med sikkerhed, at det samme ville være gældende i Danmark, da antallet af svar fra Subaru ejere i den danske del af AutoIndex desværre er for få til at Loyalty Group og FDM, der står for undersøgelsen i Danmark, kan indestå for den statistiske sikkerhed i disse svar. Derfor indgår Subaru desværre ikke i det samlede resultat for den danske del af AutoIndex.
”Med den store interesse og positive feedback vi dagligt får fra vores danske kunder, er jeg sikker på at resultaterne ikke ville se meget anderledes ud i Danmark”, siger Steffen Arnt, Salgs- og marketingchef for Subaru Danmark.
– Sejren i Sverige er ikke kun en sejr for os som importør. Uden engagement fra forhandlere og værksteder kunne vi ikke have fået så fint et resultat. Nu skal dette naturligvis fejres, men siden gælder det om at beholde positionen. At vinde en så prestigefyldt titel skaber endnu højere forventninger blandt bilkøberne. Disse må vi leve op til mens mærket er i færd med at øge sine markedsandele. Vi vil analysere de forskellige dele i undersøgelsen, og se hvor vi kan forbedre os yderligere. Vi er fantastisk stolte, men må ikke glemme at alle titler og udmærkelser er ”ferskvarer”, siger Torbjörn Lillrud, adm. direktør for SUBARU Nordic AB.