På trods af den øko­no­miske krise og de der­med forbundne sto­­re ud­for­drin­ger på alle mar­keder kan mær­ket med de fire ringe stadig no­tere sig flotte og sta­bile salgs­tal. Det skyl­des ikke mindst et me­get attraktivt model­pro­gram med mange nye modeller. I no­vem­ber har salget især væ­ret positivt på de store europæiske markeder som Ita­lien, Frankrig og Tyskland, mens salget i USA er gået tilbage. I perio­den januar - no­vember er der imidlertid solgt 920.700 nye Audi mo­deller på verdens­plan, hvilket er en stigning på 3% i forhold til sam­me periode sidste år.


annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


Audi i Danmark kan ligeledes glæde sig over en positiv udvikling med 4.829 indregistreringer i år til dato, hvilket svarer til en stigning på 6,1%. Det flotte salg af nye Audi personbiler i 2008 indikerer, at sid­ste års totale salg på 4.846 stk. vil blive overgået her i 2008. "I Dan­mark såvel som på verdensplan kan vi med Audi se tilbage på mange år i træk med salgsre­korder, men netop resultatet i år er vi meget stolte af, især når vi tager den vanskelige situation i betragt­ning", ud­­­taler Thomas Jöhncke, direktør for Audi i Danmark.

Alt tyder derfor på, at Audi AG når det ambitiøse mål om at sælge 1 mio. Audi modeller inden udgangen af 2008 og dermed sætter ny salgsrekord. Det er imidlertid ikke kun salgstallene, der stiger, det gør imageværdierne også. Audi er dermed godt på vej til at nå målet for mærkets 2015 stra­tegi: at være det mest succesfulde og attrak­tive bilmærke i premium segmentet.