På trods af den økonomiske krise og de dermed forbundne store udfordringer på alle markeder kan mærket med de fire ringe stadig notere sig flotte og stabile salgstal. Det skyldes ikke mindst et meget attraktivt modelprogram med mange nye modeller. I november har salget især været positivt på de store europæiske markeder som Italien, Frankrig og Tyskland, mens salget i USA er gået tilbage. I perioden januar - november er der imidlertid solgt 920.700 nye Audi modeller på verdensplan, hvilket er en stigning på 3% i forhold til samme periode sidste år.
annonce - klik på logo
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.
Audi i Danmark kan ligeledes glæde sig over en positiv udvikling med 4.829 indregistreringer i år til dato, hvilket svarer til en stigning på 6,1%. Det flotte salg af nye Audi personbiler i 2008 indikerer, at sidste års totale salg på 4.846 stk. vil blive overgået her i 2008. "I Danmark såvel som på verdensplan kan vi med Audi se tilbage på mange år i træk med salgsrekorder, men netop resultatet i år er vi meget stolte af, især når vi tager den vanskelige situation i betragtning", udtaler Thomas Jöhncke, direktør for Audi i Danmark.
Alt tyder derfor på, at Audi AG når det ambitiøse mål om at sælge 1 mio. Audi modeller inden udgangen af 2008 og dermed sætter ny salgsrekord. Det er imidlertid ikke kun salgstallene, der stiger, det gør imageværdierne også. Audi er dermed godt på vej til at nå målet for mærkets 2015 strategi: at være det mest succesfulde og attraktive bilmærke i premium segmentet.