General Motors Europe undersøger behovet for ladestationer for elbiler sammen med det spanske energiselskab Iberdrola.
General Motors har indgået en aftale med det spanske energiselskab Iberdrola om at undersøge behovet for ladestationer og stikkontakter til såkaldte plug-in elbiler, der kan oplades fra en almindelig stikkontakt. Undersøgelsen vil rette sig mod det spanske og engelsk marked, hvor Iberedrola er repræsenteret. Formålet med undersøgelsen er at kortlægge behovet for antallet og typen af ladestationer og stikkontakter i private hjem, ved kontorer og offentlige parkeringspladser samt installation af målere.
annonce - klik på logo
ÅRETS JULEGAVEIDÉ:
En ægte håndfremstillet Oldtimer fra arcurio - helt i særklasse - fremstillet af 3-4 forskellige træsorter i størrelsesforholdet 1:12.
Meget anvendelig til runde fødselsdage, svendegave, jubilæer, julegave, vandrepokal, præmie til åbent hus og mange andre begivenheder, der skal fejres på en særlig og meget personlig måde.
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante emailadresse og send samtidig en lille hilsen.
GM vil bruge informationerne til at bane vejen på de europæiske markeder for plug-in elbilen Chevrolet Volt og en Opel med samme teknologi. Volt er en såkaldte E-REV – Extended Range Electric Vehicle, der kan køre ca. 60 – 65 kilometer på elektricitet fra bilens batteri alene. Ønsker man at køre længere uden mulighed for at lade batterierne op, starter en lille forbrændingsmotor automatisk og driver generatoren. På den måde kan den elektriske drift fortsætte, selv om batterierne er flade. Denne bil kommer i slutningen af 2010 på det amerikanske marked og i slutningen af 2011 på det europæiske marked. Fidusen ved denne teknologi er, at 75 - 80 procent af de amerikanske bilisters daglige kørselsbehov kan ske ved ren eldrift med strøm fra en stikkontakt. Forbrændingsmotoren starter således kun, når man skal køre længere end 60 - 65 kilometer.
Begge selskaber deltager sammen med 41 elselskaber over hele verden i et samarbejde under ledelse af det prestigefyldte Electric Power Research Institute (EPRI) i USA, der også beskæftiger sig med infrastrukturen for elbiler.