Tokyo - Peter Schwarzenbauer, direktionsmedlem hos Audi AG med ansvar for salg og marketing, åbnede i dag den første Audi terminal i Japans hovedstad.
- Ny arkitektur til fremtidsorienterede forretninger.
- Audi salgsorganisationen vil investere 6 mia. euro frem mod 2015.
- Første Audi terminal i Danmark åbner i Fredericia i 3. kvartal 2009.
Den trendsættende forretningsarkitektur er tegnet af det velrenommerede bureau Allmann Sattler Wappner. Den varsler omfattende investeringer i mærkets internationale salgsnetværk, som udføres i samarbejde mellem AUDI AG og forhandlerne.
Strategien for premium-bilproducenten med base i den tyske by Ingolstadt tyder på stor vækst: Audi ønsker at udvide modelprogrammet til omkring 40 modeller og har en målsætning om at sælge 1,5 mio. biler i 2015. Det svarer til en stigning i salget på 50 procent i løbet af 7 år, hvilket skal ske ved, at mærket med de 4 ringe erobrer nye kunder i USA og Europa samt på de nye asiatiske markeder.
"Vi har de rette produkter på vej til vores ambitiøse vækstplaner", udtaler Schwarzenbauer. "Nu retter vi fokus mod salg og marketing. Audi salgsorganisationen vil investere 6 mia. euro frem mod 2015."
"Engagementet fra vores forhandlere viser, at de er lige så overbeviste om styrken af vores mærke og vores produkter, som vi er," tilføjer Schwarzenbauer.
Det mest synlige tegn på det omfattende salgskvalitetsfremstød er Audi terminalen. Dens visionære arkitektur med et design i flere niveauer, som kan tilpasses afhængigt af forholdene, er tegnet til placering i byer. I stedet for en enkelt bygning som udstillingsstykke ved koncernens hovedkvarter bringes mærkets sofistikerede arkitektur ud til hundredvis af forretninger over hele verden.
"For os handler det om at bringe mærket hen til vores kunder med trendsættende forretninger, som sætter menneskerne i centrum," siger Schwarzenbauer og tilføjer: "Vi vil kommunikere endnu mere klart, hvad der gør Audi til det mest progressive premium-bilmærke i verden."
Det er nummer 10 i rækken af Audi terminaler, som åbner i Tokyo i dag. Andre eksempler på den nye koncernarkitektur fra Audi kan allerede opleves i byer som München, Geneve og Sydney. Ved udgangen af 2012 vil der være opført mere end 350 Audi terminaler over hele verden.
"Den nye arkitektur understøtter på bedste vis, det fokus Audi har på design og kvalitet, og giver os de bedste forudsætninger for at vise vores produkter frem for kunderne" udtaler Thomas Jöhncke, direktør for Audi i Danmark.
I Danmark er byggeriet af den første Audi terminal i fuld gang i Fredericia, og den forventes at stå færdig i 3. kvartal 2009. Allerede året efter forventes endnu en Audi terminal at være klar i Greve.