Audis nye terminal i TokyoTokyo - Peter Schwar­zenbauer, direktions­med­lem hos Audi AG med ansvar for salg og marketing, åbnede i dag den første Audi terminal i Japans ho­ved­­stad.

  • Ny arkitektur til fremtids­oriente­rede forretninger.  
  • Audi salgs­organi­sationen vil inve­stere 6 mia. euro frem mod 2015.  
  • Første Audi terminal i Danmark åbner i Fredericia i 3. kvartal 2009.

Den trendsættende forretningsarkitektur er tegnet af det velreno­m­merede bureau Allmann Sattler Wappner. Den varsler omfattende inve­steringer i mærkets internationale salgsnetværk, som udføres i samar­bejde mellem AUDI AG og forhandlerne.

Strategien for premium-bilproducenten med base i den tyske by In­gol­stadt tyder på stor vækst: Audi ønsker at udvide modelpro­gram­met til omkring 40 modeller og har en målsætning om at sælge 1,5 mio. biler i 2015. Det svarer til en stigning i salget på 50 procent i løbet af 7 år, hvil­ket skal ske ved, at mærket med de 4 ringe erobrer nye kunder i USA og Europa samt på de nye asiatiske markeder.

"Vi har de rette produkter på vej til vores ambitiøse vækstplaner", udtaler Schwarzenbauer. "Nu retter vi fokus mod salg og marketing. Audi salgs­orga­nisationen vil investere 6 mia. euro frem mod 2015."
"Engage­mentet fra vores forhandlere viser, at de er lige så over­be­viste om styrken af vores mærke og vores produkter, som vi er," til­­føjer Schwar­­zenbauer.

Det mest synlige tegn på det omfattende salgskvalitetsfremstød er Audi terminalen. Dens visionære arkitektur med et design i flere ni­veauer, som kan tilpasses afhængigt af forholdene, er tegnet til pla­cering i byer. I ste­det for en enkelt bygning som udstillingsstykke ved koncernens hoved­kvarter bringes mærkets sofistikerede arkitek­tur ud til hundredvis af for­retninger over hele verden.

"For os handler det om at bringe mærket hen til vores kunder med trend­sættende forretninger, som sætter menneskerne i centrum," siger Schwarzenbauer og tilføjer: "Vi vil kommunikere endnu mere klart, hvad der gør Audi til det mest progressive premium-bilmærke i verden."

Det er nummer 10 i rækken af Audi terminaler, som åbner i Tokyo i dag. Andre eksempler på den nye koncernarkitektur fra Audi kan allerede opleves i byer som München, Geneve og Sydney. Ved ud­gangen af 2012 vil der være opført mere end 350 Audi terminaler over hele verden.

"Den nye arkitektur understøtter på bedste vis, det fokus Audi har på design og kvalitet, og giver os de bedste forudsætninger for at vise vores produkter frem for kunderne" udtaler Thomas Jöhncke, direktør for Audi i Danmark.

I Danmark er byggeriet af den første Audi terminal i fuld gang i Fre­de­ricia, og den forventes at stå færdig i 3. kvartal 2009. Allerede året efter for­ventes endnu en Audi terminal at være klar i Greve.