Den nye Megane Trophy, der skal køre 2009 udgaven af World Series By Renault, har undergået markante forandringer.
De mest åbenlyse ændringer i forhold til den gamle Megane Coupé er naturligvis bilens design, der nu er direkte udsprunget af den nye Megané Coupé.
Lygterne, både foran og bagved samt vinduerne, er hentet fra den almindelige Megané Coupé, mens designerne på Renault Technocentre har arbejdet intenst med karosseriets design.
Samlet set er aerodynamikken øget med hele 40 procent i forhold til den eksisterende Megane Trophy. Smukket detaljer er der mange af i bilen, men en af de mest bemærkelsesværdige er dørene i sommerfuglevingedesign.
Under kølerhjemlem er der også nyheder at hente. Kraftværket, der driver den gule skønhed frem, er en ny 3,5 liters V6 motor, der yder 360 hk. Den øgede effekt og den bedre aerodynamik i bilen betyder, at Megane Trophy kører lige op med eksempelvis Porsche GT3.
Som de tidligere år vil Eurocup Mégane Trophy være en del af the World Series by Renault Programme, som man kan se forskellige steder i Europa over foråret og sommeren.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.