Den nye Megane Tro­phy, der skal køre 2009 ud­gaven af World Se­ries By Renault, har un­der­gået markante for­an­dringer.

De mest åben­lyse æn­drin­ger i forhold til den gamle Megane Coupé er naturligvis bilens design, der nu er direk­te udsprunget af den nye Megané Cou­pé.

Lygterne, både for­an og bagved samt vin­duerne, er hentet fra den almindelige Me­gané Coupé, mens designerne på Re­nault Technocen­tre har ar­bej­det in­tenst med karosseriets design.

Samlet set er aero­dynamikken øget med hele 40 procent i for­hold til den eksi­ste­rende Megane Trophy. Smukket detaljer er der mange af i bilen, men en af de mest bemær­kelsesværdige er dø­rene i sommer­fugle­vingedesign.

Under kølerhjemlem er der også nyhe­der at hente. Kraftværket, der driver den gule skøn­hed frem, er en ny 3,5 liters V6 motor, der yder 360 hk. Den øge­de effekt og den bedre aero­dynamik i bilen betyder, at Me­gane Trophy kører lige op med eksem­pelvis Por­sche GT3.

Som de tidligere år vil Eurocup Mé­gane Trophy være en del af the World Series by Renault Programme, som man kan se forskellige ste­der i Europa over foråret og sommeren.

annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.