Lørdag, den 24. maj 2008: Da HKH prins Joachim i dag kom ud af kirken i Møgeltønder side om side med sin hustru - prinsesse Marie ventede der parret en ret så speciel "brudekaret."
Foran kirken stod en Bugatti Royale, der kørte parret gennem Møgeltønder, hvor de mange fremmødte tiljublede det nye brudepar - og flere af dem har sikkert gjort store øjne, for de har sandsynligvis aldrig set en Bugatti Royale før i deres liv, så oplevelsen har været perfekt: Et royalt brudepar i en royal bil - af de sjældne.
Bugatti Royale er en meget sjælden herre - så sjælden, at der kun findes seks eksemplarer i hele verden - ikke fordi nogen eksemplarer er gået til siden produktionen, der foregik fra 1927-1933, men ganske enkelt fordi der ikke produceredes flere.
Modellen hedder officielt Bugatti Type 41 med tilnavnet Bugatti Royale, og fabrikanten er naturligvis Bugatti.
Modellen var - dengang som nu - toppen af luksusklassen, hvor chauffør og butler sad foran i den åbne del, mens herskabet sad i den lukkede del, hvor der kun er plads til husets herre og frue.
Motoren er en mega stor sag på 12.763 cc og modellen har kun tre gear. Og plads til både herskab, tjenestefolk og motor er der nok af: Bilen måler 6,40 meter i længden, og den har en akselafstand på 4,3 - længere en mange bilers fulde længde. Vægten er da også enorm: 3.175 kg.
Ettore Bugatti, grundlæggeren af Bugatti-eventyret, planlagde at fremstille omking 25 af denne luksusmodel, og meningen var, at de fleste royale i Europa og andre steder på kloden skulle blive de lykkelige ejere, men selv blandt royale var der ikke stemning for at købe den slags luksusbiler under den store depression, så der blev som nævnt kun bygget 6 i alt.
Så selve produktionen af de seks biler blev ikke nogen økonomisk succes, men salget af de resterende motorer, der aldrig fandt vej ind i produktionen, blev solgt til de franske jernbaner og på den måde endte hele eventyret som en økonomisk succes for Ettore Bugatti.
Alle seks biler eksisterer den dag i dag og er blevet det ultimative statussymbol som den største, sjældneste og mest eftertragtede luksusbilmodel i verden.
Og dag var en engelsk samlers eksemplar af Bugatti Royale brudekaret i Møgeltønder.