Lamborghinis første forlængede arm får hovedsæde i Los Angeles i USA, hvor den kendte sportsvognsfabrikant ud over hovedsædet i Italien får et salgssted i Santa Monica, der er en forstad til L.A.
Og det er naturligvis med baggrund i Lamborghinis store salg i Amerika, at koncernen har truffet denne beslutning. I 2007 solgte man 2.406 enheder i USA - svarende til 41 % af Lamborghinis totale salg. Og dykker man dybere ned i salgstallene vil man opdage, at en tredjedel af det amerikanske salg sker netop i Californien, så valget af Santa Monica er ikke tilfældigt.
Stephan Winkelmann, der er øverste chef hos Automobili Lamborghini, indrømmer dog, at man vaklede mellem en placering på østkysten eller i Californien. Det store salg i Californien blev dog tungen på vægtskålen, og så må man finde sig i at vente med at ringe til Sante Monica fra Italien til om eftermiddagen på grund af tidsforskellen.
Og han tilføjer, at Californien er det sted , hvor de kommende trends først observeres.
Lamborghini er efterhånden en ganske god forretning: I 2007 kunne Lamborghini notere sig et overskud før skat på 47,1 millioner € - en stigning fra 18,1 millioner € i 2006. Og som Winkelmann siger, så er det første gang nogensinde man tjener "rigtige penge."