Gallardo LP560-4Lam­bor­ghinis før­ste forlæn­gede arm får hoved­sæde i Los Angeles i USA, hvor den kendte sports­vogns­fabrikant ud over hoved­sædet i Italien får et salgs­sted i Santa Monica, der er en forstad til L.A.

Og det er naturligvis med baggrund i Lam­bor­ghinis store salg i Ame­rika, at kon­cernen har truffet denne beslutning. I 2007 solgte man 2.406 enheder i USA - svarende til 41 % af Lamborghinis totale salg. Og dykker man dybere ned i salgs­tallene vil man opdage, at en tred­j­edel af det amerikanske salg sker netop i Californien, så valget af Santa Monica er ikke tilfældigt.

Stephan Winkel­mann, der er øverste chef hos Automobili Lam­bor­ghini, ind­rømmer dog, at man vaklede mellem en placering på øst­kysten eller i Cali­for­nien. Det store salg i Californien blev dog tungen på vægt­skålen, og så må man finde sig i at vente med at ringe til Sante Monica fra Ita­lien til om eftermid­dagen på grund af tidsfor­skel­len.

Og han tilføjer, at Californien er det sted , hvor de kommende trends først observeres.

Lamborghini er ef­terhånden en ganske god forretning: I 2007 kunne Lamborghini notere sig et over­skud før skat på 47,1 millioner € - en stig­ning fra 18,1 millioner € i 2006. Og som Win­kelmann siger, så er det første gang no­gensinde man tje­ner "rigtige penge."