1. Jamie Green             Mercedes     59:39.961  - 2. Paul di Resta            Mercedes          +3.166                 -   3. Tom Kristensen        Audi                   +5.313                                    Med en tredjeplads i søndagens DTM-løb på Mugello fik Tom Kristen­sen reddet æren for Audi, der efter sejre i årets to første afde­linger denne gang måtte se sig slået af rivalerne fra Mercedes. Med tred­jepladsen avancerer dan­skeren i den samlede stilling, så han nu kun er seks point fra førstepladsen, og med dagens pointhøst fører Kri­stensen fortsat teammesterskabet sammen med holdkammeraten Timo Scheider.
   Audis tre andre topkørere faldt alle igennem på den italienske ba­ne af vidt forskellige årsager. Timo Scheider startede fra første po­sition, men kopierede uheldigvis Tom K’s bravour-nummer fra sene­ste løb på Oschersleben og tyvstartede. Efter en drive through-straf gennem pitten var alle chancer for en topplacering ude for den me­sterskabsførende tysker.
   Mattias Ekström fik en elendig start og faldt ned fra en fjerde- til en niendeplads, mens Martin Tomczyk fra en position tre pladser læn­gere nede røg i karambolage med venner og fjender på første om­gang og måtte i pit for at få lukket frontkåben.
   Herefter var der kun Tom K til at vise flaget, og det gjorde han med et veldisponeret løb.
   ”Jeg bliver klemt lidt i starten, da Scheider først tyvstarter, derpå stopper og så sætter i gang igen. Jeg kommer til at ligge inde i hullet bag ham og Jamie Green, hvilket betyder, at Di Resta kan gå udenom mig i første sving og rykke ind efter Green. Jeg skygger herpå Resta indtil første pitstop, men kommer ikke hurtigere ud, og da jeg efter­følgende bliver holdt tilbage af en anden Mercedes-kører, er der ikke mere at gøre. Jeg er fuldt ud tilfreds med tredjepladsen, for med tyve kilo ekstra vægt som følge af Audis sejre i de første afdelinger var det svært at angribe. Green vandt fortjent, men jeg tror godt, jeg kun­ne have presset Di Resta, hvis ikke jeg var blevet sat tilbage,” vurderer Kristensen.
   Løbsdommerne vurderede også, at danskeren var blevet hold uretmæssigt tilbage af Mercedes-køreren Susie Stoddart. Den bri­tiske kvinde blev efter løbet kaldt op til kommissærerne for at for­klare, hvorfor hun lod Di Resta gå forbi, men lukkede af for Kristen­sen og efterfølgende var fire sekunder langsommere på sin næste omgang.
   Resultatet betyder, at der er tæt løb i toppen før næste afdeling på Lausitzring om to uger.
 
Resultat af DTM-løb på Mugello:

 1. Jamie Green             Mercedes     59:39.961                     
 2. Paul di Resta            Mercedes          +3.166                
 3. Tom Kristensen        Audi                   +5.313                  
 4. Bernd Schneider       Mercedes          +9.410                
 5. Oliver Jarvis              Audi                +15.037               
 6. Mattias Ekstrom        Audi                +15.798               
 7. Markus Winkelhock    Audi               +16.989               
 8. Alexandre Premat     Audi                +22.656             
 9. Bruno Spengler         Mercedes       +23.260             
10. Timo Scheider           Audi               +23.774             
11. Maro Engel               Mercedes       +35.741             
12. Gary Paffett              Mercedes       +41.366             
13. Christijan Albers       Audi               +45.259             
14. Mike Rockenfeller      Audi               +55.234       
15. Susie Stoddart          Mercedes     +1:11.329           
16. Mathias Lauda          Mercedes     +1:12.233           
17. Martin Tomczyk          Audi            +1:13.944           
18. Katherine Legge        Audi             +1:16.587  
 
Stilling i mesterskabet efter tre afdelinger:
1: Timo Scheider, Audi   18 p.
2: Jamie Green, Mercedes  17 p.
3: Mattias Ekström, Audi  14 p.
4: Paul di Resta, Mercedes  13 p.
5: Martin Tomczyk, Audi  12 p.
5: Tom Kristensen, Audi  12 p.
7: Bruno Spengler, Mercedes 11 p. 
 
Team-mesterskab:
1: Audi Sport Team Abt (Kristensen/Scheider)  30 p.
2: Audi Sport Team Abt Sportsline (Ekström/Tomczyk) 26 p.
3: Mercedes-Benz Bank AMG Mercedes (Di  Resta/Spengler) 24 p.
4: Salzgitter/Original-Teile AMG Mercedes (Green/Schneider)            23 p.