Introduktion 26-27 april 2008 

Flot euro­pæisk inspi­reret design, rum­me­lig, nem at køre og par­kere, billig i drift og lav CO2 udledning. Den nye Hyundai i10 er hver­dagens handy og char­merende ”partner”. Med en længde på blot 3,57 meter kommer den nemt rundt i byen og stiller ikke store krav til p-plad­sens størrelse. Med en CO2 udledningen på blot 114 g/km (diesel versio­nen) udviser Hyundai i10 des­uden også hensyn til miljøet.  

Med en akselafstand på 2,38 meter er komforten i højsædet både foran og bagi. Der er fem trepunktsseler, ISOFIX beslag og 5 højde­justerbare nakkestøtter. Den store bagklap gemmer på et 225 liters bagagerum, der kan udvides til 910 liter, når hele splitbagsædet (60:40) lægges ned. I det daglige vil man også glæde sig over en mængde aflægningsrum - blandt andet handskerum, opbevarings­bakke i midterkonsollen og kopholdere.

Der er elruder foran og en integreret RDS radio med CD-afspiller og fire højttalere med mulighed for at tilslutte en mp3 afspiller eller en iPod. I Comfort mo­dellerne kan man derudover nyde fjernbetjent centrallås med alarm, elspejle, ekstra skuffe under passagersædet m.m.

Helt nyt design

Det første, man lægger mærke til, er imidlertid det flotte, europæisk inspirerede design, som gør Hyundai i10 til noget helt specielt.

Fronten er kompakt og sporty med store flotte forlygter. Fælge og fenderlister er i et smart design, og den store bagklap åbnes med et håndtag, der er integreret i Hyundai emblemet. Opbygningen af kabi­nen er også ny, og radioen er smart integreret i frontpanelet. Lige under er gearstangen monteret i midterkonsollen, så den nær­mest falder ind i håndfladen. I det hele taget føles alt på rette sted, når man sidder i det komfortable førersæde.

Langt på literen - lav CO2

Der er mulighed for at vælge imellem to motorer, der begge er meget økonomiske i drift. De er kvikke i byen og kan nemt følge med på motorvejen. 1.1 liters mo­toren kører 20 km/l ved blandt kørsel efter EU-normen, har 66 hk, og CO2 udledningen er blot 119 gram pr. kilometer.

1.1 liters dieselmotoren kører 23,3 km/l ved blandet kørsel jvf. EU-normen og har 75 hk, mens CO2 udledningen er nede på 114 g/km. Dieselmotorens meget effektive brændstofudnyttelse skyldes kom­binationen af brændstofindsprøjtning ved højt tryk og variabel turbo­geometri, der tilfører den helt rigtige mængde luft.

Meget sikkerhedsudstyr

Sikkerhedsselerne foran har selestrammere, og de to forreste air­bags er depowered, så risikoen for skader, når de aktiveres, er mini­mal. De to sideairbags dækker også i hovedhøjde foran.  Karros­se­riet er forstærket, og fodgængersikkerheden øget ved hjælp af en stødabsorberingszone foran.

Hyundai i10 har skivebremser både foran og bagi, så bremselæng­den optimeres. Diesel versionen har ESP (elektronisk stabilitets pro­gram) med antispin funktion som standard. 

Åbent hus den 26. og 27. april

Den nye model introduceres i Danmark ved et åbent hus hos de au­toriserede Hyundai forhandlere i weekenden den 26. og 27. april.

Hyundai i10 fås i to udstyrsversioner, Classic og Comfort. Priserne ekskl. levering og evt. metallak er:

Hyundai i10 1.1 benzin Classic 99.995 kr.
Hyundai i10 1.1 benzin Comfort 109.995 kr.
Hyundai i10 1.1 CRDi Classic 124.995 kr.
Hyundai i10 1.1 CRDi Comfort 134.995 kr.

Alle priser er ekskl. metallak kr. 3.998,- og leveringsomkostninger kr. 3.580,- 

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Ketners hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.