Fremtidens Audi forhandler og serviceorganisation i Danmark.
Vi oplever stor succes med Audi mærket og kan for 10. år i træk notere salgsrekord. Antallet af danske indregistreringer har aldrig været større. Det samme gælder antallet af forskellige Audi modeller og varianter. Alene fra 1996 og til i dag er antallet steget fra 6 til 25, og målet er 40 i 2015.
Men succes forpligter og indebærer nye udfordringer. Der kræves store investeringer for at fortsætte denne positive udvikling i et marked, hvor konkurrencen er stigende, og hvor kunderne har høje forventninger.
Audi mærket befinder sig i premium-segmentet, hvor vi indtager en førende position. Denne position ønsker vi at udbygge ved at blive endnu bedre til at give vores kunder en eksklusiv oplevelse lidt ud over det sædvanlige i alle kontaktpunkter.
For at kunne gøre det kræves bl.a. store investeringer i nye bygninger med central placering og de rigtige fremtidsorienterede faciliteter samt en koncentreret indsats på uddannelsesområdet på såvel salgs- som servicesiden. Undersøgelser viser, at Audi kunder gerne kører lidt længere for at få den rigtige Audi oplevelse, når den nye bil skal erhverves. Det gælder imidlertid ikke i samme grad, når det drejer sig om servicering af bilen. Det skal helst foregå i nærheden af hjemmet eller arbejdspladsen og være nemt og bekvemt. Det er der naturligvis taget hensyn til i planlægningen af den nye Audi forhandler- og serviceorganisation, som er en realitet pr. 1. oktober 2008.
1. oktober 2008
Planen er at etablere ni Audi forhandlerenheder: Ålborg, Århus, Fredericia, Odense, Holbæk, København Syd, Amager, Gladsaxe og Nordsjælland samt fire udleveringssteder: Åbenrå, Herning, Slagelse og Hillerød.
Herudover vil der være ca. 25 selvstændige servicepartnere fordelt over hele landet.
Audi direktør Thomas Jöhncke, som har været involveret i processen lige fra start, glæder sig over de store konkrete fremskridt, der er sket i det forløbne år og ser frem til at kunne indvie det første af de store Audi nybyggerier, nemlig det i Fredericia, som forventes at stå færdigt i sommeren 2009.
”Vores mål er at være nummer 1 på kundetilfredshed, volumen og image, og det er jeg overbevist om, at den nye Audi forhandler- og serviceorganisation vil bidrage positivt til” udtaler Audi direktør Thomas Jöhncke.
Der har hos importøren været arbejdet længe og intenst med den nye organisation for at sikre en fortsat positiv udvikling og for at kunne imødekomme kundernes behov i fremtiden.
Pr. 1. november 2007 blev Peter Milbregt, tidligere direktør for SMC-Biler Amager og med 23 års brancheerfaring, ansat som direktør for Semler Audi Detail A/S. Peter Milbregts opgave er at etablere og udvikle et eksklusivt net bestående af egentlige Audi forhandlerenheder og udleveringssteder i tæt samarbejde med Audi direktør Thomas Jöhncke hos importøren Skandinavisk Motor Co. A/S.
”Min vision er at skabe en organisation og nogle store, eksklusive og specialiserede butikker landet over, som vil være i stand til at yde den bedst tænkelige kundeservice og dermed indfri de høje forventninger, som vores kunder med rette har.
Det skal samtidig være nogle attraktive arbejdspladser, som medarbejderne er stolte af at være en del af,” slutter direktør for Semler Audi Detail A/S Peter Milbregt.
Denne artikel er skrevet af Søren Dandanell Nielsen og offentliggjort første gang i Audi Magazine nr. 1/08. Du kan blive gratis Audi Magazine abonnent på www.audi.dk