Fremti­dens Audi for­hand­ler og ser­vice­orga­ni­sa­tion i Dan­mark.

Vi oplever stor succes med Audi mærket og kan for 10. år i træk note­re salgs­re­kord. Antallet af danske indre­gi­streringer har aldrig været større. Det samme gælder antallet af for­skel­lige Audi modeller og va­ri­anter. Alene fra 1996 og til i dag er an­tallet ste­get fra 6 til 25, og målet er 40 i 2015.

Men succes forpligter og indebærer nye udfordringer. Der kræves sto­re investeringer for at fortsætte denne positive udvikling i et mar­ked, hvor konkurrencen er stigende, og hvor kunderne har høje for­ventninger.

Audi mærket befinder sig i premium-segmentet, hvor vi indtager en fø­ren­de position. Denne position ønsker vi at udbygge ved at blive endnu bed­re til at give vores kunder en eksklusiv oplevelse lidt ud over det sæd­van­lige i alle kontaktpunkter.

For at kunne gøre det kræves bl.a. store investeringer i nye bygnin­ger med central placering og de rigtige fremtidsorienterede faciliteter samt en koncentreret indsats på uddannelsesområdet på såvel salgs- som servi­ce­siden. Undersøgelser viser, at Audi kunder gerne kører lidt længere for at få den rigtige Audi oplevelse, når den nye bil skal erhverves. Det gæl­der imidlertid ikke i samme grad, når det dre­­jer sig om servicering af bilen. Det skal helst foregå i nærheden af hjemmet eller arbejdspladsen og væ­re nemt og bekvemt. Det er der naturligvis taget hensyn til i planlæg­nin­gen af den nye Audi for­hand­ler- og service­organisation, som er en rea­litet pr. 1. oktober 2008.

1. oktober 2008
Planen er at etablere ni Audi forhandlerenheder: Ålborg, Århus, Fre­deri­cia, Odense, Holbæk, København Syd, Amager, Gladsa­xe og Nord­sjæl­land samt fire udleveringssteder: Åbenrå, Herning, Sla­gelse og Hillerød.

Herudover vil der være ca. 25 selvstændige servicepartnere fordelt over hele landet.

Audi direk­tør Thomas Jöhn­cke, som har været invol­ve­ret i pro­ces­sen lige fra start, glæder sig over de store kon­krete frem­skridt, der er sket i det for­løb­ne år og ser frem til at kunne indvie det første af de store Audi ny­byg­gerier, nemlig det i Frede­ricia, som forventes at stå færdigt i som­me­ren 2009.

”Vores mål er at være nummer 1 på kundetilfredshed, volumen og image, og det er jeg overbevist om, at den nye Audi forhandler- og service­orga­nisation vil bidrage positivt til” udtaler Audi direktør Tho­mas Jöhncke.

Der har hos importøren været arbejdet længe og intenst med den nye organisation for at sikre en fortsat positiv udvikling og for at kunne imø­de­komme kundernes behov i fremtiden.

Pr. 1. november 2007 blev Peter Milbregt, tidligere direktør for SMC-Biler Amager og med 23 års brancheerfaring, ansat som direktør for Semler Audi Detail A/S. Peter Milbregts opgave er at etablere og ud­vik­le et eks­klusivt net bestående af egentlige Audi  forhandler­enhe­der og udleve­ringssteder i tæt samarbejde med Audi direktør Tho­mas Jöhncke hos importøren Skandinavisk Motor Co. A/S.

”Min vision er at skabe en organisation og nogle store, eksklusive og specialiserede butikker landet over, som vil være i stand til at yde den bedst tænkelige kundeservice og dermed indfri de høje forvent­ninger, som vores kunder med rette har.

Det skal samtidig være nogle attraktive arbejdspladser, som medar­bej­derne er stolte af at være en del af,” slutter direktør for Semler Audi Detail A/S Peter Milbregt.


Denne artikel er skrevet af Søren Dandanell Nielsen og offent­lig­gjort første gang i Audi Magazine nr. 1/08. Du kan blive gratis Audi Magazine abonnent på www.audi.dk