Stor un­dersøgelse understre­ger Volks­wagens po­pu­­la­ri­tet.

Ca. 95.000 bilister har medvirket i en netop offentliggjort ima­ge­­ana­lyse, bestilt af det tyske bil­ma­gasin ”Au­to Motor und Sport”. Svarene taler deres tydelige sprog: Mær­ket Volkswagen er med helt i front og såvel Polo som Multivan er endnu engang vindere i deres respektive klasser.

Ingen eksperter, ingen kendte personligheder – men derimod 94.628 af hverdagens bilister har udvalgt deres favoritter blandt 320 valgbare bilmodeller. Det er fagtidsskriftet ”Auto Motor und Sport,“ der siden 1976 har kåret den bedste bil indenfor 10 forskellige kate­gorier.

Det er ikke kun bilerne som produkt, der er genstand for afstemnin­gen, men ligeledes de forskellige bilmærkers generelle image bliver vurderet i undersøgelsen.

13 spørgsmål til alt fra økologi, teknisk udvikling, rentabilitet, design og pålidelighed, har de adspurgte svaret positivt på, i relation til mærket Volkswagen. Specielt får Volkswagen i undersøgelsen positiv respons på deres miljøvenlige BlueMotion modeller.

Volkswagens adm. direktør Martin Win­terkorn mener, at undersø­gel­sen netop bekræfter Volkswagen i at fortsætte den udvikling, man gen­nem de seneste par år har været i gang med. Det er netop på miljøområdet, den tek­niske innovation og kvaliteten, at un­dersøgel­sen udpe­ger Volks­wa­gens som ledestjerne.

Men der var ikke kun grund til jubel over Volkswagens flotte image­resul­tater, også på produktsiden udmærkede Volkswagen sig.

Såvel Polo som Multivan blev kåret med titlen ”Bedste Bil 2008” i deres respektive klasser.

For Polos vedkommende er det 14. gang i træk, at den kan bryste sig af den flotte udnævnelse. I år har hele 37,9 procent af undersøgel­sens deltagere valgt Polo, som den bedste blandt de mindste. Også for Volks­wagen Multivan er der grund til at være stolt: Multivan er for sjette år i træk ubesejret vinder af titlen, dette år med 26 procent af stem­merne.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Autohuset Hørsholms hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.