AUDI AG opnåede i 2007 det 12. rekord­år i træk på verdens­plan. Fra januar til december blev der udleveret 964.151 biler til kun­derne – 6,5 procent flere end i 2006 (905.188). Denne stig­ning i salget er fordelt på alle regioner. På mere end 50 markeder opnåede mærket med de fire ringe nye re­kor­der.

„De fremra­gende salgstal for 2007 er et vigtigt skridt på vejen mod vores ambitiøse mål for koncernen. Vi oplevede øget salg i alle salgsregioner, og også i 2008 vil vi opretholde vores høje tempo,” sagde Rupert Stadler, adm. direktør hos AUDI AG.

I Danmark kunne Audi mærket også notere salgsrekord − for 10. år i træk. De totale indregistreringer i 2007 nåede op på 5.455 biler med de fire ringe (2006: 5.221), så Audi er fortsat det førende mærke i premiumseg­mentet. Audi direktør Thomas Jöhncke forventer, at den­ne positive udvikling vil fortsætte i 2008. ”Med vores konstante ud­videlse af modelporteføljen og nyheder som Audi A4 Avant, Audi A3 Cabriolet, Audi RS6 og Audi Q5 har vi de bedste forudsætninger,” udtaler han.

I Europa udleverede Audi 686.480 biler i 2007, hvilket er en stigning på 4,3 procent i forhold til året før. Audis største eksportmarked i Europa er Storbritannien: Her øgede det tyske premiummærke salget med 17,1 procent til 100.712 biler. I Amerika oplevede Audi en stig­ning på 4,5 procent for hele året og solgte 115.629 biler. Heraf blev 93.506 biler solgt i USA − et plus på 3,8 procent.

Q7 4.2 FSI QuattroI regionen Asien/­Stille­havet øgede Audi salget med 20,5 procent til 134.176 biler.
Kina (inklusive Hongkong) var i 2007 Audis største eksportmarked. Fra januar til december solgte Audi 101.996 biler her − 24,8 procent flere end året før. Audi blev dermed den første premiumproducent, der solgte mere end 100.000 biler her.

Regionen, der omfatter Afri­ka, Mellemøsten og det sydlige Asien, ud­viklede sig ligeledes til en vigtig vækst­region. Her steg salgstallene med 12,8 procent til 27.866 solgte biler.

Detalje fra Audi R8 V12 TDIAlene i det sydlige Asien steg salget med 38,2 procent til 6.380 biler. På hjemmemar­kedet ud­leverede mær­ket med de fire ringe 254.014 biler til kun­der­ne (et mi­nus på 1,5 procent; 2006: 257.792).

På det vigende total­marked i Tyskland kun­ne Audi dog notere en fremgang i mar­keds­andelen, som steg fra 7,6 procent til 7,9 procent i forhold til året før. Dermed opnåede Audi den bedste markedsandel nogensinde på hjemmemarkedet.