AUDI AG opnåede i 2007 det 12. rekordår i træk på verdensplan. Fra januar til december blev der udleveret 964.151 biler til kunderne – 6,5 procent flere end i 2006 (905.188). Denne stigning i salget er fordelt på alle regioner. På mere end 50 markeder opnåede mærket med de fire ringe nye rekorder.
„De fremragende salgstal for 2007 er et vigtigt skridt på vejen mod vores ambitiøse mål for koncernen. Vi oplevede øget salg i alle salgsregioner, og også i 2008 vil vi opretholde vores høje tempo,” sagde Rupert Stadler, adm. direktør hos AUDI AG.
I Danmark kunne Audi mærket også notere salgsrekord − for 10. år i træk. De totale indregistreringer i 2007 nåede op på 5.455 biler med de fire ringe (2006: 5.221), så Audi er fortsat det førende mærke i premiumsegmentet. Audi direktør Thomas Jöhncke forventer, at denne positive udvikling vil fortsætte i 2008. ”Med vores konstante udvidelse af modelporteføljen og nyheder som Audi A4 Avant, Audi A3 Cabriolet, Audi RS6 og Audi Q5 har vi de bedste forudsætninger,” udtaler han.
I Europa udleverede Audi 686.480 biler i 2007, hvilket er en stigning på 4,3 procent i forhold til året før. Audis største eksportmarked i Europa er Storbritannien: Her øgede det tyske premiummærke salget med 17,1 procent til 100.712 biler. I Amerika oplevede Audi en stigning på 4,5 procent for hele året og solgte 115.629 biler. Heraf blev 93.506 biler solgt i USA − et plus på 3,8 procent.
I regionen Asien/Stillehavet øgede Audi salget med 20,5 procent til 134.176 biler.
Kina (inklusive Hongkong) var i 2007 Audis største eksportmarked. Fra januar til december solgte Audi 101.996 biler her − 24,8 procent flere end året før. Audi blev dermed den første premiumproducent, der solgte mere end 100.000 biler her.
Regionen, der omfatter Afrika, Mellemøsten og det sydlige Asien, udviklede sig ligeledes til en vigtig vækstregion. Her steg salgstallene med 12,8 procent til 27.866 solgte biler.
Alene i det sydlige Asien steg salget med 38,2 procent til 6.380 biler. På hjemmemarkedet udleverede mærket med de fire ringe 254.014 biler til kunderne (et minus på 1,5 procent; 2006: 257.792).
På det vigende totalmarked i Tyskland kunne Audi dog notere en fremgang i markedsandelen, som steg fra 7,6 procent til 7,9 procent i forhold til året før. Dermed opnåede Audi den bedste markedsandel nogensinde på hjemmemarkedet.