Med et salg på 933 biler - svarende til en stigning på 38 procent i forhold til året før (675 biler) - blev 2007 det bedste år for Land Rover i Danmark nogensinde.
Medvirkende til rekorden var introduktionen af den nye Freelander 2, som medførte en forøgelse af salget af denne model på 117 procent - fra 112 biler i 2006 til 243 biler i 2007.
Også salget af Land Rover’s flagskib, Range Rover, viste flotte takter - med en stigning i salget på hele 60 procent fra 42 biler i 2006 til 67 i 2007.
På trods af højere afgifter på gulpladebiler opnåede Land Rover betydelig vækst på basis af et modelprogram, som er blevet totalt fornyet og udvidet inden for de seneste tre år.
Administrerende direktør for Land Rover Danmark Per Temmesen, er ikke i tvivl om at mærket også i fremtiden vil stå stærkt:
”Land Rover’s styrke er, at vi i 60 år har forfulgt den grundlæggende strategi - at bygge firehjulstrukne biler, der kan klare alle opgaver. Vi ved at en stor af vores biler ofte bruges til at køre i uvejsomt terræn, en halv meter vand eller til at trække 3,5 tons.