Med et salg på 933 biler - svarende til en stig­ning på 38 procent i for­­­hold til året før (675 biler) - blev 2007 det bedste år for Land Ro­ver i Danmark no­gen­sin­de.

Medvirkende til rekor­den var introduk­tio­nen af den nye Free­lander 2, som med­førte en forøgelse af salget af denne model på 117 procent - fra 112 biler i 2006 til 243 biler i 2007.

Også salget af Land Rover’s flagskib, Range Rover, viste flotte takter - med en stigning i salget på hele 60 procent fra 42 biler i 2006 til 67 i 2007.

På trods af højere afgifter på gulpladebiler opnåede Land Rover be­ty­delig vækst på basis af et modelprogram, som er blevet totalt for­nyet og udvi­det inden for de seneste tre år.

Administrerende direktør for Land Rover Danmark Per Temmesen, er ikke i tvivl om at mærket også i fremtiden vil stå stærkt:

”Land Ro­ver’s styrke er, at vi i 60 år har forfulgt den grundlæggende stra­te­gi - at bygge firehjulstrukne biler, der kan klare alle opgaver. Vi ved at en stor af vores biler ofte bruges til at køre i uvejsomt terræn, en halv meter vand eller til at trække 3,5 tons.