Ford afslører fremti­dens design-version for små biler i Nordameri­ka.

Den sidste af i alt 3 VERVE konceptbiler afsløres i dag, når dørene til dette års NAIAS, Detroit Mo­tor­­show slår dø­­rerne op. Her vises Fords de­signvi­sion for små biler, der introduceres i Nordamerika i 2010.

Ford VERVE konceptet afslører en 4-dørs version specielt designet for, at tiltrække de yngre amerikanske forbrugere på 18-35 år.
Den nye 4-dørs VERVE konceptbil har et dristigt og sofistikeret udtryk og adskiller sig tydeligt fra konkurrenterne i segmentet for små biler.
Sammen med VERVE III konceptbilen udstiller Ford samtidig den eu­ro­pæiske 3-dørs VERVE konceptbil, for at teste de amerikanske reak­tioner på det europæiske design. Ford VERVE konceptbil i 3-dørs ver­sionen, blev første gang vist på Frankfurt Motorshow i september må­ned 2007.

De tre VERVE konceptbiler viser Fords designvision for den globale familie af små biler, der debuterer i Europa og Asien i løbet af 2008 og i Nord­ame­rika i 2010.

Ford VERVE konceptet er designet og konstrueret i den europæiske afde­ling af Fords globale produktudviklingsteam. Konceptet trækker på den europæiske ekspertise inden for B-segmentet. VERVE 4-dørs versio­nen viser, hvordan man ved mindre tilpasninger i designet, kan øge tiltræk­ningen overfor kunder i Nordamerika og Asien, såvel som i Europa. 

Hele VERVE koncep­tet tilbyder en ny standard indenfor kvalitet, de­sign og komfort – som ikke tidligere, er set indenfor B-segmentet. Disse tiltag inklu­de­rer et energisk design­udtryk kom­bineret et sofi­stikeret udbud af elek­tronik, de bedste materialer, en overraskende funktionel og rum­melig kabine samt en brændstoføkonomisk 4-cy­lin­dret motor.

Den 4-dørs VERVE konceptbil, udviklet til det nordamerikanske mar­ked har et stærkt udtryk. Profilen er fremhævet ved hjælp af formen på den stol­pe­løse vinduesprofil og skarpt aftegnede skærmkanter. Motorhjelmen karakteriseres af højt skulpturerede dynamiske former og de udprægede LED forlygter giver VERVE et venligt og åbent ud­tryk.

Begge VERVE konceptbiler, udviklet til henholdsvis det europæiske og nord-amerikanske marked, har 18" aluminiums fælge og lav-profil dæk, hver pyntet med en stribe der matcher bilernes karrosseri­far­ver.

"Kunderne i dette hurtigtvoksende segment kræver det absolut bed­ste" siger J Mays, Ford''s group vice president of Design and chief cre­ative officer. De er sofistikerede, globalt orienterede og kræver det bedste, om så det drejer sig om mode eller mobiltelefoner. VERVE konceptet viser forbrugeren, at når det handler om stil og fremsy­nede løsninger, så kan Ford konkurrere med – og endda over­gå, de bedste på markedet."