Toyota Motor Sales U.S.A. Inc. slog Ford Motor Co. i salget af personbiler i 2007 på det store amerikanske marked.
Nr. 1 er fortsat GM med en samlet markedsandel på 23,7 % mens Ford altså måtte se sig placeret på en 3. plads.
Toyota solgte på det amerikanske marked i hele året 2007 i alt 2.620.825 enheder, hvilket er et plus på 3,1 % i forhold til 2006, mens Ford måtte nøjes med 2.559.133 svarende til en tilbagegang på 11,8 %.
Der blev sammenlagt solgt 16.153.952 - en tilbagegang på 2,5 % og top ti listen ser således ud:
- GM - 3,822,611 (- 6,0 %)
- Toyota - 2.620.825 (+3,1 %)
- Ford - 2.559.133 (- 11,8 %)
- Chrysler - 2.076.650 (- 3,1 %)
- American Honda - 1.551.542 (+2,8 %)
- Nissan - 1.068.238 (+ 4,8 %)
- Hyundai Group - 772.482 (+ 4,0 %)
- BMW Group - 336.250 (+ 7,1 %)
- VW - 328.068 (- 0,3 %)
- Mazda - 296.110 (+ 10,2 %)
Toyotas markedsandel er nu 16,8 % mod Fords 16,4 %. Officielt udtrykker Ford ingen bekymring over denne udvikling og fortæller at man fortsat vil koncentrere sig om de igangværende rekonstruktionsopgaver, som blandt andet skal genskabe publikums positive opfattelse af Ford-mærket og ikke mindst af produktets kvalitet. Og trods 3. pladsen kører denne plan fuldstændig efter forventningerne.
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.