Toyota slog Ford på Fords eget hjemmemarked og er nu nr. 2 lige efter GM i USAToyota Mo­tor Sales U.S.A. Inc. slog Ford Motor Co. i salget af person­biler i 2007 på det store ame­ri­kanske marked.

Nr. 1 er fort­sat GM med en samlet mar­keds­andel på 23,7 % mens Ford altså måtte se sig placeret på en 3. plads.

Toyota solgte på det ameri­kanske mar­ked i hele året 2007 i alt 2.620.825 enheder, hvilket er et plus på 3,1 % i forhold til 2006, mens Ford måtte nøjes med 2.559.133 svarende til en tilbagegang på 11,8 %.

Der blev sammenlagt solgt 16.153.952 - en tilbagegang på 2,5 % og top ti listen ser således ud:

  • GM - 3,822,611 (- 6,0 %)
  • Toyota - 2.620.825 (+3,1 %)
  • Ford - 2.559.133 (- 11,8 %)
  • Chrysler - 2.076.650 (- 3,1 %)
  • American Honda - 1.551.542 (+2,8 %) 
  • Nissan - 1.068.238 (+ 4,8 %)
  • Hyundai Group - 772.482 (+ 4,0 %)
  • BMW Group - 336.250 (+ 7,1 %)
  • VW - 328.068 (- 0,3 %)
  • Mazda - 296.110 (+ 10,2 %)

 

Toyotas markedsandel er nu 16,8 % mod Fords 16,4 %. Officielt ud­trykker Ford ingen bekymring over denne udvikling og fortæller at man fortsat vil koncentrere sig om de igangværende rekonstruk­ti­ons­opgaver, som blandt andet skal genskabe publikums positive opfat­telse af Ford-mærket og ikke mindst af produktets kvalitet. Og trods 3. pladsen kører denne plan fuldstændig efter forventningerne.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Monk Biler A/S hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du me­ner, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send sam­tidig en lille hilsen.