Først var det i Sverige ejernes hjerter blev besejret, nu gentager historien sig i Tyskland.
Det eksklusive japanske bilmærke Subaru har endnu en gang sejret over samtlige andre bilmærker i verden, når det gælder kundernes tilfredshed med deres Biler. Først på året var det i Sverige, hvor Skandinaviens største forbrugerundersøgelse Autoindex 2007 fastslog, at Subaru ubetinget var det bilmærke, der havde flest tilfredse bilejere.
Nu er det samme sket hos vore naboer i syd, Tyskland. Den tyske forbrugerorganisation ADAC - Tysklands svar på vores FDM - offentliggører i deres seneste nummer af månedsmagasinet ”Motorwelt” den store årlige undersøgelse ”ADAC Customer Satisfaction Survey 2007,” hvor 56.000 bilejere har svaret på en lang række spørgsmål omkring deres biler, værksteder osv. "Motorwelt" udkommer i 18 millioner eksemplarer.
På spørgsmålene om selve bilen kom sportsvognsmærket Porsche ind på førstepladsen (karakter 1,17), fulgt af Subaru på andenpladsen (1,22), og med Jaguar (1,31) og Honda (1,34) på de følgende pladser. I kategorien tilfredshed med forhandleren/værkstederne blev Subaru en Suveræn vinder (1,27) med Toyota og Mitsubishi på en delt andenplads (1,43), og Honda på fjerdepladsen (1,44).
Karaktererne gik fra 1= meget god til 5= dårlig.
Når regnskabet for hele undersøgelsen var gjort op, var Subaru den samlede vinder af den prestigefyldte titel. Den ansvarlige for Subaru i Danmark Steffen Arnt udtaler, at det er skønt gang på gang at få bekræftet, at Subaru-ejerne i landene omkring os er tilfredse med produktet. Vi oplever det også dagligt i Danmark, hvor vi af samme grund får mange nye kunder, der har hørt om vores fantastiske holdbarhed.
En Subaru kører anderledes end de fleste andre biler, bl.a. på grund af det permanente 4-hjulstræk, og man oplever en helt utrolig fin balance og vejbeliggenhed. Også trafiksikkerheden er i top - både vinter og sommer.
Steffen Arnt håber på, at Subaru kommer med i den næste Autoindex-undersøgelse i Danmark.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.