Ny fem-cylindret Du­ra­torq TDCi mo­tor med 200 HK, forøget la­steevne og forbed­rede køreegenskaber, samt standard udstyr som ESP og HLA Bak­ke Start Hjælp, er hvad Transit'en med en af de højeste præ­stations­evner i sit segment kan byde på.

Transit sortimentet fortsætter sin vækst med en helt ny motor og den­ne nye model markerer et år med fremragende aktivitet i Ford Europa's va­revogns pro­gram, samt giver kunderne endnu flere valg­muligheder.

Helt ny motor til Transit
Til kunder der ønsker ekstra kræfter, større lasteevne og mere køre­kom­fort er Ford Transit nu tilgængelig med en helt ny 3,2 liter Dura­torq TDCi commonrail diesel motor med fem cylindre og hele 200 HK. Drejningsmomentet topper ved 470 Nm mellem 1700 og 2500 omdr.­/­min. I overensstemmelse med andre motorer i Transit porteføljen imøde­­kom­mer bilen den europæiske Stage IV emissions standard.
Motoren bygges på Fords Inonu motorfabrik i Tyrkiet og bilerne der benytter disse motorer samles i Kocaeli, ligeledes beliggende i Tyr­kiet.

Serviceinter­val­lerne hedder 50.000 km eller to år, afhængigt af hvad der måtte kom­me først.

Den nye motor er sammensat med en opgraderet Durashift 6-trins manu­el gear­kasse, et nyt sving­hjul og kob­lingssam­ling, og for at yde et højere drejnings­mo­ment er gear­kas­sens holdbarhed designet spe­cielt til at imødekomme behovene i segmentet for erhvervskøre­tøjer.

For at matche den nye motor i bilen er der tilføjet en ny kofanger og ko­fanger bjælke, nye varmeskjolde, en nydesignet grill, et moderne luft­ind­tag som mindsker støj og vibrationer, et nyt udstødningssy­stem samt et nyt kølesystem.

Affjedringen er ligledes tilpasset vægt distributionen af den nye mo­tor og den omdesignede forkofanger er i ét stykke. Også finjusterin­gen af motor monteringen reducerer støj og vibration.

Assisteret af den forøgede motor kapacitet hjælper Fords turbo die­sel commonrail indsprøjtningsteknologi (TDCi), med at give 200 HK's motoren dens smidige præstation, samt et late brændstofforbrug.

Højere nyttelast til Transit
For at kontrollere den ekstra nyttelast kom­mer bilen med større brem­­sekali­bre, en forstærket hånd­bremse, opgraderede fjedre bag, reviderede spjæld omgivelser for og bag, samt et nyt spjæld foran til Chassis versio­nen.

Den nye Transit er nu blevet et endnu mere overbevisende valg for kunder i ambulance -og politi branchen, kommunal –branchen og byg­geindustrien. Transit dækker i det hele taget en bred række af aktiviteter for en bred målgruppe.

For at opnå maksimal trækkraft er bagaksel udvekslingerne optime­rede til 4,10 (ved kørsel med last) og 3,58 (økonomi).


annonce - klik på logo
Arcurio - Oldtimere i særklasse

ÅRETS JULEGAVEIDÉ:

En ægte håndfremstillet Oldtimer fra arcurio - helt i særklasse - fremstillet af 3-4 forskellige træsorter i størrel­sesforholdet 1:12.

Meget anvendelig til runde fødselsdage, svendegave, jubilæer, julegave, vandrepokal, præ­mie til åbent hus og mange andre begivenheder, der skal fejres på en særlig og meget personlig måde.

www.arcurio.dk

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du me­ner, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante emailadresse og send samtidig en lille hilsen.


ESP som standard
Fords ESP system er standardiseret på alle vans, kombier og busser, bortset fra firehjulstræk og benzinmodeller.
Et antal andre supplementerende systemer er kombineret med ESP, for til enhver tid at have fuld kontrol over bilen under alle kørefor­hold. Disse inkluderer blandt andet ARM (Aktiv kontrol mod kræng­ning ved samtidig opbremsning og drejning af rat), og hydraulisk bremse assistance (HBA). Naturligvis er ABS standardudstyr på alle Transit-versioner og for at sikre at alle disse elektroniske systemer arbejder effektivt, uanset bilens laste betingelser og tyngdepunkt, er der udviklet et LAC system (kontrol af biler med last). Total lasten er estimeret ved at kalkulere mængden af moto­rens drejningsmoment med den påkrævede acceleration.

HLA (Bakke Start Hjælp)
Transit'er udstyret med ESP vil nu også have Fords nye HLA system som standardudstyr. Denne nye teknologi benytter bremsesystemet til at holde køretøjet på en hældning og forhindrer det i at rulle.

HLA holder trykket på bremsesystemet og skaber to og et halvt se­kunds forsinkelse, når føreren flytter foden fra bremsepedalen til speeder pedalen.

HLA egenskaben forhindrer situationer hvor det vil være nødvendigt at benytte håndbremsen, for at forhindre bilen i at rulle baglæns på vej opad en bakke. Når der er hentet tilstrækkeligt med drejnings­moment slipper HLA automatisk bremsesystemet og for at opnå føre­rens fulde opmærk­somhed, findes også en indikations lampe i instru­mentpanelet.

Større brændstoftank
Ford introducerer nu en brændstoftank med plads til 103 liter. Tan­ken er tilgængelig på alle baghjulstrukne modeller med medium, lang og ekstra lang aksel­afstand samt på alle karrosseri versio­ner. Denne forøgning er hoved­sageligt lavet til de biler, som over­ve­jende bruges til langture. Den i dag 80 liter store brænd­stof­tank forbliver stan­dard­udstyr på alle Tran­sit modeller.

Ford Transit 3,2 med 200 HK er sammen med den nye Ford Transit SportVan en del af kandidatfeltet i konkurrencen om titlen som Årets Varebil i Danmark 2008, der finder sted den 5 – 7 november 2007. Bilen forventes at stå hos de danske Ford forhandlere i begyndelsen af 2008.