Jaguar XKRDe ameri­kan­ske Ja­guar-for­handlere sæl­ger må­ske ikke så mange en­heder som andre forhand­ler­grupper, men de gør det så godt, at de­res kunder har pla­ceret dem ind på en flot førsteplads på Custo­mer Service Index (CSI) udar­bejdet af J.D. Power and Asso­ciates. 

Lexus, der sidste år tog den attraktive førsteplads, måtte dele en tre­dieplads med Cadillac, mens Buick blev nr. 2 i 2007-analysen.

CSI analysen måler kundernes tilfredshed med deres forhanndler og ikke mindst deres serviceoplevelse med forhandlerens evner. Jaguar kunne i den forbindelse også strække armene i vejret som nr. 1 i en anden ana­lyse - nemlig Power's 2006 Sales Satisfaction Index, som måler kun­dernes oplevelse med forhandlerens serviceorganisation.

Jep røg ned på en sidseplads i Power's CSI-analyse for 2007. Her en Jeep PatriotI årets første seks måneder faldt Jaguars salg med 27,4 % i USA sam­menlignet med sam­me periode i 2006, så en flot pla­cering i di­verse ana­lyser har alene ingen betydning på salget. Tom Gauer, der er Power's senier­chef for automotive retail research, ud­taler imid­ler­tid, at denne nye placering måske kan bidrage til en ændring i Jagu­ars salg.

Blandt de øvrige mærker placeret i TOP 10 i CSI-analysen kan næv­nes i rigtig rækkefølge: Mercury, Saturn, Mini, Lincoln, Pontiac og Infiniti.

De nederste 5 på CSI-listen var i 2007: Isuzu, Suzuki, Volkswagen, Land Rover og Jeep.

Power har baseret analysen for 2007 på kundesvar indhentet i pe­rio­den mellem januar og april blandt 84.495 ejere og leasing­kunder, som kører rundt i biler med modelårene 2004-2006.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Skomøs hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.