De amerikanske Jaguar-forhandlere sælger måske ikke så mange enheder som andre forhandlergrupper, men de gør det så godt, at deres kunder har placeret dem ind på en flot førsteplads på Customer Service Index (CSI) udarbejdet af J.D. Power and Associates.
Lexus, der sidste år tog den attraktive førsteplads, måtte dele en tredieplads med Cadillac, mens Buick blev nr. 2 i 2007-analysen.
CSI analysen måler kundernes tilfredshed med deres forhanndler og ikke mindst deres serviceoplevelse med forhandlerens evner. Jaguar kunne i den forbindelse også strække armene i vejret som nr. 1 i en anden analyse - nemlig Power's 2006 Sales Satisfaction Index, som måler kundernes oplevelse med forhandlerens serviceorganisation.
I årets første seks måneder faldt Jaguars salg med 27,4 % i USA sammenlignet med samme periode i 2006, så en flot placering i diverse analyser har alene ingen betydning på salget. Tom Gauer, der er Power's senierchef for automotive retail research, udtaler imidlertid, at denne nye placering måske kan bidrage til en ændring i Jaguars salg.
Blandt de øvrige mærker placeret i TOP 10 i CSI-analysen kan nævnes i rigtig rækkefølge: Mercury, Saturn, Mini, Lincoln, Pontiac og Infiniti.
De nederste 5 på CSI-listen var i 2007: Isuzu, Suzuki, Volkswagen, Land Rover og Jeep.
Power har baseret analysen for 2007 på kundesvar indhentet i perioden mellem januar og april blandt 84.495 ejere og leasingkunder, som kører rundt i biler med modelårene 2004-2006.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.