Octavia ScoutBilproducenten Škoda Auto solg­te i første halvdel af 2007 311.062 biler på verdensplan. Dette er en stigning på 13,2 %, og dermed det bedste halvårs­resultat indtil nu.

Škoda Octa­via er stadig den bedst sælgende model med hatch­back, combi og den nyintroducerede Scout. Den gamle Tour model er stadig meget populær. Octavia-modellerne har såle­des i alt fået 146.772 nye ejere fordelt på 92 lande i de første seks måneder.

Siden introduktionen af den nye Fabia har 15.887 kunder valgt at købe dette nye produkt.

Superb salget er ligeledes steget. I forhold til sidste år er salget steget 3,6 %, og Škoda Auto har samlet solgt 11.095 enheder.

Škoda Roomster har etableret sig som den 4. modelserie, og på de første seks måne­der blev der solgt 33.528 biler.

I de første seks må­ne­der af 2007 solgte Škoda Auto 173.392 biler i Vest­europa, hvilket er en stigning på 11,8 % i forhold til sidste år. Eksempel­vis steg sal­get med 15,4 % til 58.423 enheder på det vig­tige tyske marked.

Salget steg ligeledes på de central- og østeuropæiske markeder, som er i stadig udvikling. Alt i alt fandt 115.960 Škoda-biler nye ejere, og den halvårlige stigning er derfor 16,4 %.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Blækbutikkens hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.