Med overta­gel­sen af Volks­wagen-fa­brik­ken i Bruxelles har Audi an­skaf­fet sig yder­li­gere produktions­kapacitet, og dermed er de i stand til at levere biler til de nye kunder, som fabrikanten venter i år og til næste år, hvor Audi regner med at passere salg nr. 1.000.000 på et år.

"Vi er fast besluttet på at blive den mest succesfulde premium­fabri­kant i verden," sagde øverste AUDI-chef Rupert Stadler, da han for­leden holdt tale i forbindelse med overtagelsen af fabrikken i Bru­xel­les.

I dag har fabrikanten fra Ingolstadt 22 modeller, mens man i det næ­ste årti vil sælge 40 forskellige modeller og dermed være i stand til at nå målet: Et årligt salg på 1.500.000 enheder.

Men først går Audi i gang med at producere 30.000 A3 sportback, som for tiden har en lidt for lang leveringstid, men den nye produk­tion eliminerer ventetiden.

Mod slutningen af 2009 oply­ste Audi, at man går i gang med produk­tio­nen af den nye A1 i Bru­xelles. Modelbeteg­nelsen blev i øvrigt ende­ligt bekræftet ved over­tagelsen af fabrikken.

Audi viderefører fabrikken, som Volkswagen brugte til både Golf- og senere Polo-produk­tion, men på et noget lavere niveau. Medarbej­derstanden er nu på 2.200 personer og her i rekonstruktionsfasen produceres omkring 84.000 enheder.

I en hensigtserklæring mellem den nye ledelse og medarbejderne hedder det, at såfremt lønomkostningerne sænkes med 20% frem til 2009, vil fabrikken give ansættelsesgaranti frem til slutningen af 2010, fleksible arbejdstider, en løngaranti og flere andre fordele for medarbejderne.

Belgiens premierminister Guy Verhofstadt lovede, at den siddende regering arbejder kraftigt på en reduktion af lønomkostningerne med henblik på at beholde automobilproduktionen i Belgien.

annonce - klik på billedet
Klik her og gå til Autohuset Hørsholms hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.