Renault stiller naturligvis høje kvalitetskrav til den nye Twingo - målet er at placere den blandt de tre bedste i klassen, når det gælder kvalitet.Den nye Renault Twin­go skal produceres på Novo Mesto fa­brik­ken i Slovenien, hvor produk­tionen netop er gået i gang.

Renault's Novo Mesto fabrik i Slo­venien, der hidtil alene har pro­duce­ret Clio II, er nu moderniseret og ud­sty­ret med ny tekno­logi, så den står klar til også at pro­ducere den nye Twingo. F.eks. har Renault installeret en række pressere, der kan frem­stille store karrosseridele, skabt et mere effektiv anlæg til galva­nisering af karrosserioverflader samt konstrueret en overdækket testbane.

For at kunne producere den nye model sideløbende med Clio II er der ansat 700 nye medarbejdere, hvilket bringer det samlede med­arbejdertal op på næsten 3.000. Fabrikkens maksimale produktions­kapacitet ved treholdsskift er dermed øget til 210.000 biler om året - Twingo og Clio i kombination.

Renault stiller naturligvis høje kvalitetskrav til den nye Twingo - må­let er at placere den blandt de tre bedste i klassen, når det gælder kvalitet. I 2006 listede JP Power CSI undersøgelsen Clio II, der siden 2005 ude­luk­kende er bygget i Slovenien, blandt de tre bedste i klas­sen i Frankrig.

Gearstangen i Clio IIIFabrikken har sat nye kvalitetsstandarder for den nye Twingo. At det er lykkedes at leve op til disse, understreges af, at der ved produk­tions­god­kendelsen i fe­bru­ar 2007 kun blev fundet halvt så mange fejl som på Modus og Clio III på samme tidspunkt i projektet. Den nye Twingo kom­mer på markedet i Frankrig, Italien og Slovenien allerede midt i juni, de fle­ste øvrige europæiske markeder ser de første Twingo til september, mens de først når de nordiske markeder i 2008.

Den nye Twingo har en dobbelt mission i Europa, nemlig at gøre mo­dellen endnu mere kendt end Twingo I (som siden 1993 er solgt i 2,4 millioner eksemplarer) og vinde nye kunder (yngre og mere masku­line) i nye lande. Hvor de primære kunder til Twingo I har været fransk­mænd, tyskere og italienere, henvender den nye Twingo sig til et mere internationalt klientel - og til flere europæere end nogen­sin­de, idet den også leveres i en højre­styret version.