... med kæm­pe­mæssigt tro­fæ.

Ford fejrer Transits titel som International Van of the Year 2007 med en impone­rende 15 me­ter høj kopi af tro­fæet.

Ford Euro­pa har skabt en kæm­pe kopi af det eftertragtede Inter­na­tional Van of the Year (IVOTY) trofæ, som et rekla­me­mæssigt frem­stød af 2007 vinderen, Ford Transit.

Den 15,2 meter høje skulptur er bygget på Fords Dunton Technical Centre nær London i England. Tre fuldvoksne Ford Transit'er blev løftet op på et højt stillads og sat i position omkring det centrale tema, for at fuldende billedet.

Gældende for det meste af Eu­ropa, vil billeder af trofæ-kopien blive benyttet online, som print og som billboard reklame, som en del af markedsføringskampagnen af Transit, med start midt i april. 

"Vi er stolte af den nye Transits status som International Van of the Year 2007, og vi ønskede at gøre noget usædvanligt med prisen, som aldrig førhen er blevet gjort af nogen anden vinder," sagde John Fleming, President og CEO, Ford Europa. "Det er især meget passen­de at vi var i stand til at skabe denne skulptur på Dunton, da vores Transit udviklings­team har base her."

Imponerende
Med sine 15,24 me­ters højde og 10,66 meters bredde, er denne tro­fækopi både iøjnefaldende og imponerende. Der er brugt 7,24 km stillads, 2895 meter træ, 360 kvadratmeter alumi­niums laminat, 1500 bolte og mere end 2000 skruer.

"Beslutningen om at bygge skulpturen på Fords eget område, viste sig at være fordelagtig, både hvad angik tid og omkostninger, da vi ikke behøvede at finde og leje passende erhvervslokaler," forklarede Peter Fleet, director for commercial vehicle marketing, sales and ser­vice i Ford Europa. "skulpturen blev bygget på tre uger af 16 speciali­ster og det tog derefter to uger at opbygge hele konstruktionen."

"Det bemærkelsesværdige reklametema som vi skabte omkring den nye Ford Transit ved lanceringen, har medført en varietet af typiske ejere, som udfører deres job uden at forlade komforten i den nye models kabine," forklarede han. "Denne nye reklame viderefører det­te tema ved at vise tre konstruktionsarbejdere, som læner sig ud af deres biler for at konstruere skulpturen."

"Transit forbliver Europas top-sælgen­de medium erhvervs­køretøj og salget i dette års første tre måneder, er 12% højere end i 2006," tilføjede Fleet. "Vi tror på at kunderne er overbeviste af model­lens friske nye look, tilfø­jede egenskaber og teknologier, plus Transit'ens køreegen­skaber som er blandt de bedste. Prisen som International Van of the Year bekræfter, at de med Transit har truffet det bedste valg og vi ønsker at alle vore kunder vil dele vores stolthed over denne succes."

Team stolthed
I mens hovedfor­målet for det store trofæ var at udvikle nyt Transit reklamemateriale til brug i Europa, benyttede Ford medarbejdere på Dunton også muligheden for at nyde sejren.

Grupper af medarbejdere blev fotograferet sammen med skulpturen og har adgang til at downloade disse billeder til personligt brug. Tro­fæet fremstår ligeledes i firmaets forskellige interne kommunika­tions­medier og inkluderer et videoklip, som bruger fotografier der viser konstruktionens formtagen. 

"Ford Transit frembringer en utrolig følelse af stolthed blandt ar­bejds­styrken på Dunton, og denne skulptur for­stærkede den yder­li­gere," sagde Fleet. "Bare det at se prisen frem­stå på en sådan dra­matisk måde, var en høj emotionel oplevelse for alle og den bragte virkelig vores ''Feel the Difference'' brand filosofi til live."

International Van of the Year
Prisen af  International Van of the Year prisen  er givet af en uaf­hængig jury bestående af ledende erhvervskøretøjs-journalister fra 19 europæ­iske lande. Da juryen gav Ford Transit 2007 trofæet, sag­de de at de var: "imponerede over Fords ingeniører havde formået at gøre en af europas bedste vans endnu bedre. Uafhængigt af by­trafik eller motorveje er Ford Transits køreegenskaber fremra­gen­de."   

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Blækbutikkens hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.