Den nye hjemmeside er et resultat af et større europæiske samarbejde, og den er skabt på baggrund af online- og kvalitative brugerundersøgelser foretaget i de lokale markeder, herunder naturligvis Danmark. Den nye hjemmeside er således forbedret på en lang række væsentlige områder.
Design
Det kompakte udtryk på forgængeren, med meget information og små billeder på siderne, ledsaget af en utilstrækkelig udnyttelse af pc skærmformatet, var problematisk. Det er derfor skiftet ud med et design i rene linier, der via vertikale, grå kanter indrammer skærmen og dermed omkranser indholdet, således at budskaberne fremstår roligt og overskueligt.
Struktur
Den tidligere menu-adgang med en række menupunkter i venstre side af skærmen er erstattet af en overskuelig menu-struktur dækkende fem overordnede kerneområder for Toyota-mærket og Toyota-organisationen:
Biler (Salg, Finansiering)
Toyota Service (Kundeservice, Eftermarkedsprodukter)
Teknologi (Sikkerhed, Motorer, Konceptbiler)
Miljø (Målsætninger)
Om Toyota (Virksomhedsinformation, Jobs, Nyheder, Motorsport)
Ved at køre ”musen” henover menupunkterne får man et hurtigt overblik over indholdet, og brugeren kan herfra let navigere videre. Specielt har der været fokus på at optimere adgang og videre navigation under afsnittet; ”Biler”.
Indhold
De store ”væg-til-væg”-billeder på den nye hjemmeside giver et renere udtryk end på forgængeren, og den simple navigation med fire hovedmenuer skaber større overblik, og gør det nemt for brugeren at orientere sig og træffe det rigtige valg om den videre færd frem på siden.
Fortsat udvikling (Kaizen)
Lanceringen af siden er blot 1. fase af en løbende optimering af den nye hjemmeside, -udviklingsarbejdet under 2. fase er allerede igangsat. Hertil har Toyota Danmark etableret regelmæssige kvalitative brugerundersøgelser med repræsentanter for forskellige målgrupper, for at sikre, at hjemmesiden udvikler sig i den rigtige retning.
Gå ind på www.toyota.dk.