Ny hjemmeside - www.toyota.dkDen nye hjemme­side er et resultat af et større europæiske samar­bej­de, og den er skabt på baggrund af online- og kva­lita­tive bru­ger­­un­dersø­gel­ser fore­taget i de lokale marke­der, her­un­der na­tur­ligvis Danmark. Den nye hjemmeside er såle­des forbedret på en lang række væsent­lige områder.

 

Design

Det kompakte udtryk på forgængeren, med meget information og små billeder på siderne, ledsaget af en utilstrækkelig udnyttelse af pc skærm­formatet, var problematisk. Det er derfor skiftet ud med et design i rene linier, der via vertikale, grå kanter indrammer skær­men og dermed om­kranser indholdet, således at budskaberne fremstår roligt og over­skue­ligt.

 

Struktur

Den tidligere menu-adgang med en række menupunkter i venstre side af skærmen er erstattet af en overskuelig menu-struktur dæk­kende fem overordnede kerneområder for Toyota-mærket og Toyo­ta-organi­sa­tio­nen:

 

Biler (Salg, Finansiering)

Toyota Service (Kundeservice, Eftermarkedsprodukter)

Teknologi (Sikkerhed, Motorer, Konceptbiler)

Miljø (Målsætninger)

Om Toyota (Virksomhedsinformation, Jobs, Nyheder, Motorsport)

 

Ved at køre ”musen” henover menupunkterne får man et hurtigt overblik over indholdet, og brugeren kan herfra let navigere videre. Specielt har der været fokus på at optimere adgang og videre navi­gation under afsnittet; ”Biler”.

 

Indhold

De store ”væg-til-væg”-billeder på den nye hjemmeside giver et renere udtryk end på forgængeren, og den simple navigation med fire hoved­menuer skaber større overblik, og gør det nemt for bru­geren at orientere sig og træffe det rigtige valg om den videre færd frem på siden.

 

Fortsat udvikling (Kaizen)

Lanceringen af siden er blot 1. fase af en løbende optimering af den nye hjemmeside, -udviklingsarbejdet under 2. fase er allerede igangsat. Hertil har Toyota Danmark etableret regelmæssige kvali­tative bruger­undersøgelser med repræsentanter for forskellige målgrupper, for at sikre, at hjemmesiden udvikler sig i den rigtige retning.

Gå ind på www.toyota.dk.