Toyota Hilux er kommet i en ny udgave og kombinerer nu i endnu højere grad det daglige slid med muligheden for spændende fritidsoplevelser.At den nye Toyota Hi­lux blev den mest solgte pick­up i Dan­­mark i 2006, skyl­des mange ting, men bi­lens ry og rygte som den mest sej­livede og på­lidelige pickup på mar­kedet har helt sikkert været med til at gøre valget let­tere for man­ge.

Den nye To­yo­ta Hilux er sjette gene­ration af Toyotas næst mest solgte bilmodel på verdensplan, og siden produk­tionsstarten i Japan i 1967 er der solgt over 12 millioner Hilux. I 2006 blev der føjet end­nu 397 nye Hilux til salgsstatistikken, og den samlede be­stand af Hilux i Danmark er nu oppe på over 7.800 biler.

Toyota Hilux er bygget på en ny, forstærket chassisramme, som har gjort det muligt at opretholde bilens særlige offroadegenskaber og styrke, og som samtidig har gjort det muligt at øge bilens generelle komfortniveau til glæde for bilens passagerer.

For dem, der investerer i en ny Hilux, er der mulighed for at vælge mellem to- eller firehjulstræk samt to stærke dieselmotorer. Den tid­ligere 2.5 liters D-4D-dieselmotor er blevet opgraderet med bl.a. intercooler og yder nu 120 hk med et solidt drejningsmoment på 325 Nm v/2.000 omdr./min. 2.5 liters motoren er tilgængelig med et 5-trins manuelt gear og i alle tre karrosserivarianter, Single Cab, Extra Cab og Double Cab (Double Cab findes kun med firehjulstræk).  


Toyota Hilux er kommet i en ny udgave og kombinerer nu i endnu højere grad det daglige slid med muligheden for spændende fritidsoplevelser.
Ny motorvariant til Hilux Dobbelt Cab er en stærk 3.0 liters D-4D-dieselmotor, som yder 171 hk og har et drejningsmoment på 343 v/1.400 til 3.400 omdr./ min. Motoren stammer oprindeligt fra Land­cruiser og fås med enten en 5-trins manuel gearkasse eller en 4-trins auto­matgearkasse. Særligt for 3.0 liters udgaven er en opgra­dering af instrumenteringen med bl.a. optitron instrumenter, der har den egenskab, at de er tyde­lige at aflæse under alle lysforhold. 
En særlig udgave af Toyota Hilux har ekstra luksus i form af aircon­dition, skærmforøgere, kølergrill lakeret i bilens farve med krom­kan­ter, forkromet dørgreb og elsidespejle samt 15 tommer alufælge. SR5-udgaverne har endvidere et avanceret 4WD-system kaldet Au­to­matic Disconnecting Dif­ferential (ADD), som automatisk frakobler motorkraften til forhjulene, når der ikke er behov for, at bilen kører med firehjulstræk. Systemet er bl.a. til gavn for bilens samlede brænd­stofforbrug.

Trækkræften er overbevisende i den nye Hilux og selv med en tung an­hæn­ger på krogen, er der fortsat kræfter tilbage. 4x2-udgaven må trække en trailer med bremser på op til 2.250 kg, og 4x4-udgaven må trække op til 2.800 kg.

Prisen på den nye Toyota Hilux 4x2 starter ved kr. 136.509 ekskl. moms (kr. 27.046), og prisen for 4x4-versionerne starter ved kr. 172.349 ekskl. moms (kr. 33.563). 3.0 liters udgaven starter ved ca. kr. 240.000 ekskl. moms (kr. 45.863). Priserne er eksklusive eventuel metallak og leve­rings­omkostninger.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Monk Biler A/S hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du me­ner, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send sam­tidig en lille hilsen.