Ny smart stilfuld og miljøvenlig ”mini”-bil klar i butikkerne til åbent hus i weekenden 12.-13. januar 2008.
Smart, stilfuld og grøn – det er nøgleordene bag den nye KIA Picanto, som introduceres ved et Åbent Hus arrangement hos de danske KIA forhandlere i weekenden d. 12.-13. januar – og med grøn henvises ikke til farven!
KIA Picanto er nemlig både økonomisk, lavt forurenende og fortsat en lille bil, bare 3,54 meter lang. Derfor fylder den ikke meget i landskabet – eller bytrafikken. Hér lyser den til gengæld op i kraft af sit nye visuelle udtryk. Den nye Picanto er nemlig designet helt i tråd med det populære ”KIA-look” – det er med til at adskille den nye KIA-mini fra forgængeren og den nye ligner resten af familien. Den nye Picanto er derfor, på samme måde som KIA har opnået kolossal succes med KIA cee’d, klar til at gå rent ind hos det moderne, stilbevidste danske publikum.
Kort leveringstid”Vi har arbejdet målrettet på at opnå tilstrækkelig store leverancer af den nye Picanto,” fortæller kommercielle direktør Mogens Lyngsø, KIA Import Danmark. ”Vi har forud for introduktionen solgt ikke færre end 600 biler. Det gav os et klart signal om, at bilen allerede havde smeltet hjerter hos det danske publikum og det bevirkede, at vi kunne opnå så stor en leverance, at vi ikke blot kan levere de 600 biler til dem, der allerede har købt, men også vil kunne levere med kort leveringstid til nye kunder.”
Mere end et facelift
Visuelt er Kia Picanto trådt en generation frem, selvom basisteknikken er identisk med forgængeren. Nogen vil kalde det et facelift, men reelt ligger der lidt mere gemt under det nye karrosseri. ESP, for eksempel.
”ESP betyder Elektronisk Stabilitets Program,” fortæller Mogens Lyngsø. ”Det er det system, som hjælper føreren til at redde en kritisk situation. ESP hjælper til at stabilisere Picanto’en, hvis man kommer ud over skridgrænsen (det sker typisk i en uventet trafiksituation), men ESP hjælper også til at sikre vejgrebet på fugtigt og glat underlag – og bidrager derved til at styre sikkert igennem under alle vejrforhold.”
Dermed er Kia Picanto notorisk en meget sikker bil og samtidig også meget økonomisk. Dels er købsprisen særdeles attraktiv (den billigste koster blot 94.999 kroner), dels bruger den ikke meget brændstof (forbrug: Eu-norm 20 km/l ved blandet kørsel. Co2: 118g/ km) – hvilket giver en halvårlig ejerafgift på blot 260 kroner.
Masser af udstyr
Spenderer man lidt ekstra oveni basis købsprisen, er der mulighed for meget mere udstyr. Topmodellen ”Picanto Exclusive” til 114.999 har således tågeforlygter, sædevarme, alu-pedaler, sideskørter og blinklys i sidespejlene foruden Active-variantens el-justerbare sidespejle, fjernbetjent centrallås med alarm, el-sideruder for og bag og andet ekstraordinært udstyr – f.eks. iPod-indgang til lydanlægget. Med Active udstyr koster Picanto 106.999 kroner.
Selv i basisversionen ”Motion” får man foruden ESP også Elektronisk Bremsekraft Fordeling og andre væsentlige sikkerhedselementer som tågebaglygter, fire airbags, Isofix barnestolsbeslag og mulighed for frakobling af airbag i passagersiden, hvis der skal monteres en bagudvendt barnestol. Komfortudstyret inkluderer centrallås, højdejusterbart rat og førersæde samt skuffe under passagersædet og asymmetrisk splitbagsæde.
Sidst men bestemt ikke mindst leveres KIA Picanto med 3 års garanti – uafhængig af antal kørte kilometer.
annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket
Find din nye
medarbejder her
effektivt, nemt og
hurtigt.
Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.
KIA Motors Europe
KIA Motors Europe er den europæiske salgs-, marketing- og serviceorganisation for KIA Motors Corporation. Hovedkvarteret er placeret i Eschborn, Tyskland, og det dækker 29 lande i Europa.
Kia Motors Corporation
KIA Motors Corporation (www.kiamotors.com) blev grundlagt i 1944, og koncernen er Koreas ældste bilproducent. Som en del af Hyundai-KIA Automotive Group sigter KIA mod at blive et af verdens bedste bilmærker. KIA’s 12 produktions- og samlefabrikker er fordelt i syv lande, og de producerer årligt mere end 1,1 millioner biler, der sælges og serviceres via et netværk af distributører og forhandlere i 160 lande. I dag har KIA 32.500 ansatte og en årlig omsætning på 16 milliarder dollar.
KIA er hovedsponsor for Australian Tennis Open og officiel sponser for Davis Cup. Tennis-ikonet Rafael Nadal er ambassadør for KIA, og han deltager i KIA’s verdensomspændende reklamekampagner både på tv og i de trykte medier de næste to år (indtil 2008). Han vil desuden være med til at promovere KIA på flere internationale biludstillinger.
Fra 2007 til 2014 er KIA FIFA’s officielle partner fra bilbranchen – FIFA er hovedorganet bag VM i fodbold. I år har KIA indgået tre nye sponsorater med store fodboldhold, så KIA’s logo vil blive vist i UEFA Champions League – FC Girondins de Bordeaux, FC Brussels og Atletico de Madrid.
KIA Motors Corporations slogan – ‘The Power to Surprise’ – er et udtryk for KIA’s vilje til at overgå kundernes forventninger gennem kontinuerlige nyskabelser i bilbranchen.
KIA Import Danmark
KIA Import Danmark AS (www.kiamotors.dk) er et selskab under Nellemann Holding (www.nellemann.dk), som blandt andet importerer så forskellige mærker som John Deere, Aston Martin og Jaguar.
KIA Import Danmark AS, der startede herhjemme i 1996, beskæftiger cirka 60 ansatte. I 2007 forventes et total salg på ca. 7.000 biler – hvilket svarer til en fremgang på godt 20 procent i forhold til 2006. Med andre ord er KIA – også i Danmark – blandt de hurtigst voksende bilmærker. KIA Import Danmark AS har hovedsæde i Fredericia.