Artikel fra www.autoteket.dk

Ny Porsche 911 Turbo

AF autoteket.dk 

­Den nye Porsche 911 Turbo har flere kræfter og lavere for­brug.

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG præsenterer deres nye topmodel Porsche 911 Turbo på den in­ter­na­tionale bilud­stil­ling Frankfurt Motor Show, der løber af stablen i perioden fra den 17. - 27. sep­tem­ber. Den nye Por­sche 911 Turbo kombinerer innovativ teknologi med sublimt og raf­fi­neret design.

Alle nøglefacetter i den nye high-perfor­mance sports­vogn er signifi­kant forbedret, den nye Porsche 911 Turbo for­ener en mar­kant for­bedring af brændstof­øko­nomien med lavere vægt og flere kræfter samt højere top­ha­stig­hed og forbedret aero­dy­na­mik. Særligt brænd­­stoføkonomien og mo­dellens dynamiske præstationer får den nye topmodel til at skille sig ud fra konkurrenterne.

Hjertet om man vil i den syvende gene­ration af Porsche 911 Turbo er en ny motor på 3,8 liter og 500 hk. Denne første helt nye motor i mo­dellens 35-årige historie kommer med direkte benzin­indsprøjtning og Por­sches eks­klu­sive tur­bosystem med varia­ble geometri. Som option kan den nye seks-cylindrede boxer-motor kobles sammen med Por­sches syv-trins dob­beltkoblings-gearkasse PDK Doppelkupplungs­getriebe.

Modeller ud­sty­ret med PDK kan samtidig udstyres med et nyt tre-eget rat med skif­­te­paller som alternativ til de normale skifte­knapper, der sidder mon­teret i rattet. Monteret direkte på rattet bru­ges skif­tepallen i højre side af rattet til at skifte op, mens den tilsva­rende i venstre side bru­ges ved nedgea­ring.

Kombinationen af PDK, direkte benzinindsprøjtning og turbo sætter nye standarder for effektivitet, agilitet, respons og køredynamik. Sam­­­men­lig­net med for­gængeren er CO2-udslippet i den nye Porsche 911 Turbo reduce­ret med næsten 18 procent.

Afhængig af den valg­te mo­del tilbage­­læg­ger den nye 911-top­model mellem 8,6 og 8,8 kilo­me­ter på en liter brændstof i hen­hold til den gennem­snitlige EU5 stan­dard. En præsta­tion der kun bliver yderli­gere impo­nerende, når mo­del­lens data kom­mer til overfladen. 0-100 km/t på blot 3,4 se­kund og en topha­stighed på 312 km/t siger det hele.

Den nye Porsche 911 Turbo byder samtidig på flere køre­dyna­miske for­bedringer. Blandt mange findes en detaljeret udbyg­ning af PTM-sy­stemet, der kontrol­lerer fire­hjuls­træksystemet, ligesom PSM Por­sche Stability Ma­nagement nu styrkes af det nye PTV Porsche Torque Vecto­ring, der tilby­des som ekstraudstyr. I forening sikrer det høj præ­cision i styre­tø­jet samt agilitet og perfekt balance i undervognen til gavn for den samlede køre­glæde.

Den nye Porsche 911 Turbo Coupé og Ca­bri­­olet kan allerede nu be­stilles hos de to autoriserede Porsche Cen­tre, Porsche Cen­ter Jylland og Por­sche Center Sjælland med introduktion i slut­ningen af året.


10/8-2009 08:00


© Copyright www.autoteket.dk