Ford Motor Company A/S:
Ford tager nye værktøjer i brug for at komme i kontakt med unge kvinder. For unge kvinder tænder ikke på åbent hus-arrangementer, når de skal vælge bil. Bilen er et accessory i stil med håndtasken og derfor har bilproducenten sammen med Nordisk Film lavet en helt ny tv-serie for kvinder, der samtidig bliver Skandinaviens første webbaserede livsstilsprogram. Serien hedder BOOST og kommer til at køre på kvindewebsitet MSN Style fra den 16. januar.
Hvordan får man kvinder i alderen 21-35 år til at forelske sig i en bil? Ifølge Ford laver man en online tv-serie med tre unge kvinder, der kører rundt og besøger kendte danskere i hver deres frække Ford Fiesta. BOOST-serien kommer i 12 afsnit og bliver vist på kvindewebsitet MSN Style, hvor seerne også kan dele tips om stil, mode og skønhed med hinanden og deltage i en masse konkurrencer. Serien har også en fan-gruppe på Facebook, hvor BOOST-fans kan følge med i hvilke gallapremierer, koncerter, modeshows, pladereleases og natklubber BOOST-værtinderne skal besøge i de øvrige afsnit.
Til kvinder – af kvinder
Mere end 300 danske kvinder meldte sig til casting på MSN Style i efteråret for at blive en af de tre værtinder, der skal køre landet tyndt i en funky ny Ford Fiesta og udforske tidens skønhedstips og besøge et hav af modeevents. Sammen vil de tre værtinder sætte de gode råd på prøve og tjekke, om de holder i virkelighedens verden. 28-årige Anne Louise Abegg er en af de kvinder, der gik hele vejen og nu skal være en af de tre værter.
”Jeg glæder mig vildt meget til at være med til at lave programmerne, fordi vi jo kommer med i allerforreste række til masser af eksklusive events. Et af de første steder vi skal besøge er No. 8, der er den hotteste natklub i København. Jeg har aldrig selv været der og tror der må være en del kvinder, som gerne vil have et kig med indenfor sådan et sted”, siger Anne Louise Abegg.
Afsnittet hvor BOOST-pigerne besøger natklubben No. 8 sendes fredag d. 23. januar, men serien skydes i gang allerede d. 16. januar med et præsentationsprogram af de tre værtinder. Alle afsnit af serien sendes på MSN Style og www.boostme.dk hver fredag.
Første webbaserede livsstilsprogram
BOOST bliver det første livsstilsprogram på nettet i Skandinavien og med serien går Ford helt nye veje for at komme i kontakt med unge kvinder. Målet er at ramme kvinderne hvor de er og underholde dem med relevant og anvendeligt indhold.
"I BOOST-programmerne fokuserer vi på alt andet end hestekræfter og brændstofforbrug, for vores målgruppe betragter bilen som et accessory i stil med håndtasken. Noget man smykker sig med og gerne viser frem", siger Lene Dahlquist, pressechef hos Ford, der glæder sig til at se, hvordan programmet bliver modtaget.
BOOST-serien er udviklet i et samarbejde mellem Nordisk Film og mediebureauet Mindshare. Nordisk Film producerer, mens Mindshare står for udvikling og tilrettelæggelse af kampagnen.
Om BOOST
BOOST er et nyt online tv-program der tester tidens stil- og skønhedstrends og ser om de holder når de skal stå prøven til gallapremierer, koncerter, modeshows, pladereleases og på byens fedeste natklubber. Serien lanceres den 15. januar ved en fest på natklubben No. 8 og går dagen efter i luften med et præsentations-program af pigerne. Der er planlagt 12 afsnit som er online hver fredag – første gang fredag den 23. januar. Serien kan ses på MSN Style og på www.boostme.dk .
Ford Motor Company A/S
Telefon 43 48 07 00,
14/1-2009 16:40
© Copyright www.autoteket.dk