Pressemeddelelse fra www.autoteket.dk

Würth Danmark A/S:

Würths veldrejede varemærke

Så sker det dren­ge… nu kom­mer den... pigeka­len­deren fra Würth.

Det er med spæn­ding i blo­det, at der i disse dage ventes hos de danske Würth-kunder. Det er nemlig i disse dage, at Würths pige­kalender er på vej, men be­kla­ger drenge; Kalen­deren kan ikke kø­bes. Würth-grup­pen har i mange år valgt, at kalenderen skal gives som gave til deres kunder – og i år bliver ingen undta­gelse. Det dan­ske oplag af kalenderen er begrænset, så der vil blive rift om dem.

Ligesom sidste år er det fotografen Stephan Würth, der har haft for­nøjelsen af at fotografere Würths veldrejede varemærke i Mexico. Men spørger man drengene, er det højst sandsynligt ikke det azur­blå hav, de mexi­canske strande eller den blomstrende natur, der springer dem i øjnene! De smukke modeller, der har lagt krop til ka­lenderen, er hentet fra modeverdenens største interna­tionale podier, og de er nektar for øjnene i deres Würth-røde bikinier.

Modellerne i 2009-udgaven af kalenderen er Selita Ebanks, Marissa Miller og Bianca Balti. Forsiden på kalenderen prydes af den varmblo­dede skønhed Selita Ebanks fra Cayman-øerne, men Würth-kalende­ren er ikke den eneste, der har haft Selita Ebanks på forsiden. Hun har også prydet forsider for blandt andet Sports Illustrated, Marie Claire og Vogue.

Würth-kalenderens yngste m­odel, Bianca Balti, er i dag en af Euro­pas mest lovende supermo­deller, så det er uforståeligt, at den ita­lienske skønhed i begyn­del­sen fik afslag på sine ansøg­ninger fra blandt andet Elite Models. Bianca Balti blev derfor først opdaget i 2004, mens hun sad ved kassen i det lokale supermarked for at tje­ne penge til sine studier. Siden har hun med stor overbe­vis­ning og begejstring sat sit præg på modeshows for Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Donna Karan og Valentino blot for at nævne et par stykker.

Den sidste af de 3 Würth-modeller, Marissa Miller, er med sit lyse skandinaviske look den diametrale modsætning til Selita Ebanks og Bianca Balti, men blegner absolut ikke ved siden af dem. Hendes før­ste opgave var for mandemagasinet Perfect 10, og i 2001 kunne man se Marissas kønne ansigt og fantastiske veldrejede krop pryde badetøjsforsiden af Sports Illustrated. Reklamekampagner for blandt andet Tommy Hilfiger, J. Crew og Nordstrom har alle haft Marissa foran kameraet.

Kvalitetskoncept
Den første Würth-kalender blev trykt i 1984, og i begyndelsen havde kalenderen vekslende temaer, men i 1992, fandt den sit endelige kon­cept i form af en pigekalender. Det rendyrkede koncept med kva­li­tetsbilleder og konsekvent brug af eksklusive topmodeller har gjort kalenderen mere og mere eftertragtet, og man kan i dag finde Würth-kalenderen på mange værksteder rundt i det danske land.

Om modellerne

Forsiden på 2009-udgaven af Würths pigekalender prydes af Selita Ebanks. Den 25-årige varmblodede skønhed fra Cayman-øerne blev opdaget af Elite Models i en alder af 17 år. Siden er hun med raket­fart røget til tops i model­verdenen, og både Tommy Hilfiger, Levi’s og Ralph Lauren og andre af de helt store designere kan prale af at ha­ve haft Selita Ebanks med i deres reklamekampagner. Selita Ebanks har prydet forsider for blandt andet Sports Illustrated, Marie Claire og Vogue. I 2005 fik Selita sin debut i Victoria’s Secret Fashion Show, og hun er nu officielt en af Victoria’s Secrets Angels. Siden sin debut hos Victoria’s Secret har hun udpeget sig ingen mindre end Tyra Banks som sin mentor, og Tyra, som selv lagde modelkarrieren på hylden det år, er da heller ikke bleg for at udnævne Selita som sin efterfølger. Ved siden af modelkarrieren har Selita blandt andet travlt med at optræde i fjernsynsserien South Beach, og hun har for nyligt også indspillet sine egne sange.

Det er uforståeligt, at den italienske skønhed Bianca Baltis ansøgnin­ger til blandt andet Elite Models fik afslag, når hun i dag er en af Eu­ro­pas mest lovende supermodeller. Bianca Balti blev opdaget i 2004, mens hun sad ved kassen i det lokale supermarked for at tjene pen­ge til sine studier. Siden har hun med stor overbevisning og begej­string sat sit præg på modeshows for Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Donna Karan og Valentino blot for at nævne et par styk­ker. Derudover har hendes smukke ansigt med de klassiske træk været at finde på både forsiden af L’Officiel, Amica og Numero. 2006 blev endnu et forsideår for Bianca Balti, idet hun kunne ses på cat­walken for endnu flere A-liste-designere såsom Bill Blass, Carolina Herrera, Chanel, Givenchy, Gucci, Michael Kors, Ralph Lauren og Stella McCart­ney. Rygtet vil vide, at den italienske gudinde er kørt i stilling til at blive den næste Victoria’s Secret Angel efter Gisele Bundchens ”pen­sionering” i 2007.

Fra de mørke latinolook til det lyse skandinaviske look - Marissa Miller er den diametrale modsætning til Selita Ebanks og Bianca Balti, men blegner absolut ikke ved siden af dem. Den 30-årige californiske model er en lidenskabelig surfer, og det var hendes kærlighed til sur­fing, der gjorde hende kendt, for i 2001 blev hun opdaget på stran­den i Santa Barbara. Hendes første opgave var for mandema­ga­sinet Perfect 10, og i 2001 kunne man se Marissas kønne ansigt og fanta­stiske veldrejede krop pryde badetøjsforsiden af Sports Illustrated. Reklamekampagner for blandt andet Tommy Hilfiger, J. Crew og Nord­strom har alle haft fornøjelsen af at have Marissa med. I de­cember 2007 debuterede hun endelig i Victoria’s Secret Fashion Show, og i 2008 blev hun kåret som verdens smukkeste kvinde i Maxim.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,


20/11-2008 15:35


© Copyright www.autoteket.dk