Pressemeddelelse fra www.autoteket.dk

Vitesse Racing:

”Vand Polo"

Vandpolo, synkronsvømning, vandpantomime.  Næ, racerløb i særdeles fugtige omgivelser.  Det blev en særdeles våd om­gang, da Sach­sen­ring i den forgangne weekend lagde asfalt og drænrør til niende og næstsidste afdeling af ADAC Volkswa­gen Polo Cup.

ADAC VW Polo Cup afvikles normalt som support-klasse til Deut­sche Tou­renwagen Meisters (DTM), men mens de kørte under varmere him­melstrøg i spanske Barcelona, blev Polo Cup’en denne gang afvik­let i østtyske Sachsen som support-klasse til andre eksotiske klasser, som eksempelvis ADAC GT Masters for GT3-biler (Porsche, Ferrari, Lambo, AM m.fl.) samt  ADAC HAIGO Classic, der er en serie for Lada’er, Skoda 105 Coupé’er, Trabi’er, Zastava’er og andre auto­motive lækkerier af østeuropæisk oprin­delse.

”Det er en herlig bane der har det hele – den går op og ned som Brands Hatch og Ring Djursland, men er meget længere, og så har den både de små snævre sving og de lange hurtige, som vi firehjuls-drifter gennem. Herligt,” - udtalte den nordsjællandske Polo Cup-kører, Kennie Frydkjær Jensen efter fredagens frie træning på den kuperede bane, der gav ham en placering som 12. hurtigst i det 28 mand og 1 pige store felt.

Sæsonen igennem har Kennie stille og roligt arbejdet sig opad i ADAC Polo Cup’en og er tæt ved at bide sig fast i top-10, der hele tiden har været målet for i år.
Således også i lørdagens tidtagning, hvor Kennie kørte årets bedste qualifier og præcis kvalificerede sig til en startplacering som nummer 10. Af de ni kørere, der lå foran Kennie, har de syv været på podiet i denne sæson, så det er klart ’de rigtige’ legekammerater han er begyndt at lege med.

Som så ofte før i denne sæson var der lovet kraftig regn op til søn­dagens løb, men denne gang var der ingen tvivl: Der var dømt ’WET RACE’ – very wet, endda!

Til trods for de vanskelige vejrforhold blev det et forholdsvist begi­ven­hedsløst race.
Løbsledelsen havde dikteret rullende start (Le Mans-start) i stedet for den sædvanlige stående start for at minimere risikoen for et mega-crash i første sving.
Alle kom da også godt af sted. Kennie mistede nogle pladser på de første omgange, vandt nogle af dem tilbage og sluttede årets van(d)skeligste løb på en tilfredsstillende 12. plads - hvor han i øvrigt kørte løbets 5. hurtigste omgang undervejs…

Resultatet ændrede ikke ved Kennie’s placering som nr. 14 i det samlede mesterskab.
Sidste afdeling – årets finaleløb – afvikles på samme bane som åbningsløbet, legendariske Hockenheim, i slutningen af oktober.

Vitesse Racing
Telefon 20 96 55 82, info@vitesse-racing.dk


23/9-2008 08:01


© Copyright www.autoteket.dk