Artikel fra www.autoteket.dk

Mercedes-Benz Mobilo mobili­tets­garanti

AF autoteket.dk 

Den nye Mercedes-Benz Mobilo mobili­tetsgaranti: Vær sikker på at komme frem.

Fra den 1. april 2008 indeholder Merce­des-Benz’ mobi­li­tets­garanti flere servicetje­nester. Fremover dæ­kker mo­bili­tetsga­ran­tien Merce­des-Benz Mobi­lo — ef­terfølgeren til Mobi­lo­­Life — også hvis bilen ikke kan køres videre på grund af skader som er opstået som følge af bilulykker, indbrud eller hærværk samt motorstop, som føreren selv er årsag til.

”Vi vil gerne hjælpe vores kunder med om­fattende service i en en­hver situation, uan­set om det er en hurtig reparation på stedet, en erstat­ningsbil eller at tilbyde kunden en fortsat rejse med fly eller tog. Derfor har vi igen udvidet vores mobilitetsgaranti med flere tje­nester. Merce­des-Benz’ kunder skal altid kunne være mobile, uanset hvad der er årsagen til stoppet,” forklarer Dr. Frank Reintjes, chef for Mercedes-Benz’ efter­markedsorganisation Global Service and Parts.

Mercedes-Benz lancerer Mobilo den 1. april 2008 i 37 lande.

Mobilitetsgarantien gælder for alle nye personbiler i Danmark, som er solgt via det auto­riserede danske forhandlernet, og registrerede den 1. april 2008 eller der­efter. De samme regler gælder for både privat og erhvervs­mæssig brug af bilen. Mercedes-Benz Mobilo gælder i fire år (tidli­gere to år) fra første registreringsdato og dækker ved tekni­ske fejl, pro­ble­mer ved start og mindre problemer, som f.eks. hvis man har mi­stet bilnøglen, for lidt kølervæske eller hvis man ved en fejl har kom­met forkert brændstof på bilen.

Mobilo dækker nu også ved skader opstået ved bilulykker, hærværk eller indbrud, som gør at bilen ikke kan køre. Mercedes-Benz sørger for og betaler bugsering af bilen til nærmeste autoriserede Merce­des-Benz servicepartner eller tilbyder en erstatningsbil i op til tre arbejdsdage.


annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


Derudover vil Mercedes-Benz dække omkostningerne for hotel­over­­natning i op til tre nætter under de nævnte arbejdsdage. Eller hvis der bliver behov for det, dække omkostningerne for en fort­sat rejse (eller tilbage hjem igen) enten per fly eller tog. Såfremt reparationen tager mere end tre arbejdsdage, og kunden ønsker det, dækker Mercedes-Benz også hjemtransporten af bilen til kundens egen autoriserede Merce­des-Benz servicepartner.

Efter de første fire år kan mobilitetsgarantien for ufrivillige stop for­længes til næste ser­vice — i maksimalt 30 år — forudsat at bilen bli­ver serviceret på et auto­riseret Merce­des-Benz værk­sted. Ved ska­der opstået som følge af bilulykker, hærværk og ved mindre proble­mer vil kunden skulle stå for en del af omkostningerne ved en mulig forlængelse efter de før­ste fire år.

Foruden at tilbyde flere serviceydelser end MobiloLife gjorde, bliver Mobilo også fremover en decideret mobilitetsgaranti. MobiloLife inde­holdt også garantien mod gennemtæring af rust, som fremover vil ligge indenfor rammerne for fabriksgarantien. Det har dog endnu ikke været muligt at indføre Mobilo i Tyskland til den 1. april 2008, men så snart forbe­redelserne med eksterne partners er afsluttede, bliver det også indført der. Indtil videre gælder derfor MobiloLife fort­sat for nye personbiler som er solgt i Tyskland.


7/4-2008 08:00


© Copyright www.autoteket.dk