Pressemeddelelse fra www.autoteket.dk

Citroën Danmark A/S:

Citroën planlægger vækst i Skandinavien

For at ac­ce­lerere sin frem­gang i Danmark, Norge og Sverige lan­cerer Citroën en plan for vækst i salget og etablerer en afdeling for Skan­dinavien.

Danmark, Norge og Sverige er vigtige for Citroëns udvik­ling. Tilsam­men udgør de det 7. største marked for Citroën i Europa.

2007 har været et godt år i Skandinavien, og Citroën ønsker at a­ccelerere salget og øge sin markedsandel fra og med 2008. Målet er at være blandt de førende bilmærker på det skandinaviske marked i 2010.

Med 19 lanceringer i de kommende år rummer produktplanen en ene­stående mulighed for Citroën i Skandinavien. Den snarlige intro­duktion af den nye C5 (sedan og stationcar), som er en bilstørrelse der tegner sig for 35 % af mar­kedet i Skandinavien, er et godt tids­punkt for at iværksætte en sådan vækstplan, der baseres på en ny organisation.

Citroën etablerer en ny kommerciel organisation i Skandinavien for at være mere lydhør over for markederne og for at styrke de ressour­cer, der er i direkte kontakt med forhandlernettene.

Derfor etableres en afdeling for Skandinavien, som får hjemsted i København og som kommer til at arbejde tæt sammen med tre natio­nale kommercielle afdelinger i Norge (Oslo), Sverige (Stockholm) og Danmark (Køben­havn). Disse vil være en direkte support for forhand­lernettene og kunne koncentrere sig om at gøre forhandler­nettene endnu mere salgs- og kundeorienterede og at forbedre kundernes tilfredshed.

Citroën forudser en markant stigning i salget i Skandinavien i de kommende år og kan dermed bidrage til at nå de ambitiøse mål, koncernen PSA Peugeot Citroën har sat sig. 

Citroën Danmark A/S
Telefon 36 18 02 00,


24/1-2008 13:00


© Copyright www.autoteket.dk