Citroën Danmark A/S:
For at accelerere sin fremgang i Danmark, Norge og Sverige lancerer Citroën en plan for vækst i salget og etablerer en afdeling for Skandinavien.
Danmark, Norge og Sverige er vigtige for Citroëns udvikling. Tilsammen udgør de det 7. største marked for Citroën i Europa.
2007 har været et godt år i Skandinavien, og Citroën ønsker at accelerere salget og øge sin markedsandel fra og med 2008. Målet er at være blandt de førende bilmærker på det skandinaviske marked i 2010.
Med 19 lanceringer i de kommende år rummer produktplanen en enestående mulighed for Citroën i Skandinavien. Den snarlige introduktion af den nye C5 (sedan og stationcar), som er en bilstørrelse der tegner sig for 35 % af markedet i Skandinavien, er et godt tidspunkt for at iværksætte en sådan vækstplan, der baseres på en ny organisation.
Citroën etablerer en ny kommerciel organisation i Skandinavien for at være mere lydhør over for markederne og for at styrke de ressourcer, der er i direkte kontakt med forhandlernettene.
Derfor etableres en afdeling for Skandinavien, som får hjemsted i København og som kommer til at arbejde tæt sammen med tre nationale kommercielle afdelinger i Norge (Oslo), Sverige (Stockholm) og Danmark (København). Disse vil være en direkte support for forhandlernettene og kunne koncentrere sig om at gøre forhandlernettene endnu mere salgs- og kundeorienterede og at forbedre kundernes tilfredshed.
Citroën forudser en markant stigning i salget i Skandinavien i de kommende år og kan dermed bidrage til at nå de ambitiøse mål, koncernen PSA Peugeot Citroën har sat sig.
Citroën Danmark A/S
Telefon 36 18 02 00,
24/1-2008 13:00
© Copyright www.autoteket.dk