Pressemeddelelse fra www.autoteket.dk

Den Blå Avis A/S:

50-års jubilar ny storsponsor

I disse dage kan Ber­ner-koncernen fejre et halvt århundredes jubi­læum. Men Berner-koncernen, der er et af de førende europæiske han­dels­selskaber inden for forbrugs­ma­te­riale og værktøj til de pro­­fes­sio­nelle brugere blandt hånd­værkere og i industrien, kan også glæde sig over et nyt storsponsorat.

Fra og med 2007-sæsonen vil Berners velkendte røde og blå logo stå på Den Blå Avis Fleggaard Racings to BMW 320si i Danish Touringcar Championship. Aftalen falder helt naturligt for koncernen, der har dansk hovedkontor i Aal­borg.

“Vi støtter motorsporten, fordi vi faktisk ikke kan lade være. Rigtigt mange af vore sælgere har en baggrund som mekanikere og er vok­set op med olie under neglene og har skruet på en gammel Puch Ma­xi siden konfirmationsalderen, så motorsporten er en naturlig for­længelse af vores aktiviteter,” siger marketings­chef Pernille Stor­gaard fra Berner.

“Det passer jo som fod i hose, at Berner henvender sig direkte til de profes­sionelle slutbrugere inden for reparation og vedligeholdelse af biler. I motor­sporten er der jo i høj grad tale om profes­sionelle bru­gere,” siger Pernille Stor­gaard videre om sponsoratet.

At valget er faldet på DTC, nærmere betegnet Den Blå Avis Fleggaard Racing, kommer efter nøje overvejelse.

“For år tilbage sponsorerede vi et Rungsted Cobras i ishockey samt AAB i Superligaen. De sidste par år har vi sponsoreret lidt på må og få men ikke noget målrettet. Så det er første gang i mange år at vi samler alle vores sponsormidler i et stort sponsorat. Og Den Blå Avis Fleggaard Racing er et team, vi rigtigt gerne vil læne os op ad. De skaber store resultater og arbejder meget professio­nelt. Og så er der jo en blå tråd i teamet, som Berner kan spejle sig i,” siger Per­nille Storgaard.

“Berner er en stærk og international partner, der i forvejen er godt kendt i Dan­mark. At de nu træder ind i Den Blå Avis Fleggaard Racing gør dem kun mere synlige og giver dem masser af intense oplevelser – det skal vi nok sikre, samtidig med at vi i teamet får god brug for deres kvalitetsværktøj”, siger spon­soransvarlig Jan Lindegaard, Den Blå Avis Fleggaard Racing.

Sponsoratet og Berners fødselsdag er for nylig blevet sparket i gang med et foredrag med Den Blå Avis Fleggaard Racings Jason Watt.

“Hans beretning om sin karriere og motorløb rørte os til både tårer og gav latterkramper. Der er ingen tvivl om, at teamet har fået ud­videt sin fanklub med 180 topmotiverede Berner-medarbejdere,” si­ger Pernille Storgaard.

Berner-koncernen er et af de førende europæiske handelsselskaber inden for forbrugsmateriale og værktøj til de professionelle brugere blandt håndværkere og i industrien.

I byggebranchen betjener Berner tømrer-, snedker- og elektri­kervirk­somheder samt faggrupperne VVS, sanitær, varme, klima/ventilation og entreprenører. I autobranchen er kunderne mærke- og special­værksteder for person- og lastbiler samt brancherne for entrepre­nørmaskiner, landbrugsmaskiner og spedition.

Berners styrke inden for direkte salg bygger på en gennemført kun­deorien­te­ring. Kunden får fra ordreafgivelsen til sælgeren til den ver­densomspæn­dende logistikkæde en garanti for, at 98% af de flere end 25.000 artikler leveres hos kunden inden for 1-2 døgn. For at opnå denne sikkerhed arbejder dagligt flere end 6.500 medar­bej­dere i Berner koncernen i hele Europa.

Se mere på www.berner.dk og www.team.dba.dk

Den Blå Avis A/S


3/4-2007 09:35


© Copyright www.autoteket.dk