Artikel fra www.autoteket.dk

Hondas miljømæssige arv

AF autoteket.dk 

Honda Civic Type RVia web­ste­det www.­myearth­dream.com kan alle, der ønsker det få deres navn på bilen, erklære, at de vil fore­tage en livsstils­æn­dring, som kan for­bed­re miljøet, og give et kontakt beløb til en organi­sation, der gør noget for miljøet. Under sloganet “our car is your car”, vil hvert navn udgøre én af de mange pixel, som danner billedet af planeten på bilen. Samtlige navne kan ses på webstedet, hvor erklæringen afgi­ves, og vil være syn­lige på bilen un­der et mikroskop.

Universal Music Group, verdens største musikvirksomhed, og Gato­rade er de første globale mærker, der har meldt sig som partner i dette spæn­dende, nye koncept og viser. De eksisterende partnere har begejstret taget imod ideen og er fortsat engageret i teamet i 2007-sæsonen. Desuden kan teamet med stolthed meddele, at Fila, IBM, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUV og GF Agie Charmilles har meldt sig som teamets partnere og leverandører.
Honda Racing F1 Team samarbejder tæt med globale miljøorgani­sa­tioner for at højne miljømoralen inden for verdens fornemste motor­sportsgren.

Administrerende direktør Nick Fry, Honda Racing F1 Team: “Klima­æn­dringer er sandsynligvis det største problem, som verdens befolkning står over for, og det kan F1 ikke sidde overhørigt. Vi mener derfor, at F1 med sin enorme, globale profil og avancerede teknologi kan spil­le en vigtig rolle, ikke blot når det drejer sig om at gøre opmærksom på problemerne, men også når der skal findes løsninger. Desuden be­trag­ter FIA F1 som en mulighed for at spille en vigtig rolle inden for udviklingen af teknologier, der på langt sigt kan gavne samfundet. I 2009 vil der f.eks. være enheder til energigenvinding på bilerne.”

“Så hos Honda F1 er det med stolthed, at vi dedikerer vores bil til miljøudfordringen. Vi er overbevist om, at praktiske løsninger kan komme direkte fra teknikerne, der arbejder med vores F1-program. De arbejder hårdere end nogensinde tidligere for at virkeliggøre vo­res drøm om at vinde verdensmesterskabet og samtidig gøre op­mærk­som på Hondas miljømoral.”

Civic HybridHonda Racing F1 Team lancerer et bane­brydende miljø­koncept
Hon­­da Racing F1 Team offentliggjorde mandag den 26 februar et vigtigt nyt initiativ i forbind else med Formel 1 sæsonen 2007. For at øge bevidst­heden om de miljø problemer, vores planet står over for, udsmyk­kes RA107 F1-bilen med et enormt billede af jorden i stedet for de annoncør- og sponsorlogoer, som i årtier har prydet og domi­neret alle andre F1-biler.

Bilens nye look er en effektiv måde at få fans, sponsorer, kunder og medlemmer af offentlig heden til sammen med Honda at gøre en ak­tiv indsats for at løse de miljøproblemer, som verden i dag står over for.

“Vi er frem for alt et raceteam, og F1 er i allerhøjeste grad en team­sport. Vi kan kun nå vores mål inden for racersporten ved at arbejde sammen, og der kan trækkes direkte paralleller til den måde, vi alle skal stå sammen på for at løse den miljømæssige udfordring. Vi hå­ber, at vi ved at øge opmærksomheden på problemerne kan få of­fentligheden til at stå sammen og tage imod den udfordring, som klimaændringen er.”

Yasuhiro Wada, bestyrelsesformand for Honda Racing F1 Team og
administrerende direktør for Honda Motor Company: “Honda har et stort ønske om at vinde Formel 1-verdensmesterskabet 2007. Vi håber, at vi får en succesrig og spændende sæson. Vi ønsker imidler­tid også at give noget tilbage gennem vores nye F1-miljøkoncept, som vi tror bliver et frisk, nyt tiltag inden for motorsporten.”

“Honda bestræber sig hele tiden på nytænkning, hvad angår såvel teknologi som tænkemåde og ønsker at imødekomme kundernes og samfundets krav. Honda har altid bestræbt sig på at varetage miljø­ets interesser. Vi håber, at Hondas nye F1-initiativ kan medvirke til at øge bevidstheden om og interessen for disse vigtige miljøpro­blemer på verdensplan.”

Eksempler på Hondas miljømæssige arv 

Civic Hybrid MotorHonda Motor Co har som sit overordnede mål at blive en virk­somhed, som samfun­det ønsker skal eksi­stere. I den forbin­delse har Honda i sine aktivi­teter altid be­stræbt sig på at varetage miljøets interesser. Mini­merin­gen af miljøpåvirk­ningen er et oprigtigt ønske, og i årenes løb har Honda været pioner inden for biludviklingen for at nå dette mål.


23/3-2007 08:00


© Copyright www.autoteket.dk