autoteket
  SØG
fredag  19/4-2024  uge 16
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 21/4-2009 12:31 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Forårsrengøring hos Renault

Renault har kigget godt efter på lageret og har fundet en række Renault Laguna, der nu sælges med en rabat på 50.000 kro­ner. Der er tale om både benzin og diesel, samt stationcar og hatch­back-modeller. I de private hjem gø­res der klart til sommeren. Dynerne luftes, og der sorte­res i tin­ge­ne. Så­ledes også hos Re­nault, der har kigget på lageret og fundet en række Re­nault Laguna som nu skal ud at køre.

Der er tale om lagerbiler i et begrænset antal, men det er muligt at finde både diesel og benzinversioner, samt hatch- og stationcar­udga­ver.

På alle lagerbilerne er det nemt at regne prisen ud, for man trækker bare 50.000 kroner fra den vejledende – en rabat, der er til at for­stå. Det ekstraordinære tilbud gælder kun så længe lager haves - og det er ikke længe.

 

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 21/4-2009 12:34 Fra nyhedsbrev Nr. 17/2009
Publiceret 1/4-2009 17:12 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Ny direktør i Renault Nordic AB

Den nye direktør for Renault Nordic AB er den 54 – årige Phillipe Jombart, der afløser Alain Margaritopol som øverste chef for Renault i de fire nordiske lande. Renault Nordic har net­op fået ny direktør. Det er den 54-årige Philip­pe Jom­bart, der fra 1. april overtager ansvaret for Renault i de fire nordiske lande efter den tidligere direktør Alain Magaritopol - arkitek­ten bag et samlet Renault Nordic.

Philippe Jombart bliver fysisk placeret på hovedkontoret i Stockholm, men har tæt daglig kontakt til de enkelte markeder udenfor Sverige, mens Alain Margaritopol fortsætter sit arbejde i Renaults hoved­kon­tor i Paris.

Philippe Jombart er 54 år og har været hos Renault i mange år. Han har blandt andet været direktør for Renault i Polen og Ungarn, samt været salgsdirektør i Renault England.

 

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 1/4-2009 17:18 Fra nyhedsbrev Nr. 14/2009
Publiceret 19/1-2009 10:39 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Ejner Hessel - ny Renault forhandler

Ejner Hessel bliver fra første marts autoriseret Renault-forhandler. Direktør Bjarne Hessel ser frem til forhandlingen af Renault.  Renault har netop skre­vet kon­trakt med Ejner Hes­sel, der fra marts bli­ver auto­rise­ret Re­nault forhandler.

Det er en forhandler af de store, der kommer ind i Renault familien, når Ejner Hessel i be­gyndelsen af marts begynder salg af Re­nault. Med omkring 900 ansatte fordelt i hele landet, er det Danmarks ab­so­lut største bilforhandler som fremover også vil sælge Renault. Noget direktør i Renault Danmark - Henrik Bang har store for­ventnin­ger til.

” Ejner Hessel er en topprofessionel virksomhed, der er kendt for salg af person- og varebiler. Og jeg er overbevist om, at Hessel kan bidrage væsentligt til at øge udbredelsen af Renault i Danmark,  bå­de når det gælder personbiler, men også på varevognsmarkedet. Her har Ejner Hessel en enorm erfaring, der kan understøtte den i forvejen fornemme position Renault har, når det gælder varevogne til erhvervslivet”, siger Henrik Bang.

Det er dog ikke fra alle 23 Hessel salgssteder, at det vil blive muligt at købe og få serviceret Renault, men fra fire udvalgte, strategiske placeringer.

Fire udvalgte steder
” Vi har valgt at satse på fire meget forskellige placeringer. Den stør­ste afdeling bliver Århus, hvor vi jo i forvejen er godt repræsen­teret ved Sondrup Bilcenter. At vi fra marts også er at finde hos Hes­sel har den indlysende årsag, at Århus har en størrelse, der beret­tiger til endnu en forhandler. Vi skal have større volu­men end nu, og vi skal øge vores markedsandel. Det bliver muligt i Århus med endnu en forhandler. Derudover ligger Hessel og Sondrup Bilcenter biler i hver sin ende af byen og supplerer derfor hinanden godt”, siger He­nrik Bang og fortsætter:
”Vi har valgt at sælge Renault, fordi vi basalt set godt kan lide Re­naults biler. Det er et mærke, der med hele 11 biler har opnået de maksimale fem stjerner i EuroNCAP’s kollisionstest, og dermed er det sikreste bilmærke i verden," siger Bjarne Hessel fra Ejner Hessel A/S” I Ringkøbing, Hjør­ring og Thisted er situationen en anden. Her er vi ikke repræ­senteret med ud­salgssteder i forve­jen, og det har været klart siden starten af sidste år, hvor vi selv overtog importen af Re­nault i Dan­mark, at der var ”sorte pletter” på landkortet, der skulle fyldes ud. Det bliver de nu, og vi er meget glade for, at det er Hessel, der skal stå bag vores ekspansion i det nord og vestjyske område”, siger Henrik Bang.

Fortjener større udbredelse
At Ejner Hessel, der blandt forbrugerne mest er kendt for at sælge Mercedes, nu også vælger at forhandle Renault, er der ifølge direktør Bjarne Hessel fra Ejner Hessel flere gode grunde til.

”Vi har valgt at sælge Renault, fordi vi basalt set godt kan lide Re­naults biler. Det er et mærke, der med hele 11 biler har opnået de maksimale fem stjerner i EuroNCAP’s kollisionstest, og dermed er det sikreste bilmærke i verden. Derudover har Renault en stærk miljøpro­fil, og vi er overbeviste om, at Europas næststørste bilmærke fortje­ner en højere markedsandel i Danmark. Derudover supplerer Renault vores nuværende produkter rigtig fint, så vi hos Ejner Hessel kan til­byde et endnu bredere spektrum af biler”, siger direktør Bjarne Hes­sel, der peger på endnu en årsag til, at man hos Ejner Hessel ønsker Renault i udstillingslokalet.

”De generelle omkostninger og fabrikkernes krav til investeringer er blevet større de sidste år. Det betyder, at det er blevet vanskeligere at tjene penge i de mindre byer. Med Renault forhandlingen kan vi nu tilføre vores afdelinger i de mindre byer ekstra omsætning, så vi kan fastholde den lokale service vi hidtil har tilbudt vores kunder. Så vi glæder os alle i Ejner Hessel til at tage imod vores første Renault kunder fra marts måned, og ser frem til et godt samar­bejde med Renault, siger Bjarne Hessel.

Fakta om Ejner Hessel: 

Ejner Hessel A/S er Danmarks største bilforhandler. Ejner Hessel er repræsenteret i 16 jyske afdelinger og i 7 sjællandske afdelinger. Virksomheden beskæftiger cirka 900 medarbejdere om omsætter for omkring 2,4 milliarder kroner.

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 19/1-2009 10:50 Fra nyhedsbrev Nr. 4/2009
Publiceret 14/1-2009 16:26 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Renault udvider med nye for­hand­lere i Glo­strup og Hel­sing­ør

Renault KangooAutohuset Glostrup, der har filialer i Glostrup og Helsingør, kunne fra 1. januar kalde sig auto­riserede Renault-for­hand­lere.

Renault Danmark går styrket ind i 2009. 1 januar kom der endnu to auto­rise­rede Renault forhandlere til de i for­vejen 42. Nemlig Auto­huset Glostrup og Kronborg Auto i Helsingør - begge for­handler i forvejen VW og har i øvrigt samme ejer.

Hos Renault Danmark er direktør Henrik Bang begejstret for de to nye for­handlere.
”I København er jeg glad for, at det er lykkes, at få endnu en Re­nault-forhand­ler i form af Autohuset Glostrup. Renault skal have stør­re volumen end vi har lige p.t., og vi skal øge vores markeds­an­del. Det bliver muligt i København med endnu en forhandler”, siger Henrik Bang.

I forhold til Helsingør er situationen en anden. Her har der i mange år ikke været forhandling af Renault, men det er nu ændret.

”Det har været helt klart fra begyndelsen, at vi skal være til stede i en by af Helsingør’s størrelse, og jeg er overbevist om, at Kronborg Auto er de helt rig­tige til at repræ­sentere Renault. Ikke alene passer vores mærke fint sammen med VW, hvilket også er til­fældet i Glo­strup. Kronborg Auto er også forretning, der har været til stede i Helsingør i mange år, og som er kendt for deres professionalisme og kend­skab til lokalområdet, så vi glæder os meget over samarbejdet med Kron­borg Auto”, siger Hen­rik Bang.

Både hos Autohuset Glostrup og hos Kronborg Auto i Helsingør er man begejstret for den nye status som autoriseret Renault-for­hand­ler og mener, at der er stort potentiale i det franske mærke.

” Kigger man på hvor massivt Renault er repræsenteret i resten af Europa, undrer det, at der ikke er mange flere danskere, der køber Renault. Men det tror vi naturligvis på vender. Renault er et mærke, hvor kvaliteten de sidste år har fået et markant løft, sikkerhedsmæs­sigt er Renault det bilmærke i verden, der har flest biler med fem stjerner i EuroNCAP, og så er det et mærke med mange små, øko­nomiske biler, hvilket passer godt til bilkøbernes præferencer”, siger adm. direktør Michael Terkildsen fra Autohuset Glostrup, der også fokuserer på Renaults stærke varevognsprogram.

”Renault har med Master og Trafic to stærke kort på hånden i forhold til erhvervslivet og passer rigtig godt til VW’s varevognsprogram. Generelt synes jeg man kan sige, at der i begge bilhuse - både Glo­strup og Helsingør - bliver god synergi mellem Renault og VW. Renault har modsat VW biler helt fra 109.000 kroner, så sammen med VW har vi biler, der dækker hele prispa­letten”, siger Michael Terkildsen.

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 14/1-2009 17:00 Fra nyhedsbrev Nr. 3/2009
Publiceret 13/1-2009 16:41 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Renault øger sin markedsandel

På et verdens­mar­ked med faldende salg øger Renaults sin markeds­andel. Og trods dystre udsigter for 2009, er der alli­gevel optimisme hos Renault.

Finanskrisen har ramt alle – også Renault. Men en netop offent­lig­gjort gen­nemgang over salget for 2008 viser, at Renault klarer sig relativt bedre end gennemsnittet i branchen. Mens antallet af solgte biler i gennemsnit faldt med 4,8 procent, faldt Renault ”blot” med 4,2 procent, hvilket samtidig betød en stigning i Renaults markedsandel.

Årsagen til den relativt fine performance skal ses i lyset af, at Re­nault i 2008 introducerede ikke færre end ni modeller på verdens­mar­kedet, herunder blandt andet: Clio Stationcar, Grand Modus, Kan­goo person-og varebil, Logan Pick-Up og Thalia/Symbol.

Foryngelseskuren fortsætter i 2009, og i slutningen af 2009 vil Re­nault således have den yngste bilpark i Europa.

Kigger man på hvilke biler, der er med til at øge markedsandelen for Renault, er der tale om en bred vifte af modeller.

Den lille Renault Twingo klarer sig godt, og er den bedst sælgende bil i sit seg­ment i Frankrig, mens den indtager en 3. plads samlet i Europa. Også Renault Clio, der får et facelift i foråret, er den 3. bedst sælgende bil i sit segment i Europa. Og takket være en stigning af salget af Modus og Grand Modus (+28,4 %) er Renaults salg i A og B segmentet steget med 2,4 procent i Europa.

På varevognsmarkedet har Renault altid stået stærkt, og med et salg på 86.000 enheder har Kangoo Express genindtaget tronen som den bedst sælgende bil i kompakt van segmentet.

Billedtext: Både Renault Clio og Renault Twingo er populære biler. I hjemlandet Frankrig er de de bedst sælgende i deres segment og i Europa er de i top tre.

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 14/1-2009 10:09 Fra nyhedsbrev Nr. 3/2009
Publiceret 22/7-2008 21:29 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Renault tænker grønt


Renaults ECO2 mærke er forbrugerenes garanti for, at der er tænkt på at skabe den mindst mulige miljøbelastning i produktionen, driften og bortskaffelsen af bilen.
Hos Renault handler mil­jørig­tighed ikke alene om bilernes brændstof­forbrug. Også miljø­hen­syn i produktion, bort­skaffelse og genbrug, er en integreret del af de biler, der bærer Renaults Eco2 mærke.

Renault ligger i top tre i Europa, når det drejer sig om at sælge biler med det laveste brænd­stofforbrug. I 2008 vil en million nye Renault­biler således udlede mindre end 140 gram Co2 pr. kilometer, mens en trediedel af disse, eller groft sagt 330.000 biler, udleder mindre end 120 gram Co2 pr. km. Vejen til mindre forbrug er blandt andet forfinet motorteknologi, og mindre motorer, der yder mere.

Downsizing

En af måderne at få bilerne til at køre længere på literen er at gøre motorerne mindre, men mere effektive. Og her har Renault de sidste ti år gjort markante fremskridt.

Mens den første Renault Laguna 2,2 dCi ydede 115 hk og kørte 13,8 km/l, er den nye Renault Laguna udstyret med en blot 1,5 dCi motor, der yder 110 hk, og har et brændstofforbrug på blot 20,4 km/l. Fra 1996 og til i dag er det således lykkes både at reducere Co2 udslip­pet og brændstofforbruget med 32 procent uden at give køb på ydelsen på motoren. Det gør Renault Laguna anno 2008 til den til den mest miljøvenlige dieselbil i dets segment. 

Samme øvelse er der gjort med andre motorer. Renault Clio, der i 1991 blev drevet frem af en 1,7 liters motor med 90 hk og et Co2 udslip på 212 gram pr km, er i dag erstattet af en 1,2 liters turbo­motor, der kører hele 17,2 km literen, og yder ikke mindre end 101 hk. Samlet er både Co2 udslippet og brændstof­forbruget reduceret med 35 procent, samtidig med, at bilens ydelse er steget.

Når den nye Renault Megane introduceres sent på efteråret vil der også i denne være en motormæssig nyskabelse. Den gamle 136 hk 2.0 liters benzinmotor vil være erstattet af en 1,4 liters Tce motor med 130 hk. Populært sagt, har den lille 1,4 liters turbomotor heste­kræfter som en traditionel 1.8 liters motor og et drejningsmoment som en 2.0 liters motor, men et forbrug, der ligger på linje med en traditionel 1.6 liters motor. Det betyder en brændstof besparelse på hele 16 procent.

Ikke kun brændstofforbrug  

Som kommende Renault-ejer er det enkelt at finde vej til de mest miljøvenlige biler. Den officielle energimærkning viser vej til de mindst forbrugende biler. Men hos Renault går vi skridtet videre. For at få Renaults ECO2 mærke er der andre betingelser der skal være op­fyldt. Først og fremmest er alle Renaults biler produceret på fabrik­ker, der er ISO 14001 certificeret. Det betyder, at der konstant ar­bejdes på at reducere forbruget og udledningerne fra produktionen. I de sidste ti år har de miljømæssige tiltag fra Renaults side således resulteret i imponerende besparelser.

1. Der er brugt 25 procent mindre energi pr. produceret bil

2. Vandforbruget i produktionen er reduceret med 61 procent.

3. Mængden af affald fra produktionen er reduceret med 64 procent.

Mindre motorer med højere ydelse er en af vejene til et reduceret brændstofforbrug. Den nye 1,4 liters Tce motor med 130 hk erstatter den traditionelle 2.0 liters benzinmotor, hvilket giver en brændstofbesparelse og et reduceret CO2 udslip på hele 35 procent. Men også når bilen skal skrottes er det vigtigt, at det sker med så stor del af genbrug som muligt. For at få ECO2 mærket skal minimum fem pro­cent af den anvendte plastik i bilen være gen­brug, og eksem­pelvis den nye Re­nault Laguna er der ikke mindre end 17 procent genanvendt plastic.

Ændret kørsel kan spare 20 procent brændstof
Ikke alene tekniske forbedringer skaber mindre forbrug. Ved korrekt kørsel kan man spare op til 20 procent brændstof. Derfor introduce­rer Renault det såkaldte eco-drive koncept i slutningen af 2008. Kunderne kan ved hjælp af køresimulatorer selv teste hvor meget brændstof de bruger. Samtidig kan de få gode råd til, hvordan de selv kan mindske deres brændstofforbrug. Ofte er det enkle råd der kan ændre meget.

Gode råd til mindre forbrug

  1. Skift ned ved omkring 1000 omdr/min.
  2. Skift op ved omkring 2000 omdr/min i dieselbiler og 2400 omdr./min i benzinbiler
  3. Ved omkring 50 km/t. skal du allerede være i fjerde eller femte gear.
  4. Brug bremsen så lidt som muligt og lad om muligt motoren bremse bilen.
  5. Stop motoren ved mere end 30 sekunders tomgang
  6. Tjek dæktrykket hver måned

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 22/7-2008 21:45 Fra nyhedsbrev Nr. 30/2008
Publiceret 26/5-2008 08:00 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Historisk lancering

Når landets Renault-for­handlere den 31. maj - 1. juni holder åbent hus, er det en historisk begivenhed. Aldrig før er der nemlig blevet intro­duceret fire for­skel­lige biler samtidig.

Skal den være lille og smart eller stor og rummelig? Er du til høje eller lave bi­ler? Er du single eller har du mange børn? Uanset hvad du er på udkig efter, har Renault det du søger, når forhandlerne den 31. maj kl. 11.00 åbner dørene til en Renault- festival med hele fire for­skel­lige markante nyheder.

Twingo - den lille rappe.
Den nye Kangoo begynder ved 207.000 kroner og det både inklusiv 6 airbags, ESP, to skydedøre og aircondition. Et meget attraktivt tilbud til den pladskrævende familie.Den mindste i ræk­ken er den lille smarte Renault Twingo- en rigtig lille fransk frækkert.
Fron­­ten er prydet med katteagtige lygter og bagenden stejl og sports­­lig. Twingo måler 3.60 meter i længden, og som noget ret unikt i det lille segment, er der faktisk plads til fire voksne i bilen, samt de­res bagage.

Bagagerummet er blandt det største i klassen med et rumindhold på 165 til 285 liter (VDA) med alle fire sæder på plads.

Sikkerheden er i top Twingo, der som standard er udstyret med seks airbags og det elektroniske antiudskridningssystem ESP. Motormæs­sigt er der blandt meget andet mulighed for at vælge en meget øko­no­misk fire cylindret diesel­motor, med 64 hk og et forbrug på blot 23,3 km/l og en 1,2 liters motor med 75 hk.
Priserne begynder ved cirka 108.900 kroner inklusiv en komplet sik­ker­heds­pakke med seks airbags og ESP. Prisen er inkluderet ube­grænset køreglæde.

Grand Modus – den rummelige
Har du ikke behov for en Renault Scenic, så er Renault Grand Modus sikkert lige bilen for dig. Det er en mini MPV på 4,03 meter.

Bagsæderne er indrettet så viseligt, at de kan forskydes hele 17 cen­timeter i læng­deretnin­gen. Har man kun børn på bagsædet giver det langt mere plads til bagage – faktisk 410 liter i alt, men har man fire voksne i bilen, skyder man blot bag­sæderne tilbage, og så er der fyrstelig plads til selv meget lange ben, mens der stadig er plads til over 300 liter bagage.

Grand Modus er som standard udstyret med seks airbags og ESP. Og det bedste af det hele er, at bilen er endda meget billig. Basisver­sion­en, der er meget veludstyret, fås fra blot 159.900 kroner. Til den pris får man blandt andet kurvelys, højdejusterbart føresæde og tå­ge­forlygter.  Med andre ord en praktisk bil med fuld sikkerhedspakke og masser af komfort.

Clio Sport Tourer – den lille stationcar
At en stationcar ikke nødvendigvis behøver at være en stor bil, er den nye Renault Clio Sport Tourer et glimrende eksempel på. Den byg­ger på den fremra­gende Clio III, men har fået ekstra knap 22 cen­timeter hægtet på, og pludselig er det en bil, der sluger det me­ste.

Bagagepladsen er øget med 151 liter i forhold til den almindelige Clio III, så bagagerummet nu tager hele 439 liter, hvilket er mere end 100 liter mere end eksempelvis Peugeot 207 SW, som den skal kon­kurrere med.

Selv i standardversionen er seks airbags og antiudskridningssyste­met ESP standard, og den almindelige Clio III, som bilen bygger på, har de maksimale fem stjerner i EuroNCAP te­sten.

Alt afhængig af udstyrsversion er det muligt at vælge mellem en langt række komfortdetaljer, som aircondition, klimaanlæg, læderrat og ra­dio med cd. Mulighederne er så godt som uudtømmelige i denne kom­pakte rummelige stationcar, der kan erhverves for blot 165.900 kroner.

Renault Kangoo- familiens favorit
Den nye Kangoo begynder ved 207.000 kroner og det både inklusiv 6 airbags, ESP, to skydedøre og aircondition. Et meget attraktivt tilbud til den pladskrævende familie.Den nye Renault Kan­goo er enhver børne­families drøm. Rum­melig med et væld af aflæg­ningsmulig­heder, så ungernes legetøj kan stu­ves af vejen i de man­ge aflæg­ningsrum Og det bedste af det hele af det er, at bilen samtidig er støjsvag og kom­fortabel.

Bilen er bygget på platformen af Renault Scenic, der er kendt for sik­kerhed og komfort. Og sikkerhed er der masser af. Standard er seks airbags, antiud­skrid­ningssystemet ESP og tre punktsseler på alle siddepladser med plads til op til tre barnestole.

Samtidig er der to store skydedøre i bilen og indstigningshøjden er kun 58 cen­timeter så det er let at komme ind og ud af bilen, selv for små børn. Og de vil elske bilen. De lave sideruder giver et formida­belt udsyn.

Har man ikke brug for bagsæderne kan bilen med et snuptag laves om til en rummelig varevogn med et helt plant gulv. Bilen kan også bruges som en mini camper, da det er muligt at købe en specielt designet madras til bilen, så man kan overnatte i den.

Kangoo fås i en udstyrsvariant ( Expression) og to motorvarianter. En 1,6 liters benzin med 106 hk eller en 1,5 diesel med 86 hk. Prisen for benzinversionen  er 207.000 kroner, mens den nøjsomme diesel­version, der kører hele 18,5 km/l, koster 217.000 kroner.

Alle fire biler står klar, så du kan se hvilken bil, der passer dig bedst, når Renault forhandlerne holder Åbent Hus lørdag den 31. maj og søndag den 1. juni. 

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Fra nyhedsbrev Nr. 22/2008
Publiceret 18/2-2008 08:05 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Den ultimative familietest

Den nye Renault Kan­goo er en stor familiebil med masser af plads, praktiske aflæg­ge­rum og fleksible indret­nings­muligheder. I en ny kampagne forlader den vanvittige familie Simp­sons tegne­filmen for at teste om Kangoo lever op til den mildest talt dysfunktionelle families behov.

Nogle benytter kendte sportsstjerner til at kaste glans over deres biler, andre får skuespillere til at posere. Hos Renault har man valgt en anden strategi. Den yderst dysfunktionelle familie Simpson, der forhåbentlig ikke fungerer som rollemodel for nogen familie i verden, er udset til at kaste glans over den nye Renault Kangoo.

I en original og hu­mo­ristisk kampagne hiver Renault familien Simpson ud af deres teg­neserieunivers og sender Homer, Marge, Bart, Lisa, Maggie og bed­stefar Abraham Simp­son ud af Spring­field, og ind i den virkelige ver­den i den nye Renault Kangoo. Formålet er, at teste den under alle mulige og umulige forhold.

Kampagnen er en humoristisk og anderledes måde at promovere en ny bil på, og er resultatet af en samarbejdsaftale mellem filmsel­ska­bet 20th Century Fox og Renault.

Kampagnens budskab er: Renault Kangoo er den ultimative familie­bil, der kan klare alt, selv den ultimative ”skæve” familie Simpsons.

Kampagnen kommer til Danmark i forbindelse med lanceringen af den nye Renault Kangoo, der introduceres som både person –og varebil i begyndelsen af maj.

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 18/2-2008 08:17 Fra nyhedsbrev Nr. 8/2008
Publiceret 8/2-2008 07:55 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Et lager til hele Norden

Renaults nye centrallager i Borås i Sverige har ikke færre end 16.000 artikelemner, og det er fra Borås, at Renaults 350 forhandlere og serviceværksteder får reservedele. Renaults nyopret­tede cen­trallager i Borås i Sverige betjener hele 400.000 nuvæ­rende Renault-ejere. 

I samarbejde med DSV Solutions har Renault oprettet et helt nyt centrallager i Borås I Sverige. Opbygningen af lageret har taget bare otte måneder, hvilket er intet mindre end imponerende.

På lageret, der er omtrent 10.000 m2 stort, findes der ikke færre end 16.000 artikelnumre, og det er lageret i Borås, der skal forsyne de 350 Renault salgs- og serviceværksteder i Norden med reservedele.

For at forstå omfanget af reservedelslageret er det værd at bemær­ke, at det krævede 80 lastbiltransporter fra Frankrig med reserve­dele før lageret var fyldt.

Nu fungerer lageret, og betjener hele Renault-netværket i Norden med reser­vedele. At det er effektivt understreges af, at en haste­ordre på en reservedel, der kommer ind fra en forhandler senest kl. 16.00 den ene dag, leveres hos forhandleren senest næste morgen kl. 07.00. Forventningen er, at man fra lageret skal levere omtrent 4600 reservedele pr. dag.

Om årsagen til, at Renault valgte DSV som underleverandør, siger direktør for Renault Nordic A/B Alain Margaritopol.

– Grunden til at vi valgte DSV som underleverandør er, at de har stor erfaring, når det gælder omfattende lagerhåndtering. DSV arbejder jo allerede sammen med vores alliancepartner Nissan. Med hensyn til den geografiske placering af lageret i Borås skyldes det dets strate­giske placering i nærheden af lufthavnen i Landvetter, samt at det ligger meget centralt i forhold til de nordiske lande, siger Alain Mar­garitopol.

Det er en kompliceret og krævende process at opbygge et så stort lager, og hos Renault har man brugt omtrent 6500 arbejdsdage på opbygningen.

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 8/2-2008 07:56 Fra nyhedsbrev Nr. 6/2008
Publiceret 3/1-2008 19:59 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Renault Danmark A/S:

Renault Danmark satser millioner

Den nye fabriks­eje­de importør satser et hidtil uhørt stort beløb på at slå Renault nav­net fast i Danmark.

Renault har de sidste par år levet en stille tilværelse i den danske bilverden med salgstal langt fra det ønskede. Men fra årsskiftet går den nye danske fabriksejede importør i offensiven.

” Efter importørskiftet vil vi overfor vores kunder slå fast, at de kan stole på, at Renault står for kvalitet og sikkerhed, og at de vil blive serviceret af de eksi­sterende forhandler- og værkstedsnetværk. Sam­tidig kommer vi med mange spændende lanceringer i 2008, og det skal vi bygge op til. Så vores massive markedsføring i starten af 2008 tjener i virkeligheden to formål,” siger Marke­ting Manager Ge­ne­te Rafn fra Renault Danmark.

Lanceringen af de 14 nye bilmodeller i 2008 følges til dørs af en in­vestering på over 20 mio. kroner blot i markedsføring, - en indsats, der i januar skal bakke op om lanceringen af den nye Renault La­guna, og i løbet af året vil understrege Renaults position som et af de mest ambitiøse bilmærker herhjemme.

Uhørt stort beløb
Marketing Manager Genete Rafn siger: ”Jeg kan uden at blinke sige, at Renault bliver det bilmærke herhjemme, der investerer flest penge i markedsføring pr. solgt bil, og det er faktisk ligegyldigt, hvor mange vi sælger. Men det er også nødvendigt at investere for at Renault skal få den plads i danskerne hjerter og garager, som mærket fortje­ner,” siger Genete Rafn, der har tilrettelagt den omfattende rekla­mekampagne i samarbejde med mediebureauet Carat.

Kampagnen i januar og februar er delt op i flere tempi og vil køre på TV, radio, magasiner, dagblade, internettet og direct mail.

Manifesto kampagnen
Allerede fra den 8. januar vil læserne af danske dagblade opdage den såkaldte Manifesto kampagne. Manifesto kampagnens ærinde er at fastslå Renaults kerneværdier, forsikre kunderne om, at det stadig er de velkendte Renault forhandlere, der repræsenterer mærket, samt give kunder og interessenter en idé om den nye organisations ambitionsniveau.

Kampagnen er illustreret af et foto fra Renault-videoen ”Ballet”, hvor to biler støder frontalt sammen i luften. Teksten, der følger fotoet er: ”Det er ingen leg at bygge biler.”

Budskabet cementerer, at Renault er verdens sikreste bilmærke med hele ni biler med de maksimale fem stjerner hos EuroNCAP. Senest den nye Renault Laguna, der den 19. december var tæt på at spræn­ge pointskalaen hos EuroNCAP.

”På denne lidt kontroversielle måde fokuserer vi øjeblikkeligt på en af Renaults vigtigste mærkesager, nemlig sikkerhed,” siger Genete Rafn.

Kampagnen kører i udvalgte dagblade, og støttes af lokal og regio­nal forhandlerannoncering fra den 8. januar. Filmen ”Ballet” kan sam­tidig ses på Renaults hjemmeside. www.renault.dk.

TV dækningen bliver massiv
Fra uge tre satses der massivt på at markedsføre den nye Laguna, og de danske seere vil sikkert undre sig over tv spottet; i 25 sekun­der fortæller den franske skuespiller Jean Reno, der iøvrigt spiller Le­on i filmen af samme navn af Luc Besson, nemlig om bilens for­træf­feligheder - på fransk.

Inden fortvivlelsen breder sig hos de ikke franskkyndige TV seere kommer en dansk stemme til hjælp og siger” Uanset hvor god du er til fransk, er du simpelthen nødt til at prøve den for at forstå”.

Samtidig med den massive TV annoncering, vil der blive operettet en Laguna website, der indeholder alt den relevante information om den nye Renault Laguna.

TV kampagnen kører igen i uge 8-9 og bliver understøttet af en lang række andre tiltag. Blandt andet et otte siders indstik i en række dagblade, massiv forhandler-annoncering, ligesom internettet med filmklip og pressemeddelelser vil være en central del af Renault Dan­marks strategi, der aldrig er set mere offensiv.

”Fra starten af 2008 ønsker vi at fortælle vores kunder og alle andre, der lytter, at Renault har i sinde at levere sikre biler i større antal til danskerne, - og erobre de markedsandele, vi mener vores biler for­tjener,” siger Marketing Manager Genete Rafn.

Kæmpe prisfald hos Renault

Da viserne passerede 24.00, og vi tog hul på året 2008, fik bilkø­berne endnu bedre argumenter for at vælge Renault. På nær en enkelt model faldt alle Renault nemlig i pris. En enkelt model helt op til 131.000 kroner.
Den danske Renault-importør er nu ejet direkte af fabrikken i Fran­krig, og det kommer de danske bilkøbere til gode. På nær den aldrende Clio II, der stiger med få tusinde kroner, er der store pris­fald på snart sagt alle andre Renault modeller.

Mest markant er prisfaldet på den store Renault Grand Espace med 150 hk dieselmotor og partikelfilter. Den er faldet fra 667.900 kroner til 537.000, - et prisfald på hele 130.900 kroner.

For den almindelige Espace er prisfaldet også markant. Før 1. januar kosted en Espace 2.0 T med 170 hk 522.900 kroner. Nu koster den kun 417.900 kroner. En besparelse på ikke færre end 105.900 kroner.

”Da regeringen omlagde bilafgifterne i foråret lukkede de effektivt hullet for campermarkedet. Med de her priser, har vi igen gjort det muligt for familien med et stort pladsbehov at få en MPV til camperpriser -  uden at skulle få skåret hul i taget, og køre rundt med et ubrugeligt køkken, siger direktør Henrik Bang fra Renault Danmark.

Han understreger dog, at det er en helt anden og mere beskeden bil man satser på skal være trækplastret hos Renault, og som man derfor har sat væsentligt ned fra 1. januar.

Renault Danmark A/S
Telefon 80 88 94 00, kundeservice.danmark@renault.dk

Revideret 4/1-2008 08:01 Fra nyhedsbrev Nr. 1/2008
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

8048 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info